DAJ CYNK

Rzecznik Orange o obowiązku rejestracji numerów na kartę

26.04.2016

Dodane przez: orson_dzi

Kategoria: Wydarzenia

Interakcje: 17366

Ważne 11

5

Wojciech Jabczyński, rzecznik prasowy Orange, zabrał głos w sprawie nadchodzącego obowiązku rejestracji numerów na kartę.

Wojciech Jabczyński, rzecznik prasowy Orange, zabrał głos w sprawie nadchodzącego obowiązku rejestracji numerów na kartę.

Rzecznik Orange w swojej wypowiedzi zaznacza, że przede wszystkim prace nad projektem ustawy cały czas trwają i nie są jeszcze zakończone.
Kształt (ustawy) będzie ewoluować i finalnej wersji jeszcze nie znamy. Liczymy jednak, że w tych pracach stanowisko operatorów - jako odpowiedzialnych za wdrożenie rejestracji - zostanie wzięte pod rozwagę. Obowiązek rejestracji kart prepaid funkcjonuje już w wielu krajach, dlatego sam pomysł nie jest nowością na rynku telekomunikacyjnym. Natomiast istotne jest, by ustawodawca wyciągał wnioski z doświadczeń innych krajów oraz zapewnił najbardziej rozsądny i optymalny model wdrożenia rejestracji. Naszym zdaniem powinien on uwzględniać możliwości techniczno-obsługowe, konieczny czas do implementacji oraz przede wszystkim nie powinien być uciążliwy dla klientów - pisze na swoim blogu Jabczyński.

Dotychczasowe informacje ma na temat projektu ustawy mówią, że użytkownicy telefonów na kartę będą musieli je zarejestrować do końca roku. Jak wiadomo w takich sytuacjach większość z nich będzie odkładać tę sprawę do samego końca, co w okresie Bożego Narodzenia i Nowego Roku może wywołać niepotrzebne zamieszanie. Szczególnie jeśli numery telefonów z dnia na dzień przestaną działać.

Jak informuje rzecznik Orange, zaistniała sytuacja wymusi również wprowadzenie nowych metod weryfikacji klientów i uproszczenie sposobu rejestracji numerów. Jabczyński wspomina tutaj uruchomienie możliwości rejestracji numerów przez Internet. Wszystko będzie również wymagało przekazania odpowiedniej informacji do milionów klientów. Zdaniem rzecznika Orange cała organizacja, opierając się na znanych do tej pory zachowaniach użytkowników, potrwa ok 12 miesięcy.

Źródło tekstu: Orange