DAJ CYNK

UKE - proces uruchamiania nowego systemu PLI CBD zakończony

06.07.2015

Dodane przez: orson_dzi

Kategoria: Wydarzenia

Interakcje: 3333

Ważne 4

2

Od 26 czerwca wymiana informacji pomiędzy dostawcami usług w zakresie obsługi wniosków o przeniesienie numeru w sieciach ruchomych odbywa się za pośrednictwem zarządzanego przez prezesa UKE systemu Platformy Lokalizacyjno - Informacyjnej z Centralną Bazą Danych.

Od 26 czerwca wymiana informacji pomiędzy dostawcami usług w zakresie obsługi wniosków o przeniesienie numeru w sieciach ruchomych odbywa się za pośrednictwem zarządzanego przez prezesa UKE systemu Platformy Lokalizacyjno - Informacyjnej z Centralną Bazą Danych. Proces uruchamiania nowego systemu PLI CBD został z sukcesem zakończony.

Z obserwacji UKE wynika, że pierwszym tygodniu działania nowego systemu, przeprocesowanych zostało w PLI CBD łącznie 7438 przeniesień numerów. Bazując na raportach otrzymywanych z systemu można powiedzieć, że system działa stabilnie, a w celu eliminacji ewentualnie mogących się pojawić błędów prowadzony jest stały monitoring procesów przenoszenia numerów.

Szacuje się, że rocznie zmienia dostawcę usług, z zachowaniem numeru telefonu, blisko 1,2 mln osób. System będzie potrafił zliczyć ile dokładnie takich przeniesień zostało zrealizowanych, z podziałem na poszczególnych przedsiębiorców telekomunikacyjnych.
Zgodnie z przepisami przeniesienie numeru następuje nie później niż w ciągu jednego dnia od daty wskazanej w umowie z nowym dostawcą usług. Prace związane z przenoszeniem numerów będą kontynuowane. Rozpoczęte zostały testy systemu, do zaplanowanego na początek października uruchomienia w PLI CBD kolejnej funkcjonalności związanej z wymianą informacji pomiędzy dostawcami usług w zakresie obsługi wniosków o przeniesienie numeru w sieciach stacjonarnych.

Istnieje spore różnicowanie co do metod realizacji uprawnienia abonenta do zachowania przydzielonego numeru. Rozbudowa PLI CBD - poprzez ujednolicenie procesów przenoszenia numerów i wybudowanie jednego miejsca procesowania wniosków o ich przeniesienie dla wszystkich operatorów - rozwiąże ten problem.

Rozbudowany system PLI CBD, dzięki wybudowaniu centralnej bazy numerów, zawierającej informacje o numeracji przydzielonej przez prezesa UKE, numerach przeniesionych oraz danych o numeracji udostępnianej pomiędzy przedsiębiorcami telekomunikacyjnymi, będzie narzędziem dla przedsiębiorców telekomunikacyjnych pozwalającym między inymi na pobieranie niezbędnych danych do właściwego kierowania połączeń.

Zobacz: UKE: Zmiany w MNP
Zobacz: UKE: MNP na nowej platformie bez zakłóceń

Źródło tekstu: UKE

Tagi: PLI CBD uke
Komentarze
Zaloguj się
19. ~Obserwator
0

2015-07-09 15:11:31

Pytanie: gdzie leży problem przy przenoszeniu, skoro ten nowy system nie przenosi faktycznie numerów a jedynie tylko za jego pomocą następuje "wymiana informacji pomiędzy dostawcami usług w zakresie obsługi wniosków o przeniesienie numeru w sieciach ruchomych"?

Odpowiedz

18. ~Perrectum
0

2015-07-07 15:53:00

To juz wiem dlaczego w ostatnich 2 tygodniach znaczaco wzrosla ilosc bledow przy przeniesieniu numerów. Numery a i owszem są przenoszone, ale konfiguracja juz nie do konca. Efekt, ludzie nie moga dodzwonic sie na przenoszone numery mimo mozliwosci wykonywania polaczen.

