DAJ CYNK

UKE niezadowolony z usług prepaid

02.06.2010

Dodane przez: WitekT

Kategoria: Wydarzenia

Interakcje: 5703

Ważne 0

0

UKE przyjrzał się długości ważności kont w ofertach prepaid i polityce przepadania środków. Najlepiej wypadł Orange i Play, najgorzej - Mobilking i tuBiedronka. Urząd ubolewa, że operatorzy nie wdrażają jego zaleceń.

UKE przyjrzał się długości ważności kont w ofertach prepaid i polityce przepadania środków. Najlepiej wypadł Orange i Play, najgorzej - Mobilking i tuBiedronka. Urząd ubolewa, że operatorzy nie wdrażają jego zaleceń.

Rok temu UKE krytykował ograniczenia swobody korzystania z ofert prepaid i praktykowane przez operatorów potrącanie dostępnych środków na koncie po wygaśnięciu ważności na połączenia wychodzące. Szerzej pisaliśmy o tym w tej wiadomości.

Wyniki tego raportu dowodzą, że tylko nieliczni operatorzy dokonali istotnych zmian na korzyść użytkowników w powyższym zakresie. Świadczy to o tym, iż w większości przypadków operatorzy z własnej woli nie dokonują korzystnych dla użytkownika usług prepaid zmian warunków oferty, w tym w zakresie długości ważności konta oraz reguł odnoszących się do niewykorzystanych środków na koncie prepaid po okresie jego aktywności. Takie postawy operatorów nie odpowiadają oczekiwaniom Prezesa UKE - napisano w komunikacie.

UKE stwierdza, że choć ostatnia nowelizacja Prawa Telekomunikacyjnego, która wprowadza zmianę definicji abonenta, rozszerza i wzmacnia prawa użytkowników ofert prepaid, to nie wprowadzaja możliwości egzekwowania przez Prezesa UKE od operatorów korzystnych zmian dotyczących warunków ofert prepaid w omawianym zakresie.

Rozważyć należy wprowadzenie takich zmian w kolejnej nowelizacji, związanej z Nowym Pakietem Regulacyjnym - podsumowuje Urząd.

Zobacz: pełny raport UKE dotyczący usług prepaid (plik .pdf; 103 kB).

Źródło tekstu: UKE

Komentarze
Zaloguj się
80. ~exSimplusowiec
0

2010-06-08 20:25:21

Ad.79 miało być 10gr/min. na wszystkie stacjonarki w Polsce i większość w Europie prosto z komórki w Gadu Air;)dzięki usłudze VoIP , połączenie z numerem 133.

Odpowiedz

79. ~Simplusowiec
1

2010-06-07 19:58:07

No nie dziwne ze UKE nie jest zadowolony z prepaid. Ja też nie jestem zadowolony z simplusa. Zrobił to się najdroższy prepaid w prestiżowej sieci:) Nie dość że pół na pół zabrali to jeszcze myślą że ktoś głupi 20zł/m-c wyda tylko na połączenia do Plusa.Sms 3 razy droższy niż w Gadu Air, okres ważności konta 3 razy krótszy niż w Gadu Air po takim samym doładowaniu,żadnych gratisów po doładowaniu w simplusie, pakiety internetowe w simplusie 3 razy droższe, taktowanie gorsze, brak billingu w simplusie, brak tanich rozmów na stacjonarki- a w Gadu Air to wszystko jest -nawet za 10zł/min. mozna dzwonić na wszystkie stacjonarki w Europie bez pakietów!!! (poprzez nr 133-VoIP). Simplus w tyle. Namawiam wszystkich do przejścia do Gadu Air działającego na infrastrukturze Plusa.

Odpowiedz

78. ~need4speed
0

2010-06-05 18:35:25

none77 czy to znaczy że ważnośćkontato na wszystko, a ważność orange to tylko do przyjmowania bez możliwości dzwonieniai i bez SMS/MMS??? ale sieczka:=[

Odpowiedz

77. ~none
0

2010-06-04 17:57:47

I. Play - ważność konta 12 mcy, II. Era - sumowanie ważności konta do 12 mcy, III. orange - 12 mcy ważności na przychodzące.

Odpowiedz

76. ~nokia 6310i cudeńko
0

2010-06-04 15:54:13

IDEA kilka lat temu było dla użytkowników kart tym czym teraz jest Play, niestety pod postacią pOręcz PTK Centertel straciło swoją atrakcyjność i nawet przelew SMS jak napisał toms jest tylko półśrodkiem - nie zawsze musimy mieć komu przelać i przelew też kosztuje 20gr... podatek od odbierania własnych pieniędzy - Orżnąć? together we can do more.

Odpowiedz

75. jojo
0

2010-06-04 14:52:39

Miało być a nie tylko kwestii przepadania środków.

