DAJ CYNK

Upłynął rok od podpisania porozumienia UKE z TP

22.10.2010

Dodane przez: LuiN

Kategoria: Wydarzenia

Interakcje: 10

Ważne 0

0

Blisko 300 tys. łączy szerokopasmowych wybudowała i zmodernizowała TP w ramach porozumienia z UKE podpisanym dokładnie rok temu. Mimo to ocena realizacji porozumienia z TP nie wypada idealnie w oczach Anny Streżyńskiej, prezes UKE.

Blisko 300 tys. łączy szerokopasmowych wybudowała i zmodernizowała TP w ramach porozumienia z UKE podpisanym dokładnie rok temu. Mimo to ocena realizacji porozumienia z TP nie wypada idealnie w oczach Anny Streżyńskiej, prezes UKE.

Jak powiedziała w wywiadzie dla Rzeczpospolitej Anna Streżyńska, wciąż nie działają systemy, które miały zapobiegać przeciekom informacji między częścią detaliczną i hurtową Telekomunikacji Polskiej. Porozumienie miało sprawić, że TP będzie wdrażała regulacje UKE. Tymczasem według Streżyńskiej - mimo również wielu pozytywnych efektów - pojawiają się nadal problemy. Jednym z nich wskazywanym przez prezes UKE jest nowa oferta ramowa SOR.

Netia jest pierwszym operatorem, który chce podpisać umowę z TP w ramach nowej oferty ramowej. Nie jest to skomplikowana sprawa, ogranicza się do wysłania dokumentów i otrzymania zwrotnych, podpisanych. Tymczasem Netia trzy tygodnie czeka na odpowiedź TP i jej nie dostaje - powiedziała Streżyńska.

Z optymizmem o realizacji porozumienia mówi Maciej Witucki prezes Grupy TP: Porozumienie już w pierwszym roku obowiązywania zmieniło polski rynek telekomunikacyjny. Rozpoczęte inwestycje pozwolą zrobić długo oczekiwany krok naprzód, by dostarczyć Polakom szybki Internet. Jesteśmy zdeterminowani, aby wypełnić wszystkie nasze zobowiązania.

W ramach podpisanego rok temu porozumienia w ciągu trzech lat TP wybuduje lub zmodernizuje łącznie 1,2 mln linii internetowych. Odczują to szczególnie mieszkańcy terenów zagrożonych wykluczeniem cyfrowym, w tym 68 gmin, które otrzyma kompletną infrastrukturę telekomunikacyjną. TP zobowiązała się też do wdrożenia dodatkowych mechanizmów, które zapobiegają nierównemu traktowaniu operatorów alternatywnych.

TP systematycznie pracuje nad poprawą jakości współpracy z operatorami alternatywnymi. W terminie odpowiada na ich wnioski (wzrost z 80% do 100% w ciągu 7 miesięcy) oraz na reklamacje finansowe (poprawa z 52,94 % do 100%). Terminowość odpowiedzi na zamówienia LLU wzrosła z 65,93% do 98,39%.

Dzięki zamrożeniu opłat hurtowych i zmianie metodologii ich wyliczenia Telekomunikacja Polska mogła stworzyć nową, atrakcyjną ofertę neostrady. Od października br. klienci za korzystanie z szybkiego dostępu do Internetu płacą o 20-25 proc. mniej.

Celem podpisanego 22. października 2009 roku porozumienia w sprawie wdrożenia zasad transparentności i niedyskryminacji w relacjach między operatorami jest stabilizacja warunków prowadzenia działalności gospodarczej i inwestowania na rynku telekomunikacyjnym. Prezes UKE zadeklarował odstąpienie od zamiarów wprowadzenia separacji funkcjonalnej TP, jeśli firma będzie wypełniać zapisy porozumienia.

Źródło tekstu: Telekomunikacja Polska, Rzeczpospolita

Komentarze
Zaloguj się