DAJ CYNK

UKE: Chcemy walki o klienta nie tylko ceną, ale też jakością [wideo]

29.10.2012

Dodane przez: LuiN

Kategoria: Wydarzenia

Interakcje: 3039

Ważne 0

0

Jakość usług oferowanych na rynku telekomunikacyjnym w Polsce ma być coraz wyższa. To główne założenie memorandum, pod którym podpisali się przedstawiciele firm telekomunikacyjnych, instytucje naukowe i branżowe izby gospodarcze.

Jakość usług oferowanych na rynku telekomunikacyjnym w Polsce ma być coraz wyższa. To główne założenie memorandum, pod którym podpisali się przedstawiciele firm telekomunikacyjnych, instytucje naukowe i branżowe izby gospodarcze.

Chcemy dostarczać konsumentowi usługę wyższej jakości i przejrzystą ofertę. Zaproponowałam przedsiębiorcom, abyśmy spróbowali podejść do tego tematu wspólnie - wyjaśnia Magdalena Gaj, prezes UKE, która była inicjatorką akcji.

Dzięki wspólnym ustaleniom ma zyskać klient, który będzie miał łatwiejszy dostęp do pełnej informacji o usłudze i produkcie. Reklamując usługę będzie mógł odwoływać się do konkretnych standardów. Na liście proponowanych wskaźników znalazły się również m.in. czas usunięcia uszkodzenia lub awarii oraz wskaźnik reklamacji poprawności faktur. Pełną listę ma stworzyć zespół roboczy, w skład którego mają wejść przedstawiciele wszystkich sygnatariuszy.

Podpisane w piątek memorandum ma pomóc w osiągnięciu celów wyznaczonych krajom członkowskim UE przez Komisję Europejską. Ta w interesie konsumentów walczy m.in. o tworzenie bardziej przejrzystych wzorów umów, publikowanie przez operatorów informacji o jakości świadczonych usług oraz wdrażanie Quality of Service, tzn. wprowadzenie minimalnych wymagań dotyczących jakości.

Jest to zawsze bardzo delikatna kwestia dla operatorów, ponieważ to jest też polityka marketingowa i walka o klienta, która niekiedy zaciemnia sytuację - uważa Magdalena Gaj. Operatorzy zawsze będą nastawieni na dużą walkę, jeżeli mówimy o precyzyjności, przejrzystości, jasnych warunkach gry i nie chciałabym im też tego narzucać w drodze decyzji administracyjnych.

Praca zespołu roboczego ma rozpocząć się jeszcze w tym roku. Szefowa UKE liczy, że na efekty nie będzie trzeba długo czekać. Memorandum podpisali wszyscy poważni gracze na rynku telekomunikacyjnym, dodatkowo chęć udziału w pracach zespołu roboczego zgłosiły środowiska akademickie.



Źródło tekstu: Newseria

Komentarze
Zaloguj się
30. ~
0

2012-11-01 16:50:43

memorandum niewiele wniesie

Odpowiedz

29. ~txt
0

2012-10-31 03:13:00

He he. Nikt nie mowi o tym co Pani Prezes powiedziala tylko o cenie. Zupelnie odwrotnie jak z poprzenia Prezes. Czas polaczenia z konsultantem. Jasne warunki. Bo nie wstane z podlogi. XX wiek. Czytelne kryteria okreslone porzez NAUKOWCOW. Po co tu NAUKOWCY??? ZAL.PL Ta pani po 1 nie wie o czym mowi, po 2 nie wie co mowi. Rynek i tak okresli KRYTERIA. Ta Pani Prezes to totalna pomylka.

Odpowiedz

28. ~e
0

2012-10-30 17:58:33

AHAHAHAHA urzednicy mnie rozwalaja :D Nie rozumieja, ze albo tanio, albo dobrze ;] A moze to doskonale rozumieja, tylko ze chca pokazac, ze i oni sami tez sa potrzebni, przez co wymyslaja takie kretynizmy? :) "Jakoś albo jakość" :P

Odpowiedz

27. ~jacek
0

2012-10-30 07:54:17

15. Ile mozna czytac podobne gotowce wklejane w komentarze, w przypadku Play siega to poziom absurdu. Kazdy operator ma jakies mankamenty ale czulosc na jakosc, zasieg, bok w Play najwyzsza lub rekordowo wrazliwa maja wylacznie "zawodowcy z W3" ktorym odbilo i przeniesli sie do Playa.

