DAJ CYNK

Wyniki Centertela po 4Q2009

23.02.2010

Dodane przez: LuiN

Kategoria: Wydarzenia

Interakcje: 7708

Ważne 0

0

Centertel w 2009 roku zanotował 7,745 mld zł przychodów - o 10,2% mniej niż w 2008 roku, kiedy wyniosły one 8,635 mld zł. 31. grudnia operator miał 13,714 mln klientów telefonii komórkowej (spadek o 22 tys. w 4Q08 i o 468 tys. w całym 2009 roku). Z oferty na kartę sieci Orange zrezygnowało w 2009 roku 925 tys. klientów.

Centertel w 2009 roku zanotował 7,745 mld zł przychodów - o 10,2% mniej niż w 2008 roku, kiedy wyniosły one 8,635 mld zł. 31. grudnia operator miał 13,714 mln klientów telefonii komórkowej (spadek o 22 tys. w 4Q08 i o 468 tys. w całym 2009 roku). Z oferty na kartę sieci Orange zrezygnowało w 2009 roku 925 tys. klientów.

Klienci postpaid stanowili 31. grudnia 48,3% bazy abonenckiej, czyli 6,624 mln (o 116 tys. więcej niż po III kwartale i o 456 tys. więcej niż na koniec 2008 roku). Klientów prepaid było 7,090 mln (spadek o 137 tys. w porównaniu z III kwartałem i aż o 925 tys. w porównania do końca 2008 roku). W ciągu 2 ostatnich lat z oferty na kartę sieci Orange zrezygnowało 1,513 mln klientów (na koniec 2007 roku Orange miał 8,603 mln klientów prepaid).

Główną przyczyną słabych wyników jest dwukrotny spadek stawek MTR oraz pośrednio z nich wynikający znaczny spadek cen detalicznych - tłumaczy Grupa TP w komunikacie.

Liczba klientów

4Q08

3Q09

4Q09

Postpaid

6,167 mln

6,508 mln

6,624 mln

Prepaid

8,015 mln

7,228 mln

7,090 mln

NMT

1 tys.

-

-

Razem

14,182mln

13,736 mln

13,714 mln


Jak podaje Centertel w raporcie, w caym 2009 roku nie zwiększył się procent ludności w zasięgu EDGE - ciągle wynosi on 99,5%. Nieznacznie w IV kwartale zwiększył się zasięg UMTS (do 55,3% ludności z 54,9% z końca III kwartału i 51,8% z końca 2008 roku).

Centertel miał na koniec 2009 roku udział w rynku na poziomie 30,5% pod względem ilości klientów i 31,0% pod względem wartości sprzedaży. To w ciągu roku spadek odpowiednio o 1,6 oraz 1,9 punktów procentowych.

Kluczowe wskaźniki:

Usługi niegłosowe:

udział w przychodach usług niegłosowych

klienci usług szerokopasmowych (tys.)

1Q07

22,2%

105

2Q07

20,7%

131

3Q07

20,3%

159

4Q07

21,7%

223

1Q08

21,7%

262

2Q08

20,2%

297

3Q08

23,9%

327

4Q08

25,8%

352

1Q09

20,9%

368

2Q09

24,2%

378

3Q09

23,3%

375

4Q09

25,9%

388



Oferta Orange Freedom.

Aktywacje netto

Razem

4Q07

6 tys.

6 tys.

1Q08

17 tys.

23 tys.

2Q08

17 tys.

40 tys.

3Q08

30 tys.

70 tys.

4Q08

27 tys.

97 tys.

1Q09

30 tys.

127 tys.

2Q09

24 tys.

151 tys.

3Q09

25 tys.

176 tys.

4Q09

25 tys.

201 tys.



Kluczowe wskaźniki:

ARPU w zł (ang. Average Revenue Per User, czyli średni przychód z abonenta)

prepaid

postpaid

zagregowane

1Q08 21,0 88,2 47,8
2Q08 22,0 87,0 48,8
3Q08 22,6 88,5 50,6
4Q08 23,3 85,1 50,0
1Q09 20,2 75,1 44,8
2Q09 20,4 72,9 44,9
3Q09 20,9 69,4 43,8
4Q09 19,9 67,6 42,7


AUPU (ang. Average Usage Per User, czyli średnia ilość minut wykorzystywana przez użytkownika)

prepaid

postpaid

zagregowane

1Q08 39,4 195,4 101,6
2Q08 43,2 209,3 111,6
3Q08 44,8 205,2 112,8
4Q08 58,0 208,6 123,1
1Q09 60,3 206,5 125,8
2Q09 65,6 215,2 135,3
3Q09 71,3 215,3 139,2
4Q09 70,7 220,1 141,9


SAC w zł (ang. Subscriber Acquisition Cost, czyli koszt pozyskania klienta)

prepaid

postpaid

zagregowane

1Q08 13,4 509,8 127,0
2Q08 12,0 501,0 118,5
3Q08 12,2 468,5 103,8
4Q08 15,4 476,0 121,2
1Q09 13,6 512,8 137,5
2Q09 17,3 524,9 135,9
3Q09 7,8 488,6 118,2
4Q09 10,6 489,9 138,4


