Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości [Aktualizacja] W tym roku nie ma szansy na wyniki badania jakości sieci

[Aktualizacja] W tym roku nie ma szansy na wyniki badania jakości sieci

WitekT 23 Czerwca 2014 08:16 Aktualizacja: 23 Czerwca 2014 17:37

4 3

Choć prace nad memorandum dotyczącym badania jakości polskich sieci telekomunikacyjnych zostało zakończone kilka miesięcy temu, to do tej pory nie udało się wybrać firmy, która ma dokonywać pomiarów - pisze Dziennik Gazeta Prawna.



 

Zobacz: TELKO.in: zakończono prace nad memorandum ws. badania jakości sieci.


Tylko dwóch na czterech operatorów komórkowych przesłało do UKE dane konieczne do rozpisania przetargu na firmę, która miałaby przeprowadzić pomiary w sieciach telekomów. Z informacji DGP wynika, że dotychczas z obowiązku wywiązały się P4 i T-Mobile. UKE oczekiwał, że potrzebne dane otrzyma do 11. czerwca od wszystkich operatorów.


W sierpniu miały być opublikowane pierwsze wskaźniki jakości, m.in. skuteczności połączeń, jakości rozmów czy prędkości przesyłu danych. Opóźnienia w procesie typowania firmy wykonującej pomiary sprawiają, że operatorom być może uda się opublikować tylko dwa z siedmiu wskaźników. Klienci sieci dowiedzą się, jaki jest średni czas oczekiwania na połączenie z konsultantem, gdy dzwonimy na infolinię, i poznają wskaźnik poprawności wystawianych faktur.


Wydaje mi się, że polityka obecnej prezes UKE jest nastawiona na wypełnianie litery prawa, ale tylko w zakresie, do którego to prawo prezesa tego urzędu zobowiązuje. Nie ma natomiast chęci do wychodzenia z jakąkolwiek inicjatywą. Nie wystarczy rzucać hasła. Trzeba wiedzieć, jak je potem wprowadzić w życie - komentuje Andrzej Piotrowski, ekspert rynku telekomunikacyjnego związany z Centrum im. Adama Smitha, dodając, że jego zdaniem zauważalne jest odejście UKE od realizowania polityki prokonsumenckiej.


[Aktualizacja 17:35] Jak wynika z informacji TELEPOLIS.PL, 13 czerwca podczas spotkania grupy roboczej dyskutowano mając już dane od wszystkich czterech operatorów. Z kolei Wojciech Jabczyński, rzecznik Orange, poinformował TELEPOLIS.PL, że operator ten wysłał potrzebne dokumenty na czas, czyli 11 czerwca.

Źródło tekstu: Dziennik Gazeta Prawna     

Dodaj do:

Tagi: andrzej piotrowski | p4 | t-mobile | uke

w sumie: 13
  • Ten komentarz został ukryty.

    0

    1. ~  2014-06-23 08:35:49  host: 77-255-37-140.adsl.inetia.pl

    Czyli skoro te sieci wysłały to znaczy że są pewne swojej jakości połączeń i szybkości internetu i ja się im nie dziwię bo to co wyprawia plus i orange to śmiech na sali

  • Ten komentarz został ukryty.

    0

    2.  2014-06-23 09:13:45

    Teraz czas wyborczy, kryzys. Wszyscy na konsultacjach. Kto zostanie, kto z kim, jak stracić możliwie mało. Kto teraz będzie się zajmował czymkolwiek oprócz PR :)

  • Ten komentarz został ukryty.

    -1

    3. ~Luke  2014-06-23 09:18:00  host: host226-188-252-0.limes.com.pl

    A może sami użytkownicy poszczególnych sieci powinni się wypowiedzieć na temat jakości sieci komórkowych, z których korzystają ??

  • Ten komentarz został ukryty.

    1

    4.  2014-06-23 09:21:18

    ~Luke - jak niby? Wg jakich kryteriów? Przecież człowiek który nie ma wyboru bo w danym miejscu ma sygnał tylko jednej sieci, a i to z wielkimi problemami, zawsze powie, że sieć której używa ma najlepszą jakość... Bo w ogóle działa ;-) Nie ma innej możliwości niż przygotowanie technicznych wymagań (standardów), wg których profesjonalnie będzie się taką analizę wykonywać...

  • Ten komentarz został ukryty.

