DAJ CYNK

Polkomtel musi przeprosić P4 w ogólnopolskich dziennikach

18.08.2011

Dodane przez: WitekT

Kategoria: Wydarzenia

Interakcje: 9096

Ważne 0

0

18. sierpnia Sąd Apelacyjny w Warszawie oddalił apelację Polkomtelu w sprawie skutecznej skargi P4 na kampanię reklamową Rarka w MixPlusie, a także nakazał przeprosiny w ogólnopolskiej prasie. Chodziło o użycie sformuowania 29 gr do wszystkich - dowiaduje się TELEPOLIS.PL.

18. sierpnia Sąd Apelacyjny w Warszawie oddalił apelację Polkomtelu w sprawie skutecznej skargi P4 na kampanię reklamową Rarka w MixPlusie, a także nakazał przeprosiny w ogólnopolskiej prasie. Chodziło o użycie sformuowania 29 gr do wszystkich - dowiaduje się TELEPOLIS.PL.

Wcześniej Sąd Okręgowy w swoim wyroku zakazał Polkomtelowi używania w reklamach MixPlusa sformułowania 29 gr do wszystkich (oraz kilku podobnych) bez wskazania, że dotyczą one wyłącznie średniego kosztu połączenia głosowego w ramach pakietu minut. Dodatkowo nakazał Polkomtelowi publikację oświadczenia o rozmiarze około 1/3 strony na jednej z pierwszych pięciu stron trzech największych ogólnopolskich dzienników:

Polkomtel S.A. z siedzibą w Warszawie, operator sieci Plus, przeprasza P4 Sp. z o.o., operatora sieci Play, za dopuszczenie się czynu nieuczciwej konkurencji polegającego na rozpowszechnianiu reklam zawierających wprowadzające w błąd informacje dotyczące promocji "Rarka w MixPlusie". Polkomtel S.A. wyjaśnia, że eksponowana w reklamach promocji "Rarka w MixPlusie" stawka 29gr/min stanowiła średni koszt minuty połączenia wynikający z odpłatnego pakietu minut. Polkomtel S.A. wyraża ubolewanie z powodu niewskazania tego faktu w reklamie, a w konsekwencji - z powodu wprowadzania klientów w błąd co do rzeczywistej ceny minuty krajowego połączenia głosowego w ofercie MixPlus, która wynosiła 58 groszy za minutę (nie dotyczy połączeń do sieci Play).

Źródło tekstu: wł

Komentarze
Zaloguj się
66. ~Amber
0

2011-08-25 10:14:28

Nie muszę chyba nikomu przypominać tutaj, że Polkomtel jest jednym z wielkiej "trójki" - obok Orange i T-Mobile. Nie doszliby do tego, gdyby nie dobra oferta, która związała z nimi rzesze Klientów.Oczywiście, wpadki się zdarzają, ale pokażcie mi kogoś - kto jest 100 proc. czysty? Martwi mnie że na wyskoki Playa to już chyba wszyscy przestali zwracać uwagę, bo co chwila słyszymy o jakiś ich wpadkach, przekrętach ze smartfonami, itp. Ale Play jest mały i duzi nie zwracają na niego większej uwagi. Nie ta skala.

Odpowiedz

65. ~realista
0

2011-08-22 01:01:50

Naprzykład Orange szczycił się wzięciem na siebie VATu... i skłamał - ja mam na to dowody:) czy to że jest w tym kawał Francuzika* z mitycznej starej ełuropy oznacza że jest znacznie lepiej niż w firmie "państwowej" "z komunistycznym podeściem" *Francjam to ten kraj od energetyki jądrowej która nie potrafi utylizować odpadów z tychże siłowni i przegranej wojny w Wietnamie).

Odpowiedz

64. ~realista
0

2011-08-22 00:56:38

olek_skype - a jak nazwałbyś podejście sieci Era lub Orange i Play?! Oprócz Plusa który jeszcze stara się pobudzić mózg do myślenia swoimi reklamami, to w3 ma tak nędzne materiały reklamowe na szkle, że można nazwać to jednym gigantycznym bezpłciowym okrągłoprzegadanym yuppie-talkie; młode uśmiechnięte osoby gdzieś w zagranicznych miastach gapiące się w telefon lub niebo i zazwyczaj żadnych szczegółów oferty (wszystkie pułapki wychodzą podczas przeglądania regulaminów), nowomowa i zero kręgosłupa.

