Zachodnioeuropejski rynek komórkowy odnotował w II kwartale 2010 roku wzrost o 1,5% (rok do roku) - wynika z analiz przedstawionych przez IDC Mobile Phone Tracker. Tradycyjnie już segment smartfonów odnotował największy wzrost sprzedaży.
W II kwartale 2010 roku w Europie Zachodniej nabywców znalazło 43,3 mln telefonów komórkowych. 28,7 mln z nich stanowiły tradycyjne telefony i był to wynik o prawie 5 mln mniejszy, niż rok temu (33,5 mln, -14%).
Segment smartfonów po raz kolejny zanotował dynamiczny wzrost sprzedaży. W II kwartale ich sprzedaż wyniosła 14,6 mln sztuk, a więc o około 60% więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku.
Taki wynik możliwy jest dzięki ekspansji systemu Google Android, który w II kwartale zagarnął dla siebie 15% zachodnioeuropejskiego rynku smartfonów. Rok temu wynik ten wynosił zaledwie 4%.
Według analityków, już w 2011 roku może on się stać drugim mobilnym systemem operacyjnym na tym rynku. Wszystko dlatego, że staje się on coraz bardziej rozpoznawalny przez klientów i oferuje im zbliżoną funkcjonalność do produktów komórkowych Apple.
Rynek tradycyjnych telefonów zanotował w ciągu roku spadek o 14%. Przyczyną tego jest zmniejszająca się różnica w cenie pomiędzy nimi, a smartfonami. Największy spadek w tym segmencie odnotował LG (63%), które nie wprowadziło na rynek następcy bardzo popularnego modelu Cookie.
Źródło tekstu: IDC, wł