DAJ CYNK

Transfer 1,91 Gb/s w sieci mobilnej Orange

26.09.2016

Dodane przez: orson_dzi

Kategoria: Wydarzenia

Interakcje: 7685

Ważne 13

2

Dzięki agregacji pięciu pasm inżynierowie Orange i Huawei zdołali uzyskać prędkość transferu danych na poziomie 1,91 Gb/s.

Dzięki agregacji pięciu pasm inżynierowie Orange i Huawei zdołali uzyskać prędkość transferu danych na poziomie 1,91 Gb/s.



Uzyskanie takiego wyniku transferu było możliwe dzięki równoczesnemu zastosowaniu rozwiązań i technologii, które będą stopniowo wdrażane na rynku komercyjnym. Kluczowa dla powodzenia przedsięwzięcia była agregacja 5 pasm nośnych w jeden superkanał o szerokości 100 MHz. Każdym z kanałów udało się przesłać 382 Mb/s.

W teście wykorzystano pasma 800 MHz, 900 MHz, 1800 MHz, 2100 MHz i 2600 MHz. Zastosowano transmisję wieloantenową MIMO 4x4, poprawiającą transfer dwukrotnie w stosunku do obecnie stosowanych rozwiązań. Skorzystano także z modulacji wyższego rzędu - 256QAM, która poprawia szybkość transferu o ok. 30% w stosunku do obecnie stosowanej modulacji 64QAM. Jedynym urządzeniem niestosowanym komercyjnie, które zostało użyte w testach, był terminal pełniący w eksperymencie rolę, którą na co dzień pełni telefon komórkowy, przewyższający możliwości tych obecnie dostępnych na rynku.

Źródło tekstu: Orange

Tagi: huawei LTE orange
Komentarze
Zaloguj się
31. ~
0

2016-09-29 10:47:48

Oni te prędkości to chyba z kosmosu biorą. Niedługo uzyskają 10 Gb/s. Bardzo wątpliwe żeby nawet w niedalekiej przyszłości klient wyciągnął z netu mobilnego 1 GB/s.

Odpowiedz

30. ~a
0

2016-09-27 07:22:43

Sprawdź mój wynik Ookla Speedtest. Jaka jest Twoja prędkość?

Odpowiedz

29. ~a
0

2016-09-27 00:11:24

Sprawdź mój wynik Ookla Speedtest. Jaka jest Twoja prędkość?

Odpowiedz

28. goral2099
0

2016-09-26 23:20:30

25: :)

Odpowiedz

27. ~nmn
0

2016-09-26 22:47:23

26 - masz teraz nolimity ;-) ;-)

Odpowiedz

26. ~
-1

2016-09-26 22:37:12

2 minuty i cały 30gigowy transfer miesieczny wykorzystany

Odpowiedz

25. ~
-2

2016-09-26 21:56:26

Hose zai?Stalin sobie programik open sięgnął i poobserwuj czy właśnie nie przerzuca między napastnikami. Czasem wnioski są zadziwiające jeżeli chodzi o stacje którą nas obsluguje

Odpowiedz

24. Hose
0

2016-09-26 21:24:58

Tylko co mogłoby dolegać viberowi skoro na wifi działa bez zarzutu, przerywa połączenie na sieci komórkowej, cholera, może przerzucanie między nadajnikami powoduje wykrzaczenie połączenia danych?

Odpowiedz

23. ~njutant
0

2016-09-26 20:51:08

Ja mam nju od kilku miesięcy a w domu orange mobilny i niezauwazylem różnicy. Z tym ze nie używam vibera a skypa. Może coś z tym viberem?

Odpowiedz

22. Hose
0

2016-09-26 20:37:59

Ktoś się orientuje czy Nju ma niższy priorytet niż klienci stricte Orange. Otóż gdy rozmawiam przez viber z komórki w której siedzi karta Nju zrywa mi połączenie, w domu mam router z kartą Orange i gdy jestem połączony do niego przez wifi to nie ma najmniejszego problemu mimo używania w tym czasie internetu w komputerze, o co tu chodzi? Nju to Orange, a w jednym wypadku działa to tragicznie a w drugim idealnie. Obcinają klientów Nju?

Odpowiedz

21. ~Asyer
0

2016-09-26 20:37:43

Zapomnieli dopisać ze telefon na baterii wytrzymał 15 minut, a inżynierowie sie ugotowali.

Odpowiedz

20. ~danusia
2

2016-09-26 19:29:37

orange i ten ich internet. zamiast agregowac pasma co wydaje sie piesnia przyszlosci i zabiegiem marketingowym, moze lepiej tu i teraz orange lepiej zestroiloby swoja siec aby nie przelaczala sie ciagle miedzy czestotliwosciami i dzialala troche sprawniej niz zolw.

Odpowiedz

19. ~
-1

2016-09-26 18:45:42

Orange sie chwali, a na wsiach dalej białe plamy światłowodu, LTE i w miestach na nowych i starszych osiedlach.

Odpowiedz

18. ~mati
1

2016-09-26 18:16:06

A miedź leży w ziemi i "gnije", bo sie nie opłaca. Szkoda że orange takie biedne, i że ludzie nie zasponsorują budowy linii jak kiedys.

Odpowiedz

17. ~super
-2

2016-09-26 18:16:00

2600 mHz? na jakiej odległości od nadajnika?! dużo tu osób co wiedzą jakie są dopuszczalne normy mocy i zasięg sieci na tych częstotliwościach. orange i ich światłowodowy internet. niech może lepiej podciągną włókno pod każdy BTS, pierwsza firma, która to osiągnie wygra na rynku... radiolinie się już kończą (stąd duże spadki wydajności sieci). Moc jest w kablowych sieciach, a LTE jest do telefonu, tak jak gaz do kuchenek a nie silników. pozdro

Odpowiedz