DAJ CYNK

TP o działaniach UOKiK

WitekT

Wydarzenia

Telekomunikacja Polska, nie mając możliwości zrekompensowania kosztów swojego planu socjalnego, musiała wprowadzić ograniczenie polegająca na tym, że klienci korzystający z tego planu zobowiązują się, iż nie będą korzystać z usług innych operatorów - powiedziała rzeczniczka prasowa TP Barbara Górska.

Telekomunikacja Polska, nie mając możliwości zrekompensowania kosztów swojego planu socjalnego, musiała wprowadzić ograniczenie polegająca na tym, że klienci korzystający z tego planu zobowiązują się, iż nie będą korzystać z usług innych operatorów - powiedziała rzeczniczka prasowa TP Barbara Górska.

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów poinformował, że wszczął postępowanie antymonopolowe przeciwko TP, o czym pisaliśmy w tej wiadomości.

Gdybyśmy zostali zmuszeni do zniesienia tego ograniczenia, będzie to przesłanka do rozważenia rezygnacji ze świadczenia takiej usługi. Rolą UOKiK jest rozważenie, czy w interesie publicznym jest zachowanie pakietu z ograniczeniem, czy zaniechanie jego świadczenia - powiedziała Górska. Dodała, że zgodnie z unijną polityką w zakresie dostępności usługi powszechnej dla abonentów, których nie stać na zakup usług powszechnych, może być ona dostarcza na zasadach niekomercyjnych.

Plan socjalny to najtańszy abonament miesięczny TP (35 zł), jednak koszty połączeń w nim są wysokie w porównaniu z innymi ofertami na rynku. Korzysta z niego ok. 2,2 mln abonentów. Rzeczniczka TP przypomniała, że przed wdrożeniem planu socjalnego w 2003 roku, spółka przekazała UOKiK oraz URTiP wszystkie niezbędne informacje o tej ofercie.

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: PAP