DAJ CYNK

Targeo - przemysłowe zastosowania AutoMapy

07.12.2005

Dodane przez: SirmarK

Kategoria: Wydarzenia

Interakcje: 979

Ważne 0

0

System Targeo, oparty na silniku AutoMapy, został wykorzystany w firmie X-Press Couriers do lokalizacji on-line i zarządzania pracownikami mobilnymi.

System Targeo, oparty na silniku AutoMapy, został wykorzystany w firmie X-Press Couriers do lokalizacji on-line i zarządzania pracownikami mobilnymi.

Platforma mobilna Targeo została wdrożona w X-Press Couriers, aby skrócić oraz uprościć długą i skomplikowaną drogę, jaką przebywa przesyłka w firmie kurierskiej. Główne cele postawione przed projektem to możliwość ciągłej lokalizacji kurierów oraz przekazywanie zamówień w formie elektronicznej. Targeo bazuje na mapach cyfrowych AutoMapy, co umożliwia wizualizację aktualnej pozycji GPS z dokładnością do 5 metrów oraz wyznaczanie i śledzenie tras w czasie rzeczywistym.

Kurierzy są wyposażeni w mobilne terminale – palmtopy z modułami GPS i GPRS. Co kilka sekund informacje o aktualnej pozycji i stanie realizacji zleceń są przesyłane do dyspozytorni, co pozwala na optymalizację przydzielania kolejnych zleceń i skrócenie oferowanego Klientom czasu doręczeń. Przydzielone przez dyspozytora zlecenie jest przesyłane przy użyciu GPRS na terminal kuriera, dzięki czemu problem błędów przy przekazywaniu zleceń został praktycznie wyeliminowany – po zakończeniu testów firma X-Press Couriers zrezygnowała z wykorzystywanej wcześniej łączności radiowej. Dla zwiększenia bezpieczeństwa i wiarygodności dokumentacji przewozowej, odbiór i doręczenie przesyłki są potwierdzane na terminalu przez Klienta z wykorzystaniem podpisu elektronicznego.

"Wykorzystywane do tej pory radio było dużo wolniejszym środkiem kontaktu i niosło wiele przekłamań. System Targeo daje możliwość potwierdzenia statusu realizacji danego zamówienia, a nawet wprowadzenia w każdej chwili dodatkowych zleceń lub zmian pochodzących od Klienta" – wyjaśnia Paweł Tkaczyk, dyrektor handlowy X-press Couriers. "Od czasu wprowadzenia rozwiązania odnotowaliśmy ponad 43-procentową redukcję reklamacji wynikających z opóźnień" – dodaje Tkaczyk.

Źródło tekstu: Indigo

Komentarze
Zaloguj się