Fiński producent telefonów komórkowych zapowiedział wprowadzenie na rynek w przyszłym roku 40 nowych modeli. Tak duża liczba nowości ma pomóc Nokii w utrzymaniu pozycji lidera wśród producentów telefonów komórkowych wobec rosnącej konkurencji ze strony Motoroli, Samsunga i innych firm.
W tym roku fiński koncern zapowiedział premierę 35 nowych modeli, dzięki którym firma miała odzyskać udziały w rynku telefonów komórkowych stracone na rzecz konkurentów. Nokia przewiduje, że w 2005r. rynek komórkowy wzrośnie o około 10% z poziomu 630 milionów sztuk sprzedanych w tym roku.
Niestety, planowany wzrost nie jest równoznaczny ze zwiększeniem dochodów producentów, bo choć rośnie liczba sprzedawanych telefonów, to równocześnie obniża się ich średnia cena. Mechanizm ten spowalnia także wzrost wartości całego rynku, niemniej Nokia chce w przyszłym roku rozwijać się bardziej dynamicznie niż rynek, a długoterminowe plany zakładają objęcie 40% udziałów w globalnej sprzedaży. W trzecim kwartale tego roku firma kontrolowała 32,5% rynku, ale w porównaniu do wyniku z roku ubiegłego (37,4%) jest to dość znaczna strata.
Nokia przewiduje, że najszybszy wzrost rynku telefonów komórkowych będzie widoczny w krajach Ameryki Łacińskiej, regionu Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki oraz Ameryki Północnej, podczas gdy w Chinach i regionie Pacyfiku wzrost będzie umiarkowany.
Źródło tekstu: 4Press
A Pan od katastrof jeszcze się nie wypowiedział?
Trump nie wywołał żadnej wojny. Rzeczywiście, bardzo niebezpieczny prezydent. A już porównywanie g ...
A w tle ile dodatkowych zbędnych usług?
Cały czas korzystam ze Swype. Jedną z większych wartości dodanych jest brak aktualizacji, czyli brak ...
Trump jest wtedy niebezpieczny gdy są ludzie, którzy chcą się jego słuchać. To jak z Hitlerem, nie b ...
Smartfon nowy, Android 10+, 4GB+ RAM, 400-650 zł
[ ORANGE ] Pakiety no limit i bonus w Orange Free na kartę
[T-Mobile] Przedłużenie umowy - cz. 3. (od 2020 r.)
[Play/P4] Modernizacja, rozbudowa, konfiguracja sieci - cz. 2.
[NetWorkS! Orange/T-Mobile] Modernizacja, rozbudowa, konfiguracja sieci - cz. 2.