Duże marki chcą sprzedawać coraz więcej urządzeń na wolnym rynku, małe chcą wejść do oferty operatorów. Coraz droższe telefony w promocjach telekomów zachęcają do zakupu telefonu na raty u niezależnego dystrybutora - pisze Dziennik Gazeta Prawna.
Duże marki chcą sprzedawać coraz więcej urządzeń na wolnym rynku, małe chcą wejść do oferty operatorów. Coraz droższe telefony w promocjach telekomów zachęcają do zakupu telefonu na raty u niezależnego dystrybutora - pisze Dziennik Gazeta Prawna.
Samsung sprzedaje teraz około 75% urządzeń w Polsce poprzez sieci komórkowe, planuje jednak zwiększenie liczby smartfonów i tabletów oferowanych w sklepach do 40%. Z kolei NTT, które niedawno pochwaliło się umową z Plusem, chce połowę urządzeń sprzedawać w kanale operatorskim. Sławomir Mastej z Manty uważa, że w ciągu pięciu lat dojdzie do sytuacji, w której większość urządzeń sprzedawana już będzie za pośrednictwem marketów.
Dla producentów nowy trend nie jest korzystny. W umowach z sieciami komórkowymi marże są stabilne i wynoszą około 20%. Markety pozwalają zarobić 10-15% i stawki lecą w dół. Do współpracy z największymi sieciami telefonii komórkowej producentów zachęcają nie tylko marże. Dzięki umowom z operatorami większa jest przewidywalność biznesu, bo z wyprzedzeniem znana jest wielkość zamówień.
Źródło tekstu: Dziennik Gazeta Prawna
T-Mobile obiecuje nawet 700Mbps
Co 5tą tranzakcje zbliżeniową woła o pin.Też tak macie?Wszystkie banki już to wprowadziły?
To czekamy JESZCZE na płatność z GooglePay
Na zbliżające się święta życzę wszystkim czytelnikom aby korzystali z serwisu TELEPOLIS codziennie t ...
No i ci "biedni" Chińczycy przez lata ustawiali się w kolejkach do salonów Applea po nowe modele tel ...