DAJ CYNK

Gruszka: 800 mln zł z asymetrii w kieszeni W3

WitekT

Prawo, finanse, statystyki

Bardzo się cieszymy, że UOKiK zajął się sprawą, ale jak widać nasi konkurenci nie specjalnie wzięli to sobie do serca. Ciągle wielu klientów płaci drożej do Play i ciągle nasi konkurenci konkretnie na tym zarabiają. Kody aktywacyjne, tylko dla nowych, tylko dla nowej oferty...dlaczego nie można tego włączyć wszystkim i zamknąć ten temat raz na zawsze? Dlaczego? - pyta na swoim blogu Marcin Gruszka, rzecznik Play.

Bardzo się cieszymy, że UOKiK zajął się sprawą, ale jak widać nasi konkurenci nie specjalnie wzięli to sobie do serca. Ciągle wielu klientów płaci drożej do Play i ciągle nasi konkurenci konkretnie na tym zarabiają. Kody aktywacyjne, tylko dla nowych, tylko dla nowej oferty...dlaczego nie można tego włączyć wszystkim i zamknąć ten temat raz na zawsze? Dlaczego? - pyta na swoim blogu Marcin Gruszka, rzecznik Play.

Zobacz: UOKiK wszczął postępowanie antymonopolowe ws. wyższych stawek do Play.

Eksperci z firmy doradczej Audytel, na zlecenie P4 postanowił sprawdzić, jakie konkretnie przychody uzyskują konkurencyjni operatorzy. Z jego wyliczeń wynika, że chodzi o prawie 800 mln zł, a kwota ciągle rośnie. Strata klientów została obliczona poprzez odniesienie się do alternatywnego scenariusza (lata 2009-2013), który zakłada powstrzymanie się przez największych operatorów od stosowania zawyżonych cen za połączenia głosowe do Play (dotyczy to również nieuwzględniania połączeń do Play w pakietach minut w abonamencie i w ramach usług obniżających koszty połączeń). W takim scenariuszu operatorzy stosowaliby marże na połączeniach głosowych do Play na poziomie odpowiadającym średniej rynkowej marży połączeń pomiędzy trzema największymi operatorami.

W symulacji przyjęto szereg założeń. Jedno z ważniejszych założeń dotyczyło wskaźnika asymetrii informacyjnej klienta, który uwzględnia procent osób, które nie posiadają wiedzy o wyższych cenach połączeń do Play (takie osoby nie ograniczają liczby połączeń wykonywanych do sieci Play).

Szczegółowe wyliczenia i aktualna kwota znajduje się na stronie dowszystkichrowno.pl.

Czy to precyzyjna kwota? Nie. To nasze bardzo dokładne i konserwatywne szacunki. Nie możemy podać precyzyjnej kwoty bo znają ją tylko nasi konkurenci. Nie łudźmy się, nikt tej kwoty nie poda do publicznej wiadomości i chyba wiecie dlaczego. Ktoś powie, że PLAY zarobił na asymetrii. Oczywiście tak, ale nasi konkurenci odrobili straty z zyskiem i ciągle na tym zarabiają. Kto stracił i traci? Klienci - kończy swój wpis Gruszka.

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: blogplay.pl