DAJ CYNK

RIM chce kupić mobilną sieć reklamową

Q!

Wydarzenia

Według informacji zbliżonych do źródła, RIM zamierza nabyć jedną z mobilnych sieci reklamowych. Tym samym dołączyłby on do dwójki dużych graczy w tym segmencie - Apple oraz Google - którzy posiadają takie sieci w swoim portfolio.

Według informacji zbliżonych do źródła, RIM zamierza nabyć jedną z mobilnych sieci reklamowych. Tym samym dołączyłby on do dwójki dużych graczy w tym segmencie - Apple oraz Google - którzy posiadają takie sieci w swoim portfolio.

Z nieoficjalnych informacji wynika, że RIM w ostatnich miesiącach rozmawiał w tej sprawie z mającą swoją siedzibę w Baltimore firmą Millenial Media, jednak rozmowy te zakończyły się niepowodzeniem. Przyczyną tego były żądania finansowe firmy.

Millenial Media zażądał bowiem kwoty mieszczącej się w przedziale od 400 do 500 mln dolarów. Dla RIM taka kwota okazała się nie do zaakceptowania, co było przyczyną zerwania rozmów. Jednak teraz obie firmy ponownie miały do nich przystąpić.

Obecnie RIM, producent urządzeń BlackBerry, znajduje się pod sporą presją. Wszystko dlatego, że jego dwaj rywale - Google oraz Apple - posiadają już własne sieci reklamowe. W listopadzie 2009 roku Google nabył AdMob za 750 mln dolarów, natomiast Apple w styczniu 2010 nabył udziały w sieci Quattro Wireless za sumę 275 mln dolarów. Szerzej o tym informowaliśmy, odpowiednio, w tej oraz tej wiadomości.

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: The Wall Street Journal, wł