DAJ CYNK

Wyniki PTC po 1Q2010

WitekT

Wydarzenia

Na koniec I kwartału w sieci PTC działało 13,361 mln kart SIM, o 138 tys. mniej niż na koniec 2009 roku, ale o 74 tys. więcej w stosunku do końca I kwartału 2009 roku. W I kwartale wzrósł udział klientów abonamentowych w bazie - co ciekawe, stanowią oni ponad połowę wszystkich.

Na koniec I kwartału w sieci PTC działało 13,361 mln kart SIM, o 138 tys. mniej niż na koniec 2009 roku, ale o 74 tys. więcej w stosunku do końca I kwartału 2009 roku. W I kwartale wzrósł udział klientów abonamentowych w bazie - co ciekawe, stanowią oni ponad połowę wszystkich.

W I kwartale telekomowi udało się pozyskać 66 tys. kart abonamentowych (ma ich teraz 6,722 mln), ale stracił 204 tys. prepaid (ma ich teraz 6,639 mln).

Dla kart abonamentowych wzrósł churn - o 0,2 punkta procentowego w stosunku do zeszłego kwartału, a w ujęciu rocznym o 0,4 punkta procentowego do 1%.

Dla całej bazy wskaźnik ten w 2009 r. wyniósł 2,9% (w ujęciu rocznym urósł o 0,1 punkta, a do poprzedniego kwartału o 0,2 punkta procentowego).

Karty SIM 1Q09 2Q09 3Q09 4Q09 1Q10
Abonamentowe 6,363 mln 6,477 mln 6,577 mln 6,656 mln 6,722 mln
Prepaid 6,924 mln 6,932 mln 6,906 mln 6,844 mln 6,639 mln
Całkowity 13,287 mln 13,409 mln 13,482 mln 13,500 mln 13,361 mln


Przychody i EBIDTA:

Przychód 3Q09 4Q09 1Q10
Od klientów 1,822 mld zł 1,809 mld zł 1,660 mld zł
Całkowity 1,889 mld zł 1,882 mld zł 1,756 mld zł

3Q09 4Q09 1Q10
EBIDTA 735 mln zł 674 mln zł 674 mln zł
Marża EBIDTA 38,9% 35,8% 38,8%


W ocenie PTC polski rynek telekomunikacyjny w 2010 roku będzie cechował się dalszym spadkiem swojej wartości. Trudne warunki rynkowe, niekorzystne zjawiska w otoczeniu regulacyjnym, a co za tym idzie spadająca rentowności branży oraz rywalizacja o pozyskanie i utrzymanie klientów, będą wymagały szybkiego reagowania na dynamicznie zmieniające się warunki i podejmowania stosownych kroków, m.in., dalszej racjonalizacji wydatków oraz ograniczania kosztów. PTC jest dobrze przygotowana na te wyzwania. Dlatego PTC w 2010 roku będzie kontynuować politykę zrównoważonego rozwoju zakładającą, m.in., wprowadzanie innowacyjnych usług i ofert oraz efektywnego rozwijania infrastruktury sieciowej przy optymalizacji ponoszonych kosztów - powiedział prezes PTC Klaus Hartmann.

Wybrane dane:

Przychód na klienta 3Q09 4Q09 1Q10
Prepaid 18 zł 18 zł 15 zł
Postpaid 73 zł 72 zł 67 zł
Łączny 45 zł 45 zł 41 zł
Procent przychodu z usług niegłosowych 23% 26% 25%

Koszt pozyskania klienta 3Q09 4Q09 1Q10
Prepaid 11 zł 11 zł 6 zł
Postpaid 364 zł 361 zł 337 zł
Łączny 82 zł 92 zł 82 zł
Koszt utrzymania klienta (przedłużenie) 340 zł 296 zł 265 zł

Minuty na klienta 3Q09 4Q09 1Q10
Postpaid 198 201 200
Łączny 124 126 125

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: DT, wł