Odpowiedz

0

2011-08-21 09:38:00

nigdy nie darzyłem Polkomtela (u) uczuciem . Państowa firma z komunistycznym podeściem do klienta :P

Odpowiedz

62. ~n
0

2011-08-20 12:01:38

Ta kampania była naciągana, cała akcjia promowania MIXa wtedy opierała się o 29gr (w pakiecie). Pakiet był ograniczony i klient po wykorzystaniu minut i pakietów tracił możliwość dzwonienia po 29gr do w3 i stacjonarnych. Wyrok słuszny a Play zgłosił to za klientów.

Odpowiedz

60. ~Słoneczny
0

2011-08-20 01:19:20

Z tego co kojarzę, to jedynie heyah wykazała się odwagą i powiedziała oficjalnie w reklamie "A do play drożej". Pozostali mydlili ludziom oczy i przemilczeli sprawę. A plus jest już takim mistrzem, że ze wstydu pochował swoje cenniki głęboko do pdf-ów i na swoich stronach stronach szczuje tylko promocjami. :-)

Odpowiedz

59. ~
0

2011-08-19 20:00:45

@58, uznaj to za normę, skoro jest to nagminną większością, że instrukcji się nie czyta. Manuale czytają tylko technicy, inżynierzy i programiści. Regulaminy czytają tylko ci co je tworzą. Dla mnie to norma. Użytkownik chce korzystać a nie czytać. Człowiek to taka właśnie istota - ignorant, często nie wykształcony, a jak wykształcony to niezbyt dobrze i w jednej dziedzinie.... Ludzie, przestańcie robić technologię tylko dla elit!!!!!

Odpowiedz

58. ~AdiOo
0

2011-08-19 14:24:21

Nie byłoby sprawy, gdyby klienci czytali regulaminy, a gdy już podpiszą umowę, nie zaszkodziłoby wziąć do ręki instrukcję obsługi aparatu który otrzymali... Nieuwaga ludzka nie zna granic.

Odpowiedz

57. ~
0

2011-08-19 13:55:06

Ulotka z napisem "nie odpowiadam za Twoją głupotę, szanowny kliencie" - to by było COŚ!

Odpowiedz

56. kwistas
0

2011-08-19 13:50:36

A co ma P4 do tego, ma przepraszać za głupotę użytkownika? Producent telefonu powinien dodawać wielką ulotkę, z informacją że telefon łączy się z internetem i operator oraz producent telefonu nie odpowiadają za głupotę użytkownka, wtedy sprawa jasna. I mam na myśli każdego operatora w kraju, bo każdy operator ma i będzie miał taki przypadek.A co ma P4 do tego, ma przepraszać za głupotę użytkownika? Producent telefonu powinien dodawać wielką ulotkę, z informacją że telefon łączy się z internetem i operator oraz producent telefonu nie odpowiadają za głupotę użytkownka, wtedy sprawa jasna. I mam na myśli każdego operatora w kraju, bo każdy operator ma i będzie miał taki przypadek.

Odpowiedz

55. Dilbert
0

2011-08-19 13:23:49

Niech lepiej P4 przeprosi za wtopę z rachunkami za net.

Odpowiedz

0

2011-08-19 11:17:25

No przecież MINUS (Plus) takie jaja sobie robił już jakiś czas , dobrze ,że go dojechali przynajmniej ma za co przepraszać :-)

Odpowiedz

52. Naz_Niepoprawna
0

2011-08-19 10:02:52

Proponowałbym dorzucić jeszcze przeprosiny dla klientów za wprowadzenie w błąd, bo jak wiadomo część jest podatna na reklamy. PS. przy okazji skoro temat poruszony. Założyłem sobie wczoraj konto na telepolis, ale przeglądam serwis od dobrych kilku lat i kolejny raz widzę offtop dotyczący moderacji wątków, testowanie moderki etc. Przyznam, że i tak moderacja jest tu w wersji "light", bo gro postów powinno wylądować w koszu (jakkolwiek nazwanym w panelu). Innymi słowy Witek się po prostu patyczkuje :) Dziękuję za uwagę - na forum napiszę więcej :)

Odpowiedz

51. ~AdiOo
1

2011-08-19 09:15:42

prawda jest taka, że każdy operator powienien przeprosić każdego... każdy operator w jakiś sposób wprowadza klienta w błąd, kruczki w umowach są tak dopracowane, ze "zwykły" klient czytając umowę ich po prostu nie jest w stanie wychwycić. :) to norma i to nie tylko w świecie telekomunikacji :)

Odpowiedz

47. ~
0

2011-08-19 06:53:43

TP przeprosiła Netię za debilne antyreklamy? Bez sensu... Nie widzę powodu, żeby Plus miał Playa za coś przepraszać, raczej niech ''przeprosi'' w formie pieniężnej wszystkich, którzy na tak podły chwyt dali się wziąć.

Odpowiedz