DAJ CYNK

Telekomunikacja Novum zaskoczona postępowaniem UKE

07.02.2011

Dodane przez: LuiN

Kategoria: Wydarzenia

Interakcje: 24774

Ważne 2

0

Trwa postępowanie UKE przeciwko Telekomunikacji Novum dotyczące m.in. wprowadzania klientów w błąd co do nazwy operatora. Telekomunikacja Novum jest zaskoczona działaniami UKE.

Trwa postępowanie UKE przeciwko Telekomunikacji Novum dotyczące m.in. wprowadzania klientów w błąd co do nazwy operatora. Telekomunikacja Novum jest zaskoczona działaniami UKE.

Jak wcześniej informowaliśmy, pojawiły się sygnały o tym, że przedstawiciele handlowi operatora celowo wprowadzają w błąd klientów twierdząc, że Telekomunikacja Polska S.A. przestanie istnieć i wszyscy zobowiązani są przejść do Telekomunikacji Novum. Telekomunikacji Novum zarzuca się ponadto, że jej przedstawiciele nie przekazują nowym klientom pełnego pakietu dokumentów po podpisaniu kontraktu - kopii umowy, cennika i regulaminu.

UKE poinformował, że takie postępowanie jest kwalifikowane jako naruszenie obowiązków informacyjnych wobec konsumenta i może zakończyć się nałożeniem na operatora wysokiej kary pieniężnej.

Tymczasem Telekomunikacja Novum broni się informując, że stosuje taki system weryfikacji, który eliminuje ryzyko nadużyć. Przede wszystkim operator zrezygnował ze współpracy z firmami prowadzącymi sprzedaż przez akwizycję i działa jedynie przez call-center.

Każda rozmowa jest nagrywana i weryfikowana. Dopiero po rozmowie i otrzymaniu zgody klienta kurier dostarcza umowę, która posiada wyraźne logo Telekomunikacji Novum S.A. Po otrzymaniu umowy od klienta operator dzwoni ponownie, weryfikując pracę pracowników dotychczas uczestniczących w procesie sprzedażowym.

Jak czytamy w komunikacie Telekomunikacji Novum, problem pojawia się w momencie, kiedy klient po upływie 10 dni od podpisania umowy zostaje skuszony przez poprzedniego operatora do powrotu, a tym samym zerwania jej z Telekomunikacją Novum. Klient decydując się na lojalnościowe bonusy od poprzedniego operatora nie zdaje sobie sprawy, że będzie musiał zapłacić Telekomunikacji Novum "opłatę wyrównawczą".

Telekomunikacja Novum funkcjonuje na rynku operatorskim od 2007 roku, przy czym aktywną sprzedaż usług rozpoczęła w 2008 roku. Obecnie ma 160 tys. abonentów.

Źródło tekstu: Telekomunikacja Novum, wł

Komentarze
Zaloguj się
142. ~
0

2013-01-13 16:58:52

Moje doświadczenie z Novum : podanie nieprawdziwej informacji o likwidacji Telekomunikacji i konieczności przejścia do nich . Po 4 miesiącach funkcjonowania , nie mogę wykonywać połączeń wychodzących a za następne 3 miesiące jest blokada całkowita . Słychać jest dzwonek i telefon jest nieczynny . Rachunki były zawsze w terminie płacone . Interwencje w sprawie są nieskuteczne , tylko rachunki są regularnie przesyłane . Z stacją telefoniczną mam doświadczenie od 1966 r i takiego czegoś nigdy nie doświadczyłam . Jeśli otrzymam jeszcze jeden rachunek to udam się do prokuratury rejonowej o wszczęcie dochodzenia w sprawie o wyłudzenie i poświadczenie nieprawdy przez firmę Novum .

