DAJ CYNK

Zmiana VAT - rezygnacja możliwa, ale z karą

27.10.2010

Dodane przez: ringu

Kategoria: Wydarzenia

Interakcje: 6878

Ważne 0

0

Telekomunikacyjny.blox.pl dotarł do informacji odnośnie spekulacji, które związane są z możliwością wypowiedzenia umowy o świadczenie usług z powodu zmiany stawki podatku VAT bez konsekwencji finansowych.

Telekomunikacyjny.blox.pl dotarł do projektu nowelizacji Prawa telekomunikacyjnego, związanego z planowaną od 1 stycznia 2011 zmianą stawki podatku VAT.

Pojawiły się spekulacje, czy taka zmiana umożliwi abonentom zerwanie umowy o świadczenie usług telekomunikacyjnych bez kosztów odszkodowawczych na rzecz operatora. Okazuje się, że projekt nowelizacji jednoznacznie określa, że zerwanie umowy z tego powodu spowoduje naliczenie kary umownej.

Treść nowelizacji poniżej:

W ustawie z dnia 16 lipca 2004 r. - Prawo telekomunikacyjne (Dz. U. Nr 171, poz. 1800, z późn. zm.1)) po art. 61 dodaje się art. 61a w brzmieniu:

Art. 61a. 1. Przepisów art. 60a ust. 1 i 1b oraz art. 61 ust. 5 i 5a nie stosuje się, jeżeli konieczność wprowadzenia zmian, o których mowa w tych przepisach, wynika wyłącznie ze zmiany stawki podatku od towarów i usług stosowanej dla usług telekomunikacyjnych.

2. W przypadku, o którym mowa w ust. 1, dostawca publicznie dostępnych usług telekomunikacyjnych podaje do publicznej wiadomości informację o zmianie warunków umowy, w tym określonych w regulaminie świadczenia publicznie dostępnych usług telekomunikacyjnych, zmianie w cenniku usług telekomunikacyjnych, terminie ich wprowadzenia, wraz ze wskazaniem miejsca udostępnienia treści zmiany lub warunków umowy i cennika uwzględniających tę zmianę, a także o prawie wypowiedzenia umowy przez abonenta w przypadku braku akceptacji tych zmian.

3. W razie skorzystania przez abonenta z prawa wypowiedzenia umowy, o którym mowa w ust. 2, dostawcy publicznie dostępnych usług telekomunikacyjnych przysługuje roszczenie odszkodowawcze, a także zwrot ulgi, o której mowa w art. 57 ust. 6.

Źródło tekstu: telekomunikacyjny.blox.pl

Komentarze
Zaloguj się
34. ~Q
0

2010-12-28 07:19:44

Krótko mówiąc, telekomy mogą bez konsekwencji przerzucić koszty podwyżki VATu w całości na swoich klientów. A szaraczki niech płacą i płaczą.

Odpowiedz

33. ~max
0

2010-10-28 14:35:51

Może złóżmy wniosek zbiorowy do RPO o niedozwolonych zapisach. Umowę podpisywałem na określonych warunkach więc każda zmiana wiąże się z możliwością rozwiązania umowy.

Odpowiedz

32. Jankes
0

2010-10-28 12:53:41

Sprawa wygląda nieco inaczej, gdy operator złożył ofertę w postępowaniu przetargowym. Po 1 stycznia musi zagwarantować cenę końcową na poziomie tej z oferty, a to znaczy, że będzie musiał obniżyć wartość netto usług.

Odpowiedz

31. TomekO
0

2010-10-28 12:40:03

@29 Antoni biegły w prawie nie jestem i brałem to na chłopski rozum. Z tego wszystkiego wynika też że nas klientów i wyborców nasza władza sprzedaje zmieniając prawo pod firmy telekomunikacyjne !

Odpowiedz

30. ~
0

2010-10-28 10:07:47

Chociaż wydawało się to niemożliwe, to jednak wracamy do czasów "prawa powielaczowego", tworzonego na potrzebę chwili, z łamaniem podstawowych zasad tworzenia prawa, zwłaszcza z zasadą nie działania prawa wstecz. Ta zmiana PT najlepiej świadczy o tym, że operatorzy obawiali się, że w razie trafienia sporu przed oblicze sądu, stoją na przegranej pozycji.

