DAJ CYNK

Facebook myśli o płatnym dostępie do serwisu

orson_dzi

Rozrywka

Facebook, nie po raz pierwszy, myśli nad wprowadzeniem płatnej subskrypcji dla osób, które chciałyby się pozbyć m.in. reklam w serwisie.



Facebook, nie po raz pierwszy, myśli nad wprowadzeniem płatnej subskrypcji dla osób, które chciałyby się pozbyć m.in. reklam w serwisie.

O wszystkim informuje Bloomberg, powołując się na osoby związane ze sprawą. To nie pierwsze tego typu rozważenia twórców Facebooka. Do tej pory jednak uważali oni, że próby wprowadzenia abonamentu będą oznaką chciwości i pokażą, że Facebook znowu chce zarobić na użytkownikach. Tym bardziej, że na stronie głównej mamy informację, że rejestracja w serwisie jest i zawsze będzie darmowa.

Co w takim razie skłoniło Facebooka do ponownego przemyślenia sprawy dobrowolnego abonamentu w serwisie? Chodzi o ostatnią aferę związaną z udostępnianym danych użytkowników. Płatna wersja serwisu byłaby pozbawiona reklam, więc teoretycznie w domyśle nasze dane nie byłyby sprzedawane reklamodawcom w celu dopasowania wyświetlanych treści. W samym 2017 roku przychody ze sprzedaży danych do reklam wyniosły 41 mld dolarów.

Zobacz: Facebook zdeklasuje Tindera?
Zobacz: Nadchodzą zmiany w regulaminie Facebooka
Zobacz: Około 20 milionów Amerykanów usunęło Facebooka

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: Bloomberg; wł