DAJ CYNK

Wyniki Telefonii Dialog po 4Q2009

26.02.2010

Dodane przez: SirmarK

Kategoria: Wydarzenia

Interakcje: 4

Ważne 0

0

Grupa kapitałowa Dialog zanotowała w IV kwartale przychody na poziomie 131,07 mln zł i zysk netto na poziomie 2,37 mln zł. W analogicznym okresie zeszłego roku przychody wyniosły 137,29 mln, przy stracie netto wynoszącej 0,26 mln zł.

Grupa kapitałowa Dialog zanotowała w IV kwartale przychody na poziomie 131,07 mln zł i zysk netto na poziomie 2,37 mln zł. W analogicznym okresie zeszłego roku przychody wyniosły 137,29 mln, przy stracie netto wynoszącej 0,26 mln zł.

Za w całym 2009 r. Grupa osiągnęła 520,9 mln zł przychodu i 10,44 mln zł zysku netto, wobec 554 mln zł przychodu i 0,28 mln zł straty w 2008 r.

Jak napisano w raporcie KGHM, spadek przychodów spowodowany był ograniczeniem niskomarżowej usługi tranzytu ruchu. Po wyłączeniu tej usługi, przychody Grupy Kapitałowej Dialog, były wyższe o 24,4 mln zł, czyli o 5% w porównaniu do roku poprzedniego. Wzrost przychodów odnotowano przede wszystkim w obszarze usług świadczonych na bazie obcej infrastruktury (WLR, 1011 i BSA), który w stosunku do przychodów osiągniętych z tytułu tych usług w 2008 r. wyniósł 23,6 mln zł.

Mimo spadku przychodów Grupa Kapitałowa osiągnęła w roku 2009 lepsze wyniki finansowe niż w roku 2008. Odnotowano wyższy wynik na działalności operacyjnej oraz wynik EBITDA (odpowiednio o 336,3 mln zł oraz 51,98 mln zł). Na stratę poniesioną przez Grupę Kapitałową w 2008 najistotniejszy wpływ miał odpis z tytułu utraty wartości rzeczowych aktywów trwałych w wysokości 268 mln zł.

W analizowanym okresie Grupa zwiększyła liczbę klientów zarówno w obszarze usług głosowych, jak i transmisji danych. Na koniec grudnia 2009 r. posiadała 445,2 tys. linii dzwoniących na własnej sieci oraz 250,3 tys. linii WLR (przyrost o 54% w stosunku do końca 2008 roku). Liczba klientów usług transmisji danych wyniosła 157,2 tys.

Włączony do oferty w 2008 roku pakiet DIALOGmedia łączący w sobie telefon stacjonarny, dostęp do Internetu oraz usługę telewizji cyfrowej i wideo na żądanie zyskał zainteresowanie ze strony klientów - ich liczba wzrosła do poziomu 21 tys. na koniec grudnia 2009 r. (przyrost w 2009 r. o 17,5 tys., z czego w samym IV kwartale o 6,8 tys.).

Źródło tekstu: KGHM, wł

Komentarze
Zaloguj się