DAJ CYNK

Operatorzy lepiej dbają o nowych klientów

23.05.2017

Dodane przez: msnet

Kategoria: Wydarzenia

Interakcje: 4608

Ważne 3

3

Klienci sieci komórkowych i telewizji kablowych są zgodni co do tego, że firmy te lepiej traktują nowych klientów, niż tych już pozyskanych.

Klienci sieci komórkowych i telewizji kablowych są zgodni co do tego, że firmy te lepiej traktują nowych klientów niż tych już pozyskanych.

ARC Rynek i Opinia przeprowadziła w dniach 14-23 kwietnia 2017 roku sondaż metodą CAWI (ankiety online na stronie epanel.pl) na reprezentatywnej grupie 1000 osób. Klienci sieci komórkowych mieli odpowiedzieć na pytanie: czy operatorzy sieci komórkowych traktują jednakowo nowych i dotychczasowych klientów?



Wyniki wskazują, że zdecydowana większość, bo aż 71% klientów telekomów uważa, że firmy te dbają lepiej o nowych klientów niż o dotychczasowych. Jedynie 11% ankietowanych uważa, że sytuacja jest odwrotna i to stali klienci mają lepiej. Różnice w traktowaniu klientów dostrzegają w największym stopniu osoby mające od 40 do 54 lat oraz osoby posiadające wykształcenie wyższe.

Całkiem podobne wyniki zostały uzyskane w przypadku operatorow telewizji kablowej i satelitarnej: prawie 70 procent klientów tych firm odpowiedziało, że traktują one lepiej nowych klientów, a co dziesiąty respondent był przeciwnego zdania. Także w tym przypadku nierówności sa najczęściej zauważane przez osoby z wyższym wykształcenie, a także przez osoby z najstarszej badanej grupy wiekowej (55-66 lat).

Z naszego sondażu wynika, że zdecydowana większość klientów operatorów sieci komórkowych oraz telewizji kablowych i satelitarnych jest przekonana, że nowy klient jest dla nich dużo cenniejszy niż klient dotychczasowy. Umowy z operatorami są zazwyczaj zawierane na okres 2 lat, co oznacza, że dany operator ma właśnie taki czas na zbudowanie lojalności klienta i spowodowanie, że będzie on zadowolony z usług i przedłuży umowę. Nasz sondaż pokazuje jednak, że klienci mają poczucie, że stosunek operatorów do nich jest dużo lepszy przed podpisaniem umowy niż po. Zresztą doskonale widać to w strategii komunikacyjnej choćby operatorów telefonii komórkowej, które w większym stopniu bazują na podkreślaniu zalet przejścia do ich sieci niż pozostania z nimi przez kolejne lata - skomentował wyniki sondażu Adam Czarnecki, wiceprezes ARC Rynek i Opinia.

Źródło tekstu: ARC Rynek i Opinia

Komentarze
Zaloguj się
30. panizo
0

2017-05-24 21:03:39

zalezy od podejscia. wiele promocji jest dla nowych klientow, ale bonusy i rabaty dla starych

Odpowiedz

29. TomekO
0

2017-05-24 19:57:51

Starzy klienci mają lepiej. Można skorzystać z super promocji i korzystać non stop. Nowy klient tego nie dostanie. Parę lat mam usługi za darmo. Narobili tyle bonusów, że się w tym wszystkim pogubili. Najlepiej mają Ci co wiedzą.

Odpowiedz

28. ~abc
0

2017-05-24 15:54:20

Słyszałem kiedyś, że odzyskanie klienta, którego się straciło jest kilka razy droższe niż pozyskanie /''nowego/'' czy utrzymanie /''starego/''. Jeśli tak jest to czasem dziwi postawa operatorów, chyba że liczą na apatię klientów, bojących się formalności, albo mających minimalne oczekiwania. A z drugiej strony to jednak większość ludzi zostaje, a więc chyba nie jest tak źle...

Odpowiedz

27. ~
0

2017-05-24 14:57:07

Dla mnie każdy op ma swoje za uszami wie jak pozyskać a i odejść nie chce pozwolić.

Odpowiedz

26. redrum
0

2017-05-24 14:21:17

polecam też zapoznanie się z ofertą konkurencji - działa na konsultanta (czy na infolinii czy w salonie) powiedzenie, ze oferta do d..., bo konkurencja za te same pieniadze np. dorzuca 5GB więcej. Nagle się okazuje, że oferta może być lepsza.

Odpowiedz

25. ~Ogi
0

2017-05-24 12:22:32

W przypadku NC+ prolongowanie umowy, nawet po wypowiedzeniu, stało się trudne. Oczywiście mówię o uzyskaniu godnych warunków finansowych. Ostatnio (09.2016) rozsądna cena padła jak już szukałem kartonu do spakowania tunera...

