DAJ CYNK

Ponad milion ekologicznych faktur w Grupie TP

26.10.2010

Dodane przez: LuiN

Kategoria: Wydarzenia

Interakcje: 2973

Ważne 0

0

Już ponad milion klientów TP i Orange zrezygnowało z papierowych faktur na rzecz bardziej ekologicznych - elektronicznych. Z ekofaktury Orange korzysta około 588 tys. klientów, a z e-faktury i ekofaktury TP blisko 430 tys. klientów.

Już ponad milion klientów TP i Orange zrezygnowało z papierowych faktur na rzecz bardziej ekologicznych - elektronicznych. Z ekofaktury Orange korzysta około 588 tys. klientów, a z e-faktury i ekofaktury TP blisko 430 tys. klientów.

W Polsce wystawia się 4 miliardy faktur rocznie, co oznacza zużycie 20 tys. ton papieru, na który wycinka 340 tys. drzew, czyli ok. 170 hektarów lasu. To również koszt 160 milionów kWh energii i zanieczyszczenie 8,9 miliardów litrów wody. Dlatego tak ważne jest przekonanie Polaków, że wybór faktury elektronicznej pozwala nam w bardzo konkretny sposób chronić środowisko.

Grupa TP zachęca swoich klientów do wyboru faktury elektronicznej i tym samym w bardzo konkretny sposób chronienia środowiska. Oprócz samej wygody dostępu do rachunków przez stronę internetową, dodatkową zachętą dla klientów są obniżone opłaty aktywacyjne w nowych promocjach neostrady.

W ostatnim półroczu na faktury elektroniczne zdecydowało się ponad 500 tys. klientów Grupy TP.

Źródło tekstu: Grupa TP

Komentarze
Zaloguj się
54. ~Chrome_TP
0

2010-11-05 12:27:55

"Ekologii" w firmach od zawsze używało się kiedy było to opłacalne :P - nie ważne czy w celu PR-owym, marketingowym czy akurat tutaj w programie oszczędnościowym - poniekąd jest to zejście z kosztów, a poniekąd przerzucenie ich na klienta (aka drukuj sobie fakturę sam) ;] Tak więc tu chodzi oczywiście o pieniążki które nie będą musiałby wypłynąc z firmy - a to co pisał kolega(?) wyżej to conajwyżej parę procent tego co musiałaby wydac firma gdyby została przytym co było ;)

Odpowiedz

53. ~KRYCH
0

2010-10-30 19:37:05

A ja chetnie zobaczę uczciwą kalkulację tej ekologii. Kalkulację która uwzgledni; marketing, obsługę reklamacji tych klientów którzy nie wiedzieli nawet że firma zmieniła na e-fakturę, wydruk duplikatów, koszt wysyłki e-faktury bo ktoś to wysyła, koszt pozyskiwania baz adresowych etc... Jak do skarbówki zaniosłem na CD to pani powiedziała bym sie nie wygłupiał tylko wydrukował i przyniósł. I taka ekologia.

Odpowiedz

52. ~cikawski
0

2010-10-29 21:15:04

@51. Ależ People Project to przedłużenie kampanii marketingowej Orange. No nie przesadzajmy, że to jest szczególnie społecznie użyteczne. Gdyby tam były jakieś zachęty finansowe, to już nie było by tak źle. Przykładowo nagrody dla najciekawszych pomysłów popartych zainteresowaniem społeczności i konkretnymi efektami działania. Co do praktyk studenckich to nie żartuj sobie. Niemal każda większa firma szuka w ten sposób nowych rokujących pracowników. Gorzej, że niektóre z nich wykorzystują takie osoby jako źródło taniej siły roboczej, ale to raczej margines.

Odpowiedz

51. wojtek115
0

2010-10-29 13:45:53

mówiąc o działaniach Tepsy na polu biznesu społecznie odpowiedzialnego, mam na myśli m.in. akcje People Projects na FB, czy ostatnio głośną III edycję praktyk dla studentów. Dobrze że coraz więcej firm, poza takim standardowymi działaniami jak np. modyfikacje ofert ( choćby tego wcześniej wspomnianego DSL''a w TP) włączają się w inną działalność. I fajnie że robi to coraz więcej znanych marek, nie tylko TP: np: Milka ratujmy polskie Tatry itd.

Odpowiedz

50. ~sq-
0

2010-10-28 14:24:08

uwielbiam ten stosik ulotek promocyjnych dołączanych do faktur TP :-) http://t.co/m61GvDb

Odpowiedz

49. ~ciekawski
0

2010-10-28 13:16:22

@48. Wojtek, mógłbyś doprecyzować jaki biznes społecznie odpowiedzialny masz na myśli. Chyba nie myślisz o finansowaniu reprezentacji Polski w piłkę nożną? To raczej działanie społecznie nieodpowiedzialne ;).

