DAJ CYNK

W zeszłym roku na reklamę najwięcej wydał Polkomtel

07.02.2011

Dodane przez: WitekT

Kategoria: Wydarzenia

Interakcje: 2872

Ważne 0

0

Wszyscy czołowi operatorzy komórkowi zwiększyli w ubiegłym roku wydatki na kampanie w prasie, radiu i telewizji - wynika z danych cennikowych Kantar Media (dawniej Expert Monitor). W sumie wyniosły one 2,1 mld zł, czyli o blisko 318 mln zł więcej niż w 2009 roku - pisze Press.

Wszyscy czołowi operatorzy komórkowi zwiększyli w ubiegłym roku wydatki na kampanie w prasie, radiu i telewizji - wynika z danych cennikowych Kantar Media (dawniej Expert Monitor). W sumie wyniosły one 2,1 mld zł, czyli o blisko 318 mln zł więcej niż w 2009 roku - pisze Press.

 

Wydatki w 2010 roku

Wzrost względem 2009 roku

Polkomtel

712,7 mln zł

138,7 mln zł

Centertel

567,2 mln zł

31,8 mln zł

PTC

508,6 mln zł

73,9 mln zł

P4

319,7 mln zł

73,3 mln zł


Kwoty w tabeli nie uwzględniają uzyskanych przez reklamodawców rabatów.

Źródło tekstu: Press

Komentarze
Zaloguj się
24. tespos
0

2011-02-08 16:57:34

@19 - Orange Free na kartę jest odstępem do Internetu dedykowanym dla komputerów, a nie telefonów komórkowych. Jest w tym samym segmencie ryku, co blueconnect na kartę czy iPlus na kartę. Nie można go porównywać z blueconnect Max, który jest stricte dostępem do sieci w komórkach. Chociażby z tego względu, że Orange Free na kartę nie ma wielu pakietów obniżających koszty połączeń głosowych/smsowych.

Odpowiedz

23. tespos
0

2011-02-08 16:53:31

@18 - ten pakiet dostępny jest tylko w ofercie na abonament. W Orange na kartę masz tylko trzy pakiety: 100 MB/2zł/1dzień ważny, 100MB/10zł/30 dni ważny oraz 50MB/5zł/7 dni ważny. Więc jeśli porównywać Orange POP, Nowe Orange Go i Orange One z Tak Takiem i Tak Tak Fonem, to ten drugi wypada dużo lepiej - jest tańszy i bez limitu.

Odpowiedz

22. ~Nokiatozlom
-1

2011-02-08 08:07:47

Poza cenami jest jeszcze jakoscia sieci , plus od lat najwiecejninwestuje w siec i to widac. Era goni, orange to dno. O playu to naweet nie mowie bo tam pleyfreszowcy zabijaja siec ktora ledwo zipie.

Odpowiedz

21. ~Nokiatozlom
-1

2011-02-08 08:05:53

Wspolczuje ludziom w playu. Frustracje zwiazane z "jakoscia" obslugi musza wylewac w komentarzach antyplusowych :)

Odpowiedz

20. ~wiedzący
-2

2011-02-07 18:57:21

@13. Robo, policz względem ilości nowo zdobytych klientów. Przecież "złapani" w sieć i tak nie mają co oglądać reklam swojego operatora, gdyż i tak dostaną inną ofertę niż nowo przychodzący do sieci.

Odpowiedz

19. Robo
2

2011-02-07 14:45:16

@17 - skoro przy orange jesteś to zwróć uwagę na Orange Free na Kartę. Stawka za połączenia jak w POP-ie, a każde doładowanie premiowane jest danymi (np. 25zł - bonus 1,01GB; 50zł - bonus 2,27GB), które schodzą w pierwszej kolejności, więc kasa z doładowania może pozostać na połączenia głosowe. Standardowa taryfikacja danych to 1gr/100kB czyli 100MB wychodzi niewiele drożej niż blueconnect max a przy tym nie ma ograniczenia szybkości.

Odpowiedz

18. ~hantel
1

2011-02-07 14:09:07

tespos: orange - 30 zl, 1.5 GB ma miesiac w prepaidach.

Odpowiedz

17. tespos
1

2011-02-07 14:04:14

@16 - w pre-paidach to jednak nadal jedyny pakiet, który nie ma limitów transferu danych. Owszem lejek włącza się po 100 MB, ale np. w Orange po 100 MB kończy się pakiet i trzeba płacić za każde kolejne ściągnięte dane. w Tak Taku tego nie ma.

Odpowiedz

16. Robo
1

2011-02-07 13:08:36

14 - faktycznie jak na Ere to dała dużo w pakiecie blueconnect max. Na bezrybiu i rak ryba. Natomiast przy rozwiązaniach konkurencji oferta z szybkością do 1Mb/s i lejkiem po 100MB danych niestety do atrakcyjnych nie należy.

Odpowiedz

14. forumiak
1

2011-02-07 11:51:49

Plus wydawał na reklamę, a oszczędzał na promocjach dla klientów - chyba dali w Simplusie zdecydowanie najmniej ze wszystkich. Orange dawało częste promocje, ale kiepskie. Era w Tak-taku dała dosyć dużo (choćby pakiet blueconnect max), P4 też całkiem nieźle, chociaż w ich przypadku jestem zaskoczony tak małą kasą na reklamy. Przecież ich reklamy były wszędzie...

Odpowiedz

13. ~Robo
1

2011-02-07 11:42:49

@10 - tak "na oko" wychodzi mi, że wydatki Play w przeliczeniu na jednego użytkownika są największe.

Odpowiedz

12. Blank
1

2011-02-07 11:24:30

11, skoro nie umiesz pisać po polsku to po co w ogóle piszesz cokolwiek? Jak ktoś napisał, im gorsza oferta tym więcej wydawane na reklamy. Play spośród mno ma najlepszą ofertę, ale się pogarsza. Plus utkwił w bagnie, orange sam nie wie co chce a era coś się stara ale wychodzi to raczej średnio.

Odpowiedz

11. ~krisboss
-4

2011-02-07 10:55:48

kiedys play był play dzisiaj już nie jest ten sam play wole gadu r mam więcej i taniej bynajmniej każdy do mnie zadzwoni a tak to bycie w play to użytkownik play dzwonił do innych bo tamci mieli za drogo bo sponsorowali siec play i nadal top robią tu chyba jakaś korupcja czy co bo juz są na rynku 4 lata i nadal nikt z nimi porządku nie zrobi co za syf a o jakości obsługi to juz nie ma co wspominać tragedia ciągle co się słyszy to poprawiają biuro obsługi i tylko na obietnicach się kończy może jak by ich ktoś kupił to nie kpili by z abonentów

Odpowiedz

10. ~
1

2011-02-07 10:55:31

Może teraz ktoś zrozumie skąd Play może dawać telefony o kilkaset złotych tańsze. Po prostu w3 wydaje kasę na reklamę, a Play woli dać rabat dla klienta. A to przecież Play pozyskuje najwięcej klientów, więc ich marketing działa najlepiej... /Atlan

Odpowiedz

9. ~Piotr
0

2011-02-07 10:53:19

to sa dane cennikowe czyli w rezeczywistosci jakies 50-70% mniej

Odpowiedz