Odpowiedz

24. ~
1

2017-05-24 12:07:03

20, nie wiem, czy można to nazwać "marudzeniem" - znaczy, owszem, w przypadku telewizji trzeba wejść do punktu i złożyć wypowiedzenie, bo bez tego magiczny SYSTEM nie puszcza najlepszych ofert; z kolei w przypadku telefonu bądź internetu należy poprosić na forum operatora o kontakt kogoś ogarniętego z DUK - ale obie strony znają zasady tego tańca godowego i sama rozmowa telefoniczna z ustaleniami warunków jest krótka i konkretna. No i to pół godziny na forum (jeśli wie się, gdzie, to bardziej pięć minut) to niewiele przy rocznym bądź dłuższym zobowiązaniu :)

Odpowiedz

23. ~
0

2017-05-24 11:15:14

22. Ładnie piszesz ale to juz dawno zostało wyliczone i przekalkulowane. Reklamy maja tez wpływ na decyzje obecnych klientów na pozostanie w sieci i nie są tylko adresowane do nowych wiec te koszty inaczej się rozlicza. Prowizje również. Gdyby było inaczej telekomy nosiłyby na rękach stałych klientów.

Odpowiedz

22. ~Czytam i cierpie
1

2017-05-24 11:03:24

@17 Co ty wygadujesz w ogóle. Przecież pozyskanie klienta jest kilkukrotnie razy droższe niż utrzymanie go, dlatego utrzymaniowi mogą dostać 30% rabatu na abonament w orange jak dobrze ponegocjują. Jeżeli naprawdę uważasz, że pozyskanie klienta jest tańsze niż utrzymanie go, to jestem wręcz w 100% pewien, że nie masz absolutnie nic wspólnego z marketingiem, statystykami, cyframi ani zarządzaniem.Na pozyskanie klienta składają się takie rzeczy jak reklama w telewizji, celebryci którzy promują ofertę, czas antenowy, reklamy w radiach, gazetach, ludzie którzy się tym wszystkim zajmują. Nawet prowizja dla sprzedawców najniższego szczebla jest ok. 5x większa za nową aktywacje niż za przedłużenie.Żeby utrzymać klienta trzeba do niego po prostu zadzwonić i przedstawić ofertę. W wielu przypadkach nawet w ogóle nie trzeba tego robić bo dużo ludzi przychodzi sama i chce przedłużać. I nie, to że twój sąsiad, babcia, dziadek i nikt w twoim otoczeniu tak nie robi, nie oznacza, że większość ludzi tak postępuje. 80% moich znajomych nie ogląda telewizji, czy to oznacza, że w polsce nikt nie ogląda telewizji? P*****isz głupoty :o

Odpowiedz

21. ~Gliwice
0

2017-05-24 10:09:15

@9 Te 3GB to nic kuszącego, no ale za darmo to malutki jeden jedyny plusik na tle wielu minusów się należy:-/@15 Virgin mało się rusza przez co klienci odchodzą do innych...opów...najczęściej pewnie do A2mobile:P@12 Plus na + :-)

Odpowiedz

20. ViNYL
1

2017-05-24 10:05:04

@13: Ale nie bez marudzenia pewnie, jasne że dobre oferty utrzymaniowe są, znam to na przykładzie UPC i T-Mobile, ale info o nich trzeba wyciągać z internetu i konkretnych rzeczy wymagać, inaczej wcisną Ci może nie ofertę gorszą niż nowemu, ale zdecydowanie mniej korzystną niż gdybyś nie poświęcił tych pół godziny przeglądając fora.

Odpowiedz

19. ~Olo
1

2017-05-24 09:59:40

@93 GB ? Wy się jaracie czymś takim?

Odpowiedz

18. whothor
1

2017-05-24 09:43:06

pamiętam kilka lat temu, jak wygasała mi umowa w play, jak znudzona desiara rzująca gumę wydrukowała mi ofertę z www play, mowiąc "tu jest oferta". Tym mnie wtedy przekonała, żeby numer przenieść gdzie indziej.

Odpowiedz

17. ~
-1

2017-05-24 09:26:45

Pozyskanie nowego klienta jest tańsze niz utrzymanie starego. I tak jest praktycznie we wszystkich telekomach na świecie.

Odpowiedz

16. ~Onn
1

2017-05-24 09:13:52

@11 - W mojej firmie byś długo nie popracował. Wkurzają mnie TACY jak Ty. Klient jest be, ale pakietami pracowniczymi handlujemy na lewo i prawo.

Odpowiedz