DAJ CYNK

Prenumeraty czasopism w App Store?

16.09.2010

Dodane przez: anonymous

Kategoria: Wydarzenia

Interakcje: 5

Ważne 0

0

Apple przymierza się do wprowadzenia do swojego sklepu mobilnego, App Store, możliwości zakupu prenumeraty czasopism przeznaczonych dla iPada - wynika z informacji do jakich dotarł serwis MercusryNews.

Apple przymierza się do wprowadzenia do swojego sklepu mobilnego, App Store, możliwości zakupu prenumeraty czasopism przeznaczonych dla iPada - wynika z informacji do jakich dotarł serwis MercusryNews.

Według informacji do której dotarł serwis, w niedalekiej przyszłości Apple poinformuje o swoim pomyśle na dystrybucję magazynów i czasopism dla swojego tabletu, iPada. Wraz z prezentacją miałyby być podane również informacje na temat kosztów takiego rozwiązania.

Według wciąż niepotwierdzonych informacji, model biznesowy Apple zakłada pobieranie 30% przychodu z każdego sprzedanego egzemplarza magazynu lub prenumeraty. Jest to taki sam sposób rozliczania jak w przypadku aplikacji oferowanych poprzez App Store.

Nowością jest tutaj również procent pobierany od wpływów wydawców z reklam zamieszczanych w sprzedawanych poprzez App Store publikacjach elektronicznych. Wielkość ta miałaby wynosić 40%. Co na to wydawcy? Nie są zachwyceni tym pomysłem.

I chodzi tu nie tylko o procent zabieranych wpływów, ale również o sposób dystrybucji elektronicznych wydań gazet. Mieli oni bowiem nadzieję na niezależną ich dystrybucję (jako dodatek do tradycyjnych wydań), jednak na takie działanie zgody może nie wyrazić Apple.

Sami wydawcy woleliby płacić Apple jedynie opłatę zryczałtowaną, zamiast zależną od wpływów. Jednak wiele wskazuje na to, że taka opcja w ogóle nie będzie wchodzić w grę i albo wydawcy zgodzą się na warunki Apple, albo nie wejdą na ten niewątpliwie lukratywny rynek.

I nie ma się czemu dziwić. Wszystko dlatego, że, według analityków, Apple ze swoim iPadem może dominować na rynku tabletów jeszcze przez kilka kolejnych lat. Tak więc to on rozdawać będzie karty w tym segmencie rynku i dyktować warunki współpracy.

Sytuacji nie poprawia fakt, że obecnie żaden z konkurentów Apple nie zaproponował i zanosi się na to, że nie zaproponuje w najbliższej przyszłości, podobnej usługi. Tak więc po raz kolejny Apple może przetrzeć nowe szlaki i stać się potentatem w nowym segmencie rynku.

Źródło tekstu: MercuryNews

Komentarze
Zaloguj się