Odpowiedz

141. ~Manio
0

2013-01-09 19:20:24

True story, wydatki na obniżenie cen usług do konkurencji to horendalny koszt, dlatego lepiej i taniej jest oczerniać... :/

Odpowiedz

140. ~Jules
0

2012-11-29 01:08:39

oni na kampanie (np Serce i Rozum) wydają kilka milionów, czarny PR to wydatek pewnie w granicach 1/10 tej ceny (lub nawet mniejszy), a obniżenie ceny do poziomu takiego jaki oferują mniejsi operatorzy to strata nawet kilkudziesięcu mln zł miesięcznie a na coś takiego nie mogą sobie pozwolić

Odpowiedz

139. ~chyba
0

2012-11-25 23:18:54

No wiadomo, że taniej jest robić czarny PR niż poprawiać ofertę, widać orange obrało tę drogę ;)

Odpowiedz

138. Jules
0

2012-10-07 23:02:11

problemem mogą być inni podobni operatorzy, których działalność jest wątpliwej jakości - a dla TP najłatwiej pozbyć się konkurencji określając ich wszystkich jednym mianem

Odpowiedz

137. ~Pacman
0

2012-10-06 20:44:11

Heh - ja nie wiem - jak można się nie skapnąć z jaką firmą ma się do czynienia jeśli się wyraźnie słyszy jej nazwę a później widzi wyraźne logo i nazwę na umowie... Do tego z tego co widzę oferują lepszą ofertę niż tp więc już zupełnie nie rozumiem w czym problem.

Odpowiedz

136. Jules
0

2012-10-02 22:10:04

od TP coraz więcej abonentów odchodzi ale czasami (wiem to z własnego doświadczenia), że po podpisaniu umowy z innym operatorem dzwoni ktoś z TP i sugerując odłączenie telefonu skłania do zerwania nowo zawartej umowy co dla osób niezorientowanych jest równoznaczne z zapłaceniem kary (która nic nie daje żadnemu z operatrów a jedynie udeża w klienta)

Odpowiedz

135. ~Pupilo
0

2012-10-02 12:55:57

Ja nie rozumiem w ogóle tego całego przywiązania starszego pokolenia do tepsy, tfu!, orendża obecnie. Wiadomo, że zawsze monopolista zawsze ma najgorszą ofertę, to ludzie i tak za wszelką cenę gotowi trwać przy nim...

Odpowiedz

134. Jules
0

2012-10-01 22:58:17

ja z Novum miałem jedynie styczność kiedy dziakom wybieralismy operatora i jak narazie są całkiem zadowoleni

Odpowiedz

133. ~basic
0

2012-08-29 22:57:06

też mam abonament w novum, jest na prawdę w porządku!

Odpowiedz

132. ~marcy
0

2012-08-09 15:42:09

dlaczego nie, ja korzystam z tnovum i pełne zadowolenie

Odpowiedz

131. ~M.
0

2012-07-31 19:29:12

warto zapoznać się z warunkami, często te mniejsze, ale też konkurencyjne firmy, mają bardzo dobre oferty.

Odpowiedz

130. ~ringo.50
0

2012-07-17 14:05:21

...Moja sprawa jest podobna ale.. Też nieświadomie podpisałam umowę, mysląc, że To TPSA. Mineło już 3 miesiące, na pierwszy rachunek nie spojrzałam, był tylko abonament, ale juz drugi to powalił mnie na łopatki... trykrotnie wyższy niż poprzednie, za 2 godziny rozmów mam do zapłacenia 168 zł. Przyjrzałam się bliżej składnikom rachunku i okazało się, ze rozliczana jestem w taryfie "Wszechstronna", a podpisałam umowę na "Rodzinny". Czy to jest oszustwo ze strony TN i czy mogę na tej podstawie rozwiązać umowę ze skutkiem natychmiastowym i bez kary...?

Odpowiedz

129. ~Szafcia
0

2012-06-26 13:55:20

Teraz już nie będzie niepotrzebnych naciąganych sporów o słowo "telekomunikacja", skoro tp jest teraz orange. Nie będą się ludzie mieli jak tłumaczyć z nieczytania umów, a orange czepiać się konkurencji.

Odpowiedz

128. ~incenty
0

2012-06-22 13:49:40

informuje iz mnie tez wprowadzono wblad , nie mozna podpisac umowy stalej umowy , konsultanci sa wycwiczeni ,jak sekretarze do spraw propagandy OSZUSCI

Odpowiedz