Odpowiedz

48. wojtek115
0

2010-10-28 11:22:27

a propos notki i innych działań grupy TP niż tylko ofertowe ( wprowadzanie nowych usług np. "TV na życzenie", obniżki cen internetu: DSL Sprinter, zwiększenie promocji abonamentowych w biznesie : HTC Desire, czy też w zwięrzęcych itd) to widzę że w miarę intensywnie, działają również na polu biznesu społecznie odpowiedzialnego. Co osobiście uważam za duży plus, i to nie zależnie już czy to jest Tepsa, czy jakaś inna firma. I takie działania jak np. efaktura również popieram.

Odpowiedz

47. krikkernl
0

2010-10-26 21:29:51

To teraz może tak. Ja drukuje swoje FV i zanoszę o księgowej bo niby jak miał bym je okazac? Po 2gie moja sąsiadka starsza pani około 70ki pewnego dnia pyta sie mnie czy dostałem fv z TP? (neta mam z orange nawet śmiga nie narzekam) mówie jej że tak, a ona mi że nie? ( u nas roznosi InPost i co do opinij o tej firmie to nigdy nie miałem do nich zastrzeżeń blaszki używam jako podkładek pod kufel piwa:-) i FV zawsze dochodzą na czas np w tym miesiącu nadanie 12-10-2010 a ja miałem w skrzynce 15ego) ale do rzeczy, Starsza pani poszła do salonu TP by to wyjasnic powiedzieli jej że InPost roznosi i tam powinna pytac, no to poszła tam. tam jej powiedzieli że ofszem oni roznoszą ale nie są wstanie powiedziedz jej czy akurat był ten rachunek w tym miesiącu do niej czy nie bo nikt tego nie spamięta przy takiej ilości! wzięli od starszej pani dane i powiedzieli że oddzwonią. Oddzwonili na drugi dzien i nie mieli tej FV w tym miesiącu, i że pani musi wyjanic to w TP! Więc starsza Pani znowu idzie to salonu TP i prosi o wyjaśnienie co dzieje się z jej rachunkiem? Co sie w koncu okazało że w bazie danych mieli pomyłkę i nr starszej Pani został przypisany do innego abonenta ze Sląska który zażyczył sobie EFV. I co sie okazało że niektórym abonentom włączono tą usługę bez ich zgody lub też pewnie dzwoniono do nich a jaki 70sięcio latek bedzie wiedział co to jest EFV. Fak my Polacy jesteśmy troszkę zacofani i wolimy mieć wszystko na papierze!

Odpowiedz

46. wojtek83
0

2010-10-26 20:58:43

@44 wiesz, jak można trochę zaoszczędzić (a trudno im się dziwić, że tak robią, bo ostatnio wypuścili Neostradę 20-25% tańszą), a przy okazji zadziałać proekologicznie, to co w tym złego?

Odpowiedz

45. ~...
0

2010-10-26 20:17:17

>TomekO > otóż to, Tomaszu, otoż to. eFaktura ma wartość równą 0.

Odpowiedz

44. marshmellow
0

2010-10-26 20:15:06

trochę spóźniona ta informacja, bo na blogu rzecznika TP pojawiła się ładne kilka dni temu, więc to taki odgrzewany kotlet. Poza tym nie trzeba ukrywać, że e-faktura to dla TP oszczędność pieniędzy przede wszystkim, ekologia stoi na dalszym planie.

Odpowiedz

43. TomekO
0

2010-10-26 20:02:45

Ja mam e-fakturę w Play i znalazłem poradnik playowy http://www.playmobile.pl/resources/pdf/E-faktura_-_poradnik_dla_ ksiegowych.pdf

Odpowiedz

42. TomekO
0

2010-10-26 19:42:15

@41 to już inny problem. Dochodzenie do takich wniosków trwa chyba ze 4 lata i wcale pajace nie są do tego przekonani ;) Ja nie rozumiem jak wydruk z drukarki podłączonej 2 metrowym kablem jest prawidłową fakturą a wydruk z tego samego komputera ale przez drukarkę sieciową gdzieś z 200 km dalej już nie jest. Czuję że z e-fakturą też pewnie będzie problem bo nie mają jak krowie na miedzy napisane na jakim nośniku to przynieść ?

Odpowiedz

41. ~...
0

2010-10-26 19:28:36

>TomekO > a teraz powiedz to w US, tylko się w trakcie nie popłacz.

Odpowiedz

40. ~
0

2010-10-26 19:00:22

A co do ekologii to najbardziej ekologiczni od zawsze są uryniarze. Raz na kwartał chodzą po domach, zbierają po 100zł za neta i na tym kończy się biurokracja.

Odpowiedz