DAJ CYNK

Pokolenie Y korzysta ze smartfonów i ufa Internetowi

17.06.2013

Dodane przez: LuiN

Kategoria: Wydarzenia

Interakcje: 8

Ważne 3

2

Globalnie, 76 proc. z przedstawicieli "Generacji Y" (18-30 lat) posiada smartfony. W Europie Zachodniej jest to 79% osób, a w Środkowo-Wschodniej - 60%.

Globalnie, 76 proc. z przedstawicieli "Generacji Y" (18-30 lat) posiada smartfony. W Europie Zachodniej jest to 79% osób, a w Środkowo-Wschodniej - 60%.

Największe badanie Global Millenial Survey dotyczące przedstawicieli "pokolenia Millenium" przeprowadzone zostało przez firmę Telefonica we współpracy z Financial Times. Wnioski oparto na 12 tys. wywiadów z respodentami pochodzącymi z 27 krajów, w tym z Polski. Wszyscy badani mieścili się w grupie wiekowej 18-30.

Według badania Telefonica, laptopy posiada już 72% przedstawicieli pokolenia Y z Europy Zachodniej, a Europy Środkowo-Wschodniej - 64%. Globalnie, 76 proc. z badanych przedstawicieli Generacji Y posiada smartfony. W Europie Zachodniej jest to 79% badanych osób, a w Środkowo-Wschodniej mniej, bo 60%. Co jednak ciekawe, według badaczy, korzystanie z Internetu zajmuje osobom z Europy Środkowo-Wschodniej aż 6 godzin dziennie - o godzinę więcej, niż młodym z Zachodu kontynentu.

Za najbardziej wiarygodne źródło informacji o świecie aż 49% respondetnów z Europy Środkowo-Wschodniej uważa Internet. To więcej, niż osób najbardziej wierzących telewizji (33%). Prasa jest uznawana za najbardziej wiarygodną tylko przez 12% badanych z naszego regionu. To niemal dwukrotnie mniej, niż w przypadku Europy Zachodniej, gdzie prasie najbardziej ufa 21% osób.

Badacze wyróżnili także grupę "liderów pokolenia Y". To osoby, które uznały w wywiadach, że świetnie znają się na technologii, wierzą w szanse czynienia zmian w swoim otoczeniu, a także widzą możliwości wprowadzania własnych rozwiązań i skutecznych inicjatyw w swoim kraju. Polska wśród 27 badanych krajów zajęła 12. Miejsce, z 14% liderów w całej badanej populacji.

W marcu br., według danych Megapanel PBI/Gemius, w Polsce było ponad 20 mln Internautów. Szczególną rolę w rozwoju sieci stanowią odbiorcy Internetu w wieku 15-39 lat, stanowiący dwie trzecie Polaków korzystających z sieci.

Źródło tekstu: Telefonica Global Millenial Survey

Komentarze
Zaloguj się