Odpowiedz

26. ~
0

2012-10-29 17:06:03

I zacznie się podnoszenie cen bo przecież liczy się nie cena tylko jakość.

Odpowiedz

25. ~
0

2012-10-29 13:42:01

@24, co kogo obchodzi z czego piszę, liczy się wartość odpowiedzi człowieku. A że Opera działa w większości urządzeń to samo mówi za siebie.

Odpowiedz

24. ~Adi
0

2012-10-29 13:39:04

23 - pisze ze "przeważnie" posty z opery to trolle. Nie mowie akurat o tobie.....

Odpowiedz

23. ~
0

2012-10-29 12:45:06

10.11. Nie mieszaj wszystkich do jednego worka, zrozumiano?

Odpowiedz

22. ~agaak
1

2012-10-29 12:17:42

@18 Wiesz, włączenie 3G czy wybór pasma na automat, ustawienie usług na play24 po kilku dniach od aktywacji i gotowe.. ale po co? Może Pan z salonu pisze? (obcego :P)

Odpowiedz

21. ~
1

2012-10-29 12:13:31

@19, jak się uważa, że wina leży tylko i wyłącznie po stronie sieci, to takie ploty jak jego się plecie po necie, w większości przypadków problemów z zasięgiem jest to wina zamontowanej anteny w telefonie na dole i pasma w jakim pracuje.

Odpowiedz

20. ~Adi
1

2012-10-29 12:12:53

18 - 100% prawda, wyniki mówia same za siebie wiec pitolenie o jakosci w play ze zła ze zrywa, komunikat siec zajeta itp to sa wziete od uzytkownikow w3 ktorym zal tylek sciska ze przepłacaja dwa razy a umowa jeszcze 24 miesiace albo 40 doładować mixa :D

Odpowiedz

19. ~Adi
0

2012-10-29 12:08:13

jaki klient 3 kategorii? Ty chyba siedzisz na max obciazonych btsach albo cos krecisz! Jak jeden tbs obciazony to przelaczasz na inna siec, chociaz u mnie nigdy nic takiego nie mialo miejsca.

Odpowiedz

18. ~
1

2012-10-29 12:07:30

@14 Pewnie ci z Playa myśleli że tak nieogarniętego klienta jak ty nie widzieli hehe Ale tak na poważnie. Nie wiem skąd się biorą takie opowieści jak twoja. Ja nigdy nie miałem problemów z takimi rzeczami jak ty piszesz a jeżdżę po całej Polsce. A rozpoznawać wciskane klawisze to nieraz wciskałem i wszystko było OK, ze stacjonarko też nigdy problemów. Chłopie to jakby z tym Playem było coś nie tak, to by co roku po kilkaset tysięcy ludzi tam nie przenosiło numerów. A odchodzi z Playa zaledwie kilkadziesiąt tysięcy. To jakby ludzie mieli problemy z tym Playem to by uciekali w setkach tysięcy. A póki co to jest trend odwrotny. To z W3 ucieka po kilkaset tysięcy ludzi, a przychodzi zaledwie kilkadziesiąt tysięcy. Więc widać, że to z W3 męczą się, a nie z Playem. , a odchodziło nie te kilkadziesiąt tysięcy co odchodzi tylko te kilkaset.

Odpowiedz

17. ~
0

2012-10-29 11:58:33

Przydałoby się poprawić jakość. Szczególnie, żeby umowy były bardziej przejrzyste. Ja z tym akurat nie mam problemów, bo orientuję się w tym wszystkim, ale wielu ludzi znam co są nabijani w butelkę na piękne słowa konsultantów. Szczególnie po rozmowach zauważyłem, że Orange w tym króluje. Zagrywki typu przedłużanie umowy na warunkach gorszych niż dla nowych klientów, wciskanie ofert z zeszłych lat przy przedłużaniu, nawet wciskanie ofert gorszych niż poprzednio się miało albo abonamentów z niejasnymi sposobami rozliczeń tylko jakieś dziwne kombinacje. Ludzie prości na tym tracą, a taki Orange trzepie kasę.

Odpowiedz

16. ~
1

2012-10-29 11:57:41

@15, tak to jest, jak się nieumiejętnie używa telefonu. Ja nigdy nie miałem problemów z jakością rozmów w Play, czy to na macierzystym czy roamingu, a większości jestem na wsi, okazyjnie w mieście.

Odpowiedz