DAJ CYNK

Telewizja mobilna zdominowana przez Youtube

22.09.2015

Dodane przez: orson_dzi

Kategoria: Wydarzenia

Interakcje: 10

Ważne 4

1

Ponad połowa konsumentów przyznaje, że ogląda materiały wideo dostępne na żądanie przynajmniej raz dziennie. W 2010 roku było to zaledwie 30%. W ujęciu tygodniowym na jednego widza przypada sześć godzin na seriale, programy i filmy VOD.

Ponad połowa konsumentów przyznaje, że ogląda materiały wideo dostępne na żądanie przynajmniej raz dziennie. W 2010 roku było to zaledwie 30%. W ujęciu tygodniowym na jednego widza przypada sześć godzin na seriale, programy i filmy VOD.

Coraz częściej przy oglądaniu wideo zamieniamy ekran telewizora lub monitora na swój smartfon. Od roku 2012 roku zanotowano 71% wzrost liczby konsumentów korzystających z TV na swoich telefonach. Użytkownicy najczęściej oglądają w ten sposób krótkie filmy stworzone przez innych użytkowników. Do oglądania dłuższych materiałów najchętniej wykorzystujemy tablety. Użytkownicy Netlixa w Stanach Zjednoczonych spędzają miesięcznie średnio 588 minut oglądając materiały wideo na tablecie, na smartfonie ponad dwukrotnie mniej (252 minuty).

Youtube zwiększa swoją przewagę nad pozostałymi serwisami jeśli chodzi o czas korzystania z usługi. W wydanym w czerwcu 2015 roku Ericsson Mobility Report, odnotowano, że Youtube odpowiada niemal za połowę całości ruchu wideo w sieciach mobilnych. W raporcie TV & Media Report 2015 odnotowano, że już prawie 10% konsumentów ogląda materiały zgromadzone w serwisie Youtube przez ponad trzy godziny dziennie.

Jeden na trzech ankietowanych jest zdania, że bardzo ważny jest dla niego dostęp na ich domowym telewizorze do treści oferowanych przez Youtube i inne serwisy UGC. Na tych platformach najszybciej rośnie popularność filmów edukacyjnych i wideo poradników. Konsumenci przyznają, że tygodniowo oglądają średnio 73 minuty takich treści.

Coraz częściej użytkownicy stosują tzw. binge watching czyli maratony telewizyjne - oglądanie przynajmniej kilku odcinków seriali programów TV pod rząd. Binge watching staje się dominującym trendem wśród widzów, zwłaszcza tych, którzy korzystają z serwisow VOD, takich jak Netflix, Amazon Prime czy HBO Go. 87% subskrybentów tych serwisów urządza takie maratony przynajmniej raz w tygodniu.

Źródło tekstu: Ericsson

Komentarze
Zaloguj się