Odpowiedz

29. ~Antoni
0

2010-10-28 09:28:32

TomekO : Były takie opinie, że w związku ze wzrostem vat zerwanie umowy nie będzie możliwe ponieważ błędnie interpretowano art 61 ust. 6a "6a. Przepisu ust. 6 nie stosuje się, jeżeli konieczność wprowadzenia zmiany, o której mowa w ust. 5, następuje na skutek zmiany przepisów prawa." Zmiana vat to nie jest zmiana prawa i jak najbardziej dawała możliwość rozwiązania umów i stąd ta pospieszna nowelizacja zapewne pod naciskiem lobby telekomunikacyjnego.

Odpowiedz

28. ~n
0

2010-10-28 08:49:21

Zakładam, że większość operatorów weźmie ciężar VATu na siebie czyli gdy deklarowałeś 100zł z minutą za 29gr to tak zostanie. Do takiego ruchu wystarczy kampania P4. Pozostali zrobią podobnie więc jaki będziecie mieli argument na zerwanie umowy?

Odpowiedz

27. ~
0

2010-10-27 23:02:25

ale jak to bedzie z tym vat? Jesli z operatorem podpisalem umowe na kwote brutto to dlaczego maja mi ja zwiekszyc? Ja sie umówiłem na kwote brutto i zwiekszony vat powinien zapłacic przedsiebiorca a jesli nie chce to niech w umowie podaje kwote netto + vat i wtedy bedzie wporzadku

Odpowiedz

26. ~Ant
0

2010-10-27 17:53:03

no to mi dopiero nowelizacja. Przeciez i teraz moge zerwac umowe tylko wlasnie z konsekwencja w postaci kary za przedterminowe zerwanie umowy.

Odpowiedz

25. ~
0

2010-10-27 17:10:30

dziwia mnie te glosy oburzenia, ze ppwinno sie zrywac umowe... przeciez w tym przypadku nie pogarsza sie wasza sytuacja w stosunku do innych. Po prostu WSZYCY placimy wiecej, innego wyjscia nie ma. Innj oferty nie ma. Przylaczam sie do glosow przypominajacych, ze nikt do abonamentu nie zmusza. Ja dla przykladu po skonczeniu w Play abonentu n internt przechodze na karte, bo wyjdzie taniej, a jak na razie szybkosci (sredniej) nie maja zamiaru podnosic, ani jakosci.... Telfony od dawna mam na karte i jesli sie wkurze na operatora, to w trymiga zmieniam :))))

Odpowiedz

24. ~tg
0

2010-10-27 16:03:28

23, a skąd wzięło się te 5%?

Odpowiedz

23. ~jcm
0

2010-10-27 15:43:55

Klientów biznesowych wzrost VAT-u na usługi telekom. nie dotknie. Klientów indywidualnych raczej też nie obciąży mocno wzrost ceny brutto o 5%. Przypuszczam, że telekomy w trosce o nasze dobro, przygotują odpowiednio skorygowane oferty dla klientów indywidualnych. Pozornie, na pierwszy rzut oka będzie wydawało się, że jest taniej, a faktycznie będzie drożej. ;) Oni to potrafią. :)))

Odpowiedz

22. ~Fink
0

2010-10-27 15:29:03

Dramatu nie ma nawet jeśli wzrost VAT''u spowoduje wzrost ceny za minute połączenia i tak naprawdę to mnie raczej nie dotknie biorąc pod uwagę, że mieszczę się w darmowych minutach które mam w ramach abonamentu.

Odpowiedz

21. ~jcm
0

2010-10-27 15:13:02

Wiążący powinien być stan prawny w dniu podpisywania umowy z operatorem. W przeciwnym przypadku to tak jakby prawo miało działać wstecz. Lobby urzędniczo-mafijno-biznesowe nagina przepisy pod siebie, więc nie ma się czemu dziwić. Aby nie mieć tego typu problemów i dylematów, po prostu - jeśli nie ma takiej potrzeby, nie podpisujmy żadnych cyrografów z operatorem. Indywidualnemu użytkownikowi wystarczy telefon na kartę (prepaid).

Odpowiedz

20. ViNYL
0

2010-10-27 15:02:29

18: Przypomną sobie :)

Odpowiedz