DAJ CYNK

Ranking polskich marek telekomunikacyjnych wg Rzeczpospolitej

15.12.2011

Dodane przez: WitekT

Kategoria: Wydarzenia

Interakcje: 5090

Ważne 1

0

Najmocniejszą polską marką telekomunikacyjną w 2011 roku według rankingu dziennika Rzeczpospolita jest Plus, wyceniana na 1,2 mld zł. W zeszłym roku najwyższe miejsce na podium zajmowała nieistniejąca już Era.

Najmocniejszą polską marką telekomunikacyjną w 2011 roku według rankingu dziennika Rzeczpospolita jest Plus, wyceniana na 1,2 mld zł. W zeszłym roku najwyższe miejsce na podium zajmowała nieistniejąca już Era.

Na drugim miejscu znalazł się Play (marka wyceniana na niecały mld zł), który prześcignął Telekomunikację Polską. Kolejne miejsca zajęły marki blueconnect, neostrada, Netia, Heyah, Multimedia, Vectra, Dialog, Toya, Inea i Aster.

W porównaniu z zeszłym rokiem, z rankingu zniknęła nie tylko Era, ale i Simplus, Sami Swoi oraz 36,6, przez co moc samej marki Plus skokowo wzrosła. W przyszłym roku z rankingu zniknąć może Telekomunikacja Polska (planowany rebranding na Orange przed Euro 2012), Aster (przejęty przez UPC) oraz Dialog (przejęty przez Netię).

Dokładny ranking można zobaczyć na tej grafice, a więcej przeczytać na stronach Rzeczpospolitej.

Źródło tekstu: Rzeczpospolita

Komentarze
Zaloguj się
25. ~lemur
0

2011-12-30 21:24:14

No no, Plus awansował, bo Era znikła z rynku. Heyah zajmuje bardzo wysokie miejsce, zaraz po Netii (i znacznie wyżej od Orange czy T-Mobile,o których nawet nie wspominacie), a to przecież MVNO.

Odpowiedz

24. ~ddj
0

2011-12-18 22:57:47

Pierwsze slysze ze mamy w Polsce polskie telekomy. Najlepszy przyklad polskosci: Telekomunikacja "Polska" ktorej wlascicielem jest france telekom - francuska spolka firma panstwowa.

Odpowiedz

23. ~
0

2011-12-17 13:04:19

19. Kupuj szybko, bo ktoś Ci zwinie sprzed nosa.

Odpowiedz

22. ~xy
0

2011-12-16 17:31:41

Pewnie, że Ery szkoda. Mam nadzieję, że szkopy się przejadą na tym co zrobili.

Odpowiedz

21. ~
0

2011-12-16 16:24:30

20 Dla Ciebie może T-mobile się opłaca, ale to nie znaczy, że dla innych też.

Odpowiedz

20. Ocelatha
0

2011-12-16 16:05:35

@12 Cóż, niektóre rzeczy się zmieniają i trzeba zmieniać swoje podejście razem z ich zmianami. Moim zdaniem w przypadku PTC nie ma tego złego co by na dobre nie wyszło. Rebranding bardzo im służy i jestem pewna, że moje słowa wyjdą wkrótce w tych całych statystykach. Nie można sugerować się tym, jaka sieć jest najdroższa, lub całokształt jej z poprzedniego roku. Imo warto rozejrzeć się po ofertach i osobiście na tą chwilę najbardziej opłaca się T-Mobile.

Odpowiedz

19. ~
0

2011-12-15 17:29:35

Co ciekawe wydaje sie, ze domena www.plusnakarte.pl jest na sprzedaz. Myslicie, ze warto ja kupic?

Odpowiedz

18. WitekT
0

2011-12-15 15:27:24

muddy: to nie jest WARTOŚĆ marki, a MOC marki.

Odpowiedz

17. ~muddy
0

2011-12-15 14:49:57

Aha, na tabelce z pierwszego linku jest moc marki (cokolwiek to znaczy), a wartość na drugiej... Dziwny ranking.

Odpowiedz

16. ~muddy
0

2011-12-15 14:48:49

Witek, przeanalizuj tabelkę raz jeszcze. Ja widzę takie liczby: TP-1810mln, Plus-1198mln, Play-989mln.

Odpowiedz

12. ~
0

2011-12-15 12:29:30

Szkoda Ery, bo to co jest teraz jest dla mnie nijakie, nie wspominając o kolorach. Ile śmiesznych sloganów z czasów Ery weszło do naszego języka, chociażby "Takie rzeczy tylko w Erze" ;) A pamięta ktoś pierwsze reklamy tej sieci? Spokojne, w miarę wyważone. Można znaleźć kawałki na youtube. Szkoda poprzedniej nazwy.

Odpowiedz

10. ~
0

2011-12-15 12:11:36

Play - postrzegana jakość 75 na 100, to jest najlepsze :-).

Odpowiedz

5. ~Cypr
1

2011-12-15 10:16:26

Plus był jest i będzie liderem, czy to się komuś podoba czy nie.

Odpowiedz

4. ~Sieben
0

2011-12-15 10:10:12

T bardzo szybko zyskuje chociażby na rozpoznawalności marki (rownieaz tej spontanicznej) takze o PTC tutaj bym się nie martwił. Chociaż jest ciekawy jak na wartosc marki Heyah wplyna przyszloroczne zmiany :D

Odpowiedz

3. Kamil_K
0

2011-12-15 09:49:19

PTC miało najcenniejszą markę, teraz ma róż i baloniki :).

Odpowiedz