Odpowiedz

74. jojo
0

2010-06-04 14:51:54

draw (73) - "UKE przyjrzał się długości WAŻNOŚCI kont w ofertach prepaid i polityce przepadania środków. Najlepiej wypadł Orange i Play", a nie kwestii przepadania środków. Rozumiesz?

Odpowiedz

73. ~draw
0

2010-06-04 09:04:29

Orange wypadł najlepiej- niezłe- przecież środki przepadają po terminie ważności!!! Co z tego,że przez parę dni mozna je odzyskać, po tym terminie przepadają bezpowrotnie. Nie wiem kto to pisał, ale umieszczenie orange w tym aspekcie na pierwszym miejscu to kompletna pomyłka. W moim prywatnym rankingu orange zajmuje przedostatnie miejsce w tej kategorii.

Odpowiedz

72. ~testix
0

2010-06-03 23:36:46

nie muszą dziadować z doładowaniem za 5zł, ale wystarczy jak doładowanie za 50zł będzie ważne rok na połaczenia wychodzące i przychodzące, dotyczy to Orange Pop, Ery Tak Tak, Heyah, Simplusa i GaduAir.

Odpowiedz

71. toms
0

2010-06-03 18:20:55

No to pora zmienić prawo na takie,które zakazywałoby konfiskaty środków z konta,jak to ma obecnie miejsce.Też nie za bardzo rozumiem stanowisko w sprawie Orange.Co prawda,umożliwiają transfer środków przez przelew SMS,ale to półśrodek,w dodatku niedostępny dla wszystkich /ZETAFON/.Ale generalnie oceniam UKE bardzo pozytywnie.Dobrze,że istnieje instytucja hamująca monopolistyczne zapędy operatorów.To służy przede wszystkim klientom.Śmieszą mnie argumenty niektórych,broniące opów,co z rocznym zestawieniu ich zysków zakrawa na kuriozum.Ale,co tam,niech UKE dalej robi swoje.

Odpowiedz

70. ~antago
1

2010-06-03 13:40:19

@To nie jest problem tylko PL. Regulator "prawiewszechswiata" z Brukseli kilka lat temu zlikwidowal oligopol operatorow holenderskich. Od kilku lat nadzoruje ceny w roamingu. Chyba zauwazyles, ze spadly znaczaco. Nie byl to nakaz w stylu Putina w sklepie, ale poparty analiza rynku. I o to wlasnie w tym wszystkim chodzi.

Odpowiedz

69. ~antago
1

2010-06-03 13:35:01

@Sethai Tam, gdzie wolny rynek jest koncesjonowany i ograniczony innymi wzgledami, czesto dochodzi do naduzyc. Operatorzy mimo wszystko znajduja sie na pozycji uprzywilejowanej, gdyz otrzymali zgode na budowe swojego imperium w sytuacji, przy jednoczesnym braku realnej konkurencji. To jednak wymaga kontroli..

Odpowiedz

68. ~antago
1

2010-06-03 13:29:00

@Sethai Wez jednak pod uwage, ze zycie pisze scenariusz, ktore nie zawsze mozna bylo przewidziec tworzac prawo. UKE to dostrzega i sygnalizuje. Uwazam (jako podatnik), ze nie stanowi to marnotrawienia publicznych pieniedzy, poniewaz celem nie jest przejecie kontroli nad operatorami, ale obrona moich interesow.

Odpowiedz

67. ~antago
1

2010-06-03 13:23:24

@Sethai To nie jest tak, ze nie zgadzam sie z wszystkimi Twoimi argumentami. Naprawde czytam i analizuje. Pozwol, ze jednak odniose sie do czesci Twojej wypowiedzi dotyczacej regulatora, z ktora sie absolutnie nie zgadzam. Zapewne zapoznales sie z raportem UKE. Tym, ktory omawiamy, ale rowniez wczesniejszym. Regulator dostrzega sytuacje, ktore jego zdaniem sa zbyt niekorzystne dla klientow, zwraca sie z tym do operatorow, ale jednoczesnie zauwaza iz obecny stan prawny nie pozwala na ingerencje typu nakazowego.

Odpowiedz

66. Sethai
0

2010-06-03 03:49:14

@65 eh lapiecie sie tylko czesci wypowiedzi, ktora Wam pasuje, a o reszcie juz nie wygodnej zapominacie. A mi sie po raz kolejny tego samego nie chce pisac bom ja nie automat... A co do Play to zapominacie o tym, ze Play wchodzil jak juz rynek byl spory i jesli by Play nie zaoferowal czegos nowego to by nie przezyl - a latwiej zaoferowac (i chetniej to jest widziane przez wiekszosc konsumentow) tansze ceny niz innowacyjne produkty to zaczeli od tego. Ale tutaj jest to co mowilem - w Play jest lepiej?nic nie zabrania przeniesc numeru do Play..Zaczna sie porzadne masowe przenosiny to zapewne inni OPkowie zmienia terminy-i nie potrzeba do tego UKE czy innego organu.

Odpowiedz