DAJ CYNK

Wyniki Netii w 1Q2011

05.05.2011

Dodane przez: WitekT

Kategoria: Wydarzenia

Interakcje: 1674

Ważne 0

0

W I kwartale Netia miała przychody na poziomie 401,2 mln zł - o 2% więcej niż w I kwartale 2010 roku i o 4% więcej niż poprzednim. Zmniejszyła się także dynamika wzrostu klientów.

W I kwartale Netia miała przychody na poziomie 401,2 mln zł - o 2% więcej niż w I kwartale 2010 roku i o 4% więcej niż poprzednim. Zmniejszyła się także dynamika wzrostu klientów.

Zysk netto bez uwzględnienia kosztów i przychodów jednorazowych oraz kosztu dotyczącego zobowiązania podatkowego za 2003 rok, wzrósł o 191% do 35,4 mln zł w I kwartale 2011 roku w porównaniu do 12,1 mln zł w I kwartale 2010 roku. Netia zaliczyła jako koszt kwotę 58,3 mln zł wydatkowaną w 2010 roku w związku z podatkiem dochodowym od osób prawnych a 2003 roku, co było następstwem wyroku wydanego przez Wojewódzki Sąd Administracyjny, w którym oddalono złożoną przez Netię skargę od wcześniejszej decyzji Dyrektora Izby Skarbowej w Warszawie. Spółka zamierza złożyć wniosek o kasację wyroku do Naczelnego Sądu Administracyjnego.

Marża EBITDA wyniosła 25,3% (23,5% w I kwartale 2010 roku i 22,3% w IV kwartale). Odnotowana strata netto w I kwartale 2011 roku wyniosła 23,0 mln zł w stosunku do zysku netto w wysokości 14,3 mln zł w I kwartale 2010 roku.

Baza klientów usług szerokopasmowych wzrosła do 704.082 na dzień 31. marca, co stanowiło wzrost o 2% z poziomu 690.247 na dzień 31. grudnia oraz o 17% z poziomu 603.367 na dzień 31. marca 2010 roku. Netia szacuje, że jej łączny udział w rynku stacjonarnych usług szerokopasmowych wzrósł do 11,5% z 10,5% na dzień 31. marca 2010 roku. W I kwartale Netia odnotowała 13.835 przyłączeń netto stacjonarnych usług szerokopasmowych w porównaniu do 36.346 przyłączeń netto w IV kwartale oraz 44.050 przyłączeń netto w I kwartale 2010 roku. Spadek liczby nowych przyłączeń netto widoczny w I kwartale był przede wszystkim skutkiem zaostrzonej rywalizacji cenowej ze strony konkurencji, która ograniczała poziom sprzedaży zwłaszcza w odniesieniu do niskomarżowych usług BSA. Netia straciła ponad 500 klientów w sieciach ethernetowych, obsługuje ich obecnie ponad 114 tys.

ARPU w odniesieniu do usług szerokopasmowych wyniosło 52 zł w I kwartale w porównaniu do 56 zł w I kwartale 2010 roku i 53 zł w IV kwartale.

Koszt pozyskania klienta usług szerokopasmowych wyniósł w I kwartale 227 zł w porównaniu do 186 zł w I kwartale 2010 roku oraz 203 zł w IV kwartale. Wzrost kwartał-do-kwartału spowodowany był głównie wyższym kosztem modemów dostarczanych do klientów w ramach ostatnich ofert promocyjnych oraz ukierunkowaniem sprzedaży na usługi o wyższej marży, w tymi usługi 2play, co wiązało się z ujemnym wpływem na jednostkowy koszt prowizji.

Baza klientów usług głosowych (własna sieć, WLR i LLU) wyniosła 1.225.967 na dzień 31. marca w porównaniu do 1.230.965 na dzień 31. grudnia oraz 1.173.008 na dzień 31. marca 2010 roku. W I kwartale Netia odnotowała łączny spadek liczby klientów usług głosowych netto o 4.998, co było głównie związane z odchodzeniem klientów od tradycyjnych usług głosowych świadczonych za pomocą linii analogowych. Netia szacuje, że jej łączny udział w rynku stacjonarnych usług głosowych wzrósł w ciągu ostatnich dwunastu miesięcy do poziomu 13,4% z 11,8%. Na dzień 31. marca usługi dla 32% klientów usług głosowych świadczone były poprzez własną sieć dostępową Netii.

31. marca Netia posiadała 535 uwolnionych węzłów z dostępem do około 4,4 mln linii abonenckich i obsługiwała łącznie 146.070 klientów w ramach technologii LLU. Spółka przyłączyła w I kwartale 19.175 klientów w stosunku do rekordowej liczby 28.340 klientów pozyskanych w IV kwartale oraz 11.388 w I kwartale 2010 roku, w tym 13.573 przyłączeń netto stanowiły migracje klientów BSA/WLR na LLU, a 5.602 to wzrost organiczny.

31. marca usługi pakietowe świadczone były dla 29% i 42% linii odpowiednio w segmencie usług dla klientów indywidualnych oraz małych i średnich przedsiębiorstw. Stanowi to wzrost o 5 punktów procentowych oraz o 3 punkty procentowe w poszczególnych segmentach w porównaniu ze stanem na dzień 31. marca 2010 roku.

(...) Szacujemy, że nasz udział w rynku przyłączeń netto zamknął się w pierwszym kwartale 2011 roku na satysfakcjonującym poziomie 14%, a nasz udział w rynku usług szerokopasmowych wynosi 11,5%. (...) Do końca roku planujemy rozszerzyć zasięg usługi telewizyjnej do 500 tysięcy gospodarstw domowych, w ramach 230 mln zł nakładów inwestycyjnych prognozowanych na ten rok. W I kwartale nakłady inwestycyjne wzrosły o 41% w stosunku do analogicznego kwartału roku ubiegłego, osiągając poziom 41 mln zł w związku z kontynuowanym rozwojem sieci LLU do 700 węzłów i 5 mln linii w zasięgu usługi LLU, rozszerzeniem przepustowości łączy oraz wzrostem tempa pozyskiwania klientów biznesowych - powiedział Mirosław Godlewski, prezes telekomu.

Źródło tekstu: Netia, wł

Komentarze
Zaloguj się
3. ~.-damian
0

2011-05-06 03:02:02

w dużych miastach nie mają co konkurować z kablówka która ma na dzień dobry łączą klasy ethernet. Prawdziwą kasę można zrobić poza dużymi miastami tylko to na wstępie więcej kosztuje a u nas większość operatorów alternatywnych jest typowo pasożytnicza i nie chce inwestować tylko chce czerpać zyski duże zyski.

Odpowiedz

2. ~
1

2011-05-05 10:04:56

haha, a upierali sie ze kara us to"lokata". Spadek dynamiki nie dziwi - stawiaja llu tam, gdzie jest silna obecnosc kablowek, bsa to dno i nie rozni sie znaczaco cena od neostrady po obnizkach, w ab. Tel. Na sile uszczesliwiaja opcjami polaczen niel. Na stac. Zapominajac o jakis pakietach kwotowych na komorki itd. No, ale zamiast premyslec strukture oferty, lepiej ladwoac szmal w kropiki :-)

Odpowiedz

1. ~drm
1

2011-05-05 09:54:23

Świetne jest to wasze zabezpieczenie drm na stronie. Taki prawdziwy znak wodny "31. Marca".

Odpowiedz