DAJ CYNK

Mediatel i CenterNet w konwencji "non branded" operator

17.03.2010

Dodane przez: WitekT

Kategoria: Wydarzenia

Interakcje: 1

Ważne 0

0

Mediatel i CenterNet chcą razem zbudować operatora hurtowego, który będzie oferował usługi telekomunikacyjne dużym podmiotom. Te z kolei mają zająć się sprzedażą detaliczną usług - poinformowali na dzisiejszej konferencji przedstawiciele NFI Midas i NFI Magna Polonia, właścicieli CenterNetu i Mediatela.

Mediatel i CenterNet chcą razem zbudować operatora hurtowego, który będzie oferował usługi telekomunikacyjne dużym podmiotom. Te z kolei mają zająć się sprzedażą detaliczną usług - poinformowali na dzisiejszej konferencji przedstawiciele NFI Midas i NFI Magna Polonia, właścicieli CenterNetu i Mediatela.

Dzięki nowatorskiej koncepcji non-branded operator możliwe będzie m.in. zwiększenie opłacalności projektów MVNO czy efektywne wprowadzenie na rynek usług quadruple play - napisano w komunikacie.

Nowy operator ma nie prowadzić oferty detalicznej, a ma oferować pakiet usług telefonii stacjonarnej (WLR) i komórkowej, a także przewodowego i bezprzewodowego dostępu do Internetu na terenie całego kraju. Z prezentacji przedstawionej na konferencji wynika, że głównymi klientami, przynajmniej na część usług, powinny być duże sieci kablowe. Eksplorowane mają być głównie nisze.

W ciągu 2 lat od startu wspólnej oferty, podmioty liczą na pozyskanie miliona kart SIM. W tym czasie nakłady na infrastrukturę sieciową mają wynieść około 165 mln zł. 20 mln zł ma pójść na rozbudowę sieci transmisji danych. Zasięg sieci komórkowej będzie zapewniony poprzez roaming z siecią PTC, network sharing z Mobylandem oraz własne stacje, stawiane w miejscach największego ruchu. Co ciekawe, operatorzy deklarują chęć wykorzystania używanej infrastruktury do budowy sieci.

W biznesie najważniejszy jest pomysł, który nie może w krótkim czasie zostać skopiowany przez konkurencję. Nowa koncepcja rozwoju zawiera w sobie taki właśnie nowatorski pomysł, który ze względu na brak dostępnych częstotliwości na rynku, nie będzie mógł być powielony - powiedział Jacek Felczykowski, prezes NFI Midas.

Albert Kuźmicz, prezes NFI Magna Polonia, udziałowca Mediatela i Info-TV-FM dodał, że to od CenterNetu i Mediatela będzie zależało, czy skorzystają z oferty telewizji mobilnej, czy nie. Ma to być decyzja strice biznesowa.

Szerzej o finansowych i prawnych aspektach przejęcia CenterNetu przed Mediatel pisaliśmy w tej wiadomości.

Źródło tekstu: wł

Komentarze
Zaloguj się
Polecane tematy