CHURN (wskaźnik odejść)

prepaid

postpaid

1Q08

16,0%

3,3%

2Q08

16,6%

2,9%

3Q08

15,7%

2,7%

4Q08

15,1%

2,5%

1Q09

20,7%

2,8%

2Q09

14,2%

2,6%

3Q09

17,7%

3,1%

4Q09

16,6%

3,3%


Źródło tekstu: Grupa TP

Komentarze
Zaloguj się
104. ~
0

2010-03-14 22:07:20

90. ~k@bel i @bel 2010-02-24 17:07:14 0 + - [zgłoś ten komentarz do moderacji] host: adep133.neoplus.adsl.tpnet.pl a jak to jest w orżnąć w zetafon?? oraz jak to jest jak sie zmienia z kilka razy regulamin "Zetafon" w czasie trwania umowy? kiedys wyczytalem w necie ze umowa w "zetafonie" samoistnie wygasa po uplynieciu czasu jej trwania a teraz gdzies na forum znalazlem ze trzeba jakies pisemka do nich zaniesc ze nie chce sie kontynuowac tam dalej z nimi romansu??wiem ze nie na temat ale z 80%wpisow tu to jakies wolne style:P tzn free styl :P W Zetafonie umowa wygasa sama. Nie trzeba nic wysyłać. I to w reg. się nie zmieniło.Jest to oferta Prepaidowa i nie ma czegoś takiego jak przedłużenie umowy. Przeczytaj dobrze regulamin. Ale doczytaj też, iż czas trwania umowy się zakończy terminowo o ile po drodze nie miałeś przedłużeń w wyniku braku okresu aktywnego.

Odpowiedz

103. pablo_79
0

2010-02-26 12:12:21

W praktyce postpaid to nie jest, ja bym zakwalifikował do pre. Orange ubyło ok. 1 mln uzytkowników prepaid w skali roku, w Erze spośród TT, Heyah i biedronki ubyło ok. 100tys w skali roku. Dysproporcja zaskakuje. Czekam na wyniki Plusa i Play.

Odpowiedz

102. ~czytacz
0

2010-02-25 12:38:57

Czy ktoś orientuje się jak klasyfikowani są użytkownicy Zetafonu w Orange? To jest pre-paid, czy post-paid według nich?

Odpowiedz

101. tetris
0

2010-02-25 10:00:40

@99 miało być

Odpowiedz

100. tetris
0

2010-02-25 10:00:19

@98 I dużo i mało, akurat wczoraj czytałem wypowiedź kogoś z orange, że planują wrócić na pierwsze miejsce. I coby nie mówić od początku roku są dość aktywni, choćby ostatni pakiet w popie albo odświeżenie OFnk.

Odpowiedz

99. ~
0

2010-02-25 09:53:32

Tak ale 200tys. Klientow to juz mała roznica prawda? Brawo era. :-) nie spodziewałem się, ze tak szybko orange zleci na 3 miejsce bo zleci w końcu.

Odpowiedz

98. Franziska
0

2010-02-25 09:51:43

wRodzinie uruchomiło przenoszenie numerów. Trzeba dzwonić do BOA i się zapisać. Mają odpowiedzieć do 3 tygodni (!) co dalej. Z rozmowy z konsultantem wywnioskowałam, że za bardzo nie mają o tym pojęcia. Konsultant na wstępie namawia do rezygnacji z przeniesienia i zakupienia numeru wRodzinie, bo mają wyjątkowy początek 720. Myślę, że Panowie z Centernetu jeszcze nie wiedzą, że przenoszenie numerów to wymóg, który muszą realizować. Obawiam się, że jak tego jeszcze nie rozumieją to ta nieświadomość może Ich sporo kosztować.

Odpowiedz

97. tetris
0

2010-02-25 09:46:55

Ciężko powiedzieć, jak będzie, jak na razie to i tak według danych na koniec 2009 Orange ma ponad 200 tys więcej klientów niż Era, no zobaczymy...

Odpowiedz

96. ~
0

2010-02-25 09:28:59

Na Telix napisali o erze. ciekawe co na to rzecznik orange :-D era wyprzedzi w tym roku orange. Tak sądzę

Odpowiedz

95. ~LOKOS
0

2010-02-25 07:46:24

a jak się mają pozostali gracze czyli PLUS i ERA???

Odpowiedz

94. ~Krzychu
0

2010-02-24 17:44:50

Szkoda, że telepolis.pl nic nie wie w tym temacie...

Odpowiedz

93. ~Krzychu
0

2010-02-24 17:44:01

Heh ;) Nie ma możliwości rozwiązania umowy z Play nawet w ich salonie!! :) Do takiego kroku jeszcze nikt z operatorów się nie posunął... ;)

Odpowiedz

92. wlo
0

2010-02-24 17:15:42

aakk - na pewno na czas oznaczony to jest umowa?

Odpowiedz

91. wlo
0

2010-02-24 17:14:50

~Artik - czas, zebyś apelował, żeby nie używać skrótów ABW, CBA, MRR, GMO, KPRU - tak na szybko z głowy a są setki i tysiące innych ;-) SCSI. UPS, OCR... a! P2P też ;-)

Odpowiedz

90. ~k@bel i @bel
0

2010-02-24 17:07:14

a jak to jest w orżnąć w zetafon?? oraz jak to jest jak sie zmienia z kilka razy regulamin "Zetafon" w czasie trwania umowy? kiedys wyczytalem w necie ze umowa w "zetafonie" samoistnie wygasa po uplynieciu czasu jej trwania a teraz gdzies na forum znalazlem ze trzeba jakies pisemka do nich zaniesc ze nie chce sie kontynuowac tam dalej z nimi romansu??wiem ze nie na temat ale z 80%wpisow tu to jakies wolne style:P tzn free styl :P

Odpowiedz