DAJ CYNK

Wyniki Centertela w 1Q2011

21.04.2011

Dodane przez: WitekT

Kategoria: Wydarzenia

Interakcje: 3

Ważne 0

0

W I kwartale 2011 roku Centertel miał przychody na poziomie 1,856 mld zł (wzrost o 2,2% w stosunku do I kwartału 2010 roku). 31. marca operator miał 14,420 mln aktywnych kart SIM - o 88 tys. więcej niż 31. grudnia.

W I kwartale 2011 roku Centertel miał przychody na poziomie 1,856 mld zł (wzrost o 2,2% w stosunku do I kwartału 2010 roku). 31. marca operator miał 14,420 mln aktywnych kart SIM - o 88 tys. więcej niż 31. grudnia.

Marża EBIDTA wzrosła z 27,6% w I kwartale zeszłego roku do 28,2% w I kwartale tego roku.

Centertel szacuje, że w związku ze zmianą stawek hurtowych za SMS-y (z 15 do 8 groszy), stracił po stronie przychodowej w I kwartale około 40 mln zł. W I kwartale 28% spośród nowych lub przedłużających umowę klientów wybierało smartfony.

Jak podaje Centertel w raporcie, w I kwartale zasięg sieci 2G nie zwiększył się i obejmował 99,6% ludności Polski, a zasięg 3G wzrósł o 2,4 p.p. do 60,9%. Centertel miał na koniec marca udział w rynku na poziomie 30,1% pod względem ilości klientów (spadek o 0,3 p.p. względem końca września) i 30,4% pod względem wartości sprzedaży (spadek o 0,6 p.p.).

Liczba aktywnych kart SIM:

Prepaid

Postpaid

Razem

1Q09 7,380 6,311 13,681
2Q09 7,318 6,450 13,768
3Q09 7,228 6,508 13,736

4Q09

7,090 6,624 13,714

1Q10

7,062 6,713 13,774

2Q10

7,238 6,792 14,029
3Q10 7,312 6,829 14,141
4Q10 7,375 6,956 14,332
1Q11 7,457 6,963 14,420



liczba smartfonów (tys.)

klienci mobilnych usług szerokopasmowych (tys.)

1Q09

919

368

2Q09

1007

378

3Q09

1076

375

4Q09

1143

388

1Q10

1214

400

2Q10

1299

433

3Q10

1408

478

4Q10 1489 547
1Q11 1725 599


Kluczowe wskaźniki:

ARPU w zł (ang. Average Revenue Per User, czyli średni przychód z abonenta)

prepaid

postpaid

zagregowane

1Q09 20,2 75,1 44,8
2Q09 20,4 72,9 44,9
3Q09 20,9 69,4 43,8
4Q09 19,9 67,6 42,7
1Q10 19,2 64,5 41,2
2Q10 19,7 69,0 43,6
3Q10 20,3 66,9 42,8
4Q10 19,4 67,2 42,5
1Q11 17,5 62,7 39,4


AUPU (ang. Average Usage Per User, czyli średnia ilość minut wykorzystywana przez użytkownika)

prepaid

postpaid

zagregowane

1Q09 60,3 206,5 125,8
2Q09 65,6 215,2 135,3
3Q09 71,3 215,3 139,2
4Q09 70,7 220,1 141,9
1Q10 78,0 219,2 146,6
2Q10 98,4 229,0 161,8
3Q10 99,2 229,3 162,1
4Q10 99,4 235,2 165,1
1Q11 92,6 229,0 158,6


SAC w zł (ang. Subscriber Acquisition Cost, czyli koszt pozyskania klienta) i SRC (ang. Subscriber Retention Cost, czyli koszt utrzymania abonenta)

prepaid

postpaid

zagregowane

SRC

1Q09 13,6 512,8 137,5 605,9
2Q09 17,3 524,9 135,9 646,9
3Q09 7,8 488,6 118,2 580,4
4Q09 10,6 489,9 138,4 594,3
1Q10 9,8 485,2 133,5 531,0
2Q10 10,5 486,6 121,2 535,8
3Q10 9,4 533,7 128,5 537,7
4Q10 9,8 536,4 143,6 554,0
1Q11 8,5 562,1 140,2 563,7


CHURN (wskaźnik odejść)

prepaid

postpaid

1Q09

20,7%

2,8%

2Q09

14,2%

2,6%

3Q09

17,7%

3,1%

4Q09

16,6%

3,3%

1Q10

15,1%

3,1%

2Q10

13,7%

2,8%

3Q10

16,2%

3,6%

4Q10 16,1% 3,1%
1Q11 14,4% 3,8%

Źródło tekstu: Telekomunikacja Polska, wł

Komentarze
Zaloguj się