DAJ CYNK

URTiP się nie ugnie w kwestii przenośności

15.06.2005

Dodane przez: WitekT

Kategoria: Wydarzenia

Interakcje: 560

Ważne 0

0

Urząd Regulacji Telekomunikacji i Poczty nie zamierza ponownie zawieszać prawa abonentów do zachowania dotychczasowego numeru telefonu przy zmianie operatora telekomunikacyjnego.

Urząd Regulacji Telekomunikacji i Poczty nie zamierza ponownie zawieszać prawa abonentów do zachowania dotychczasowego numeru telefonu przy zmianie operatora telekomunikacyjnego.

Prezes Graboś na konferencji dodał, że w przypadku telefonii stacjonarnej zawieszenie prawa będzie obowiazywać do końca roku, a w przypadku telefonii mobilnej do 10. października 2005 roku. Po tych terminach uprawnienie abonentów do zachowania dotychczasowego numeru telefonu przy zmianie operatora telefonicznego będzie egzekwowane.

Graboś poinformował też, że urząd chce aby była jedna centralna baza przekierunkowań, która obejmowała by cały rynek usług telekomunikacyjnych - zarówno mobilnych, jak i stacjonarnych. Choć nie mamy uprawnień formalnych, próbujemy wymusić takie rozwiązanie, które będzie uniwersalne dla całego rynku - powiedział prezes.

Źródło tekstu: ISB, wł

Komentarze
Zaloguj się
1. ~2012
0

2005-06-15 21:11:00

Takie rozwiązanie t.j. przenośność numeru niezależnie od operatora ma plusy i minusy (jak wszystko zresztą). Zaostrzy się konkurencja gdy będzie można mieć ten sam numer i przechodzić z nim za korzystniejszą ofertą. To niewątpliwie plus, a minus i to duży to taki, że spowoduje to niezły bałagan i dezorientację tych którzy np. obecnie dzwonią za 25 gr. do swojej sieci a za jakiś czas będą dzwonić myśląc, że dzwonią w swojej sieci a okaże się że rozmówca ma numer np. z numeracji Plusa ale w Erze lub na odwrót i zapłaci ponad 70 gr. za minutę. W tym momencie wygra ten operator, który zaoferuje najniższe możliwe stawki do wszystkich sieci, aby dzwoniąc nie trzeba było się sugerować tym czy rozmówca jest w swojej sieci czy innej. Nie dziwię się, że operatorzy bronią się przed tym jak tylko długo się da, bo bardzo trudno im będzie przywiązać abonenta do siebie na dłużej, chyba, że korzystnymi warunkami na stałe a nie chwilowymi i jednorazowymi przygłupimi promocjami na które trzeba czekać a później pilnować ich wykorzystania.

Odpowiedz