Odpowiedz

17. insomnia
0

2015-07-07 14:59:43

@3 Gdy ktoś składa wniosek przeniesienia numeru do Play to nie dzwonią z ofertą i nie przekonują do pozostania w sieci. Wiedzą, że i tak do nich wrócisz.

Odpowiedz

16. ~m76
0

2015-07-07 11:02:52

@8 co to za sposob "na 9zl" ?

Odpowiedz

15. Tuldor88
0

2015-07-07 09:52:03

@14 A klientom tego nie wyjaśnisz, bo "ja mam numer w plaj a nie w juke!" i potem korespondencja przez 3 dni się ciągnie :)

Odpowiedz

14. ~zzz
0

2015-07-07 08:36:08

Niestety system szwankuje a co gorsze W4 niewiele może zrobić bo wszystkim zarządza UKE. Słabo!

Odpowiedz

13. ~Maki
0

2015-07-07 07:28:24

Miałem mieć numer przeniesiony z Play do VirginMobile 1.07 4.07 wyłączyli w Play, do tej pory "wybrany numer nie istnieje".

Odpowiedz

12. Tuldor88
0

2015-07-07 06:30:20

"Z obserwacji UKE wynika, że pierwszym tygodniu działania nowego systemu, przeprocesowanych zostało w PLI CBD łącznie 7438 przeniesień numerów. Bazując na raportach otrzymywanych z systemu można powiedzieć, że system działa stabilnie"Taaa... to ciekawe jakim cudem otrzymuję info o 3-4 tysiącach nr tel w samym P4 z jakimi jest problem, jak to wygląda u pozostałych z W4 aż strach myśleć...

Odpowiedz

11. cyanoone
0

2015-07-07 00:34:57

Właśnie zmieniłem karty sim. Co ciekawe teraz dostałem pierwsze smsy od Play, pakiet 1 GB w prezencie też dostałem :)

Odpowiedz

10. ~Pracownik Plus
0

2015-07-07 00:04:24

System nie działa, w pierwszym tygodniu zdarzyła się masa przypadków w których numery przenosiły się z dnia na dzień, mimo że na wnioskach były zaznaczone przenosiny z zachowaniem okresu wypowiedzenia. UKE wprowadza w błąd i ukrywa błędy tego systemu !

Odpowiedz

9. Gormar
0

2015-07-06 22:40:40

Te komunikaty jakieś dziwne są. Czyżby miała by to być forma samosprawdzającej się przepowiedni? Prosta matematyka mówi mi, że coś z tymi przeniesieniami słabo. Skoro w roku przenosi się ponad 1 milion numerów to tygodniowo powinno być ich około 20 tysięcy. No chyba, że to sezon ogórkowy i taka duża jest różnica.

Odpowiedz

0

2015-07-06 20:18:25

Przez cały rok korzystałem ze sposobu za 9 zł. Przenoszę się do Play dla bonusu, potem zadzwonię i zmienię na Fakt. Aktualnie korzystam praktycznie tylko z Klucza (2 karta sim).

Odpowiedz

7. ~mitttol
-3

2015-07-06 19:51:37

cyjano - po prostu nie jestes interesujacy - niske wplywy i wykorzystanie uslug powyzej przecietnej - krzyzyk na droge - idz i przynos straty innym :-)

Odpowiedz

6. ~okk
1

2015-07-06 17:28:37

cyanoone - może dlatego że teraz trwa to wszystko dużo dłużej i komunikaty kiedyś było po 30 minutach, teraz nawet po kilku-kilkunastu godzinach...

Odpowiedz

5. ~
4

2015-07-06 17:20:59

Do Redakcji - słuszne uwagi i pytania czytelników. Może warto poprosić operatorów o komentarz działania nowej platformy? Póki co komunikaty "produkuje" tylko UKE.

Odpowiedz