    0

    5. ~  2014-06-23 09:58:07  host: host226-188-252-0.limes.com.pl

    ~wlo - OK, zwraca honor - masz rację, bez kryteriów nie da rady.
    Osobiście uważam tylko, że każdy użytkownik powinien mieć możliwość dodania od siebie tego, co go boli w użytkowaniu danej sieci, z której korzysta, bo to także może dać dodatkowy obraz tego jak to działa.

  • Ten komentarz został ukryty.

    1

    6.  2014-06-23 10:03:10

    Kolejne skuteczne działanie UKE. A że nikomu te wyniki nie są na rękę, to nic dziwnego.
    PS Dzisiaj poza DGP też ciekawy artykuł w RP o prognozie wzrostu mobilnej TV i stabilizacji przychodów operatorów do 2015r.

  • Ten komentarz został ukryty.

    2

    7. ~Misiek  2014-06-23 10:28:59  host: 87-206-249-47.dynamic.chello.pl

    Na konferencji Big Data organizowanej przez Computerworld wypowiadał się gość z Playa. Rzecz w tym, że ta sieć ma jako jedyna w Polsce możliwości porównania jakości usług świadczonych przez pozostałe sieci. Bardzo ciekawe były wnioski odnośnie do jakości 260-01, -02 i -03. Play teraz robi to, co robiły sieci Verizon oraz Sprint w USA cztery lata temu - poszukiwanie przyczyn problemów za pomocą analizy metadanych połączeń. Chodzi tu o problemy, których ludzie nie zgłaszają do BOKu (choćby ze względu na opłaty, lub dlatego, że im się nie chce). UKE ani żadna firma zewnętrzna nigdy nie będzie mieć dostępu do takich danych. Także o porządnych pomiarach na rzeczywistym ruchu możemy tylko pomarzyć. Polscy operatorzy nie są zainteresowani poprawą jakości usług dopóki ludzie te usługi kupują.

  • Ten komentarz został ukryty.

    0

    8.  2014-06-23 11:30:37

    @7, ciekawe - nie dziwię się - mają dostęp, to korzystają (dziwne jedynie, że się tym chwalą); inni robią drivetesty i też nie tylko własnych sieci

  • Ten komentarz został ukryty.

    2

    9. ~pabloki  2014-06-23 13:53:57  host: 178.182.242.112.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

    czyli skoro p4 i t spełniły warunki to nie mają nic do ukrycia. Piotrowski słusznie zauważył że madzia nie ma chęci do podejmowania inicjatywy...ale do podróży to inicjatywa jest. Po co wogóle publikować niepełne wskaźniki, zwłaszcza tak błahe? Może w następnej kadencji prezesa uke sie doczekamy bo zostało jeszcze tyle miejsc do zwiedzenia , tyle smaków...

  • Ten komentarz został ukryty.

    1

    10. ~  2014-06-23 18:23:14  host: user-94-254-133-203.play-internet.pl

    Ciekawe gdzie klienci się tego dowiedzą? Na stronie UKE? Śmiem twierdzić, że 1 na 30 klientów w ogóle tam zagląda, jeśli dodamy tego serwisy branżowe, to może 1 na 20 się dowie o wynikach. Chyba, że Play znowu coś zapoda w reklamie tv, typu 70% klientów wybiera play.

  • Ten komentarz został ukryty.

    0

    11. ~xs  2014-06-24 06:49:52  host: 87-205-208-21.adsl.inetia.pl

    Czyli wszyscy przekazali dane a wiadomość to fake.

  • Ten komentarz został ukryty.

    -1

    12.  2014-06-24 07:57:10

    10. - śmiem twierdzi, ze nawet ułamek promila klientów tam nie zagląda - bo i po co? No chyba, że masz pretensje do... UKE - że w ogóle mają stronę, albo do... klientów - że im nie zależy? A komu dzisiaj na czymkolwiek zależy niż na własnym portfelu?

  • Ten komentarz został ukryty.

    0

    13. ~Piotr  2014-06-24 10:28:54  host: hiq110.internetdsl.tpnet.pl

    @11xs: Główny problem nie polegał na tym, że nie dostarczyli do 11-tego, ale na tym, że opóźniają cały proces. Żaden fake. Tak czy inaczej nie ma szans na to, żeby zdążyli z publikacją wszystkich wskaźników.

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-242-224-250.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.

Ankieta

Jak oceniasz Supernet, nową ofertę abonamentową T-Mobile?

Supernet - nowa oferta abonamentowa T-Mobile

 

Zobacz wynik | Opinie (36)

Archiwum Ankiet