DAJ CYNK

Komentarz T-Mobile do decyzji UOKiK

05.01.2017

Dodane przez: orson_dzi

Kategoria: Wydarzenia

Interakcje: 7181

Ważne 2

18

T-Mobile zamierza odwołać się od decyzji Urzędu z uwagi na brak zasadności nałożonej na firmę kary pieniężnej.

T-Mobile zamierza odwołać się od decyzji Urzędu z uwagi na brak zasadności nałożonej na firmę kary pieniężnej.

Pełna treść komunikatu T-Mobile:
Jesteśmy przekonani, że w sytuacji gdy na każdym etapie postępowania w pełni współpracowaliśmy z UOKiK, a po otrzymaniu nowych wytycznych niezwłocznie zmieniliśmy zasady aktywowania usług, kara taka nie znajduje uzasadnienia.

Warto podkreślić, że jest to pierwsze merytoryczne rozstrzygnięcie kwestii sposobu uzyskiwania wyraźnych zgód od konsumentów zgodnie z zapisami artykułu 10 Ustawy o Prawach Konsumentów. Dlatego do czasu przedstawienia firmie nowych wytycznych działaliśmy w oparciu o wcześniej uzyskane decyzje Prezesa UOKiK potwierdzające prawidłowości mechanizmu świadczenia usług Granie na czekanie, Szafa gra oraz Prenumeraty. Jest to ważne rozstrzygnięcie kwestii istotnej dla całego rynku ale nie powinno odbywać się kosztem jednego z podmiotów działających na nim.

Nasz proces zakładał wieloetapowe informowanie klientów o zasadach i warunkach świadczenia oferowanych usług:

  • w regulaminie, który zawsze jest udostępniany klientowi przed podpisaniem umowy,
  • w SMSie o aktywowaniu usługi na początku bezpłatnego okresu wraz z informacją jak można bezpłatnie w prosty sposób wyłączyć usługę,
  • w SMSie przypominającym o zakończeniem okresu promocyjnego wraz z informacją o kosztach dalszego korzystania z niej oraz z informacją o sposobie rezygnacji z serwisu,
  • warto przypomnieć, że rezygnacja jest łatwa, bezpłatna i można dokonać jej w dowolnie wybranym momencie, wysyłając SMS o treści "NIE" na numer 80333,
  • dla wygody użytkowników oferujemy również bezpłatnie specjalną aplikację Granie Na Czekanie, która pozwala na zarządzanie funkcjami usługi z poziomu smartfonu.


  • Dodatkowo udostępniamy wszystkim abonentom podsumowanie zawartej umowy, w którym w przejrzysty sposób są wyszczególnione wszystkie usługi oraz związane z nimi koszty.


    Zobacz: UOKiK - 15 mln kary dla T-Mobile

    Źródło tekstu: T-Mobile

    Tagi: T-Mobile uokik
Komentarze
Zaloguj się
84. ~róża
0

2018-08-09 07:20:30

Po 5- ciu latach od wygaśnięcia umowy na abonament z tel na kartę w tak-taku - doładowanie 10zł m-c, bez jakiegokolwiek powiadomienia mnie, nie mówiąc już o konsultacji ze mną, włączono mi jakieś obowiązkowe doładowanie co tydzień 10zł blokując przy tym wkoło telefon. Salon tłumaczył, że przywrócono mi abonament, bo 8 lat temu nie wypowiedziałam go na piśmie. Wtedy jeszcze nikt nie słyszał o tym, że mimo zakończonej umowy trzeba go wypowiadać w ten sposób. Jednakowoż w odp. na złożoną przeze mnie reklamację brak jakiegokolwiek powołania się na przywrócenie abonamentu, w ogóle brak jakiejkolwiek odp. dlaczego mam ładować tel. 4x10 zł na m-c, a prośba o zwrot bezprawnie pobranych pieniędzy zignorowana. Próby wyjaśnienia sytuacji w salonie to chichot pracowników - to zapewne lekarstwo na kolejnych zdenerwowanych klientów. Chamstwo, chamstwo, chamstwo!

Odpowiedz

83. toms
0

2017-01-08 17:01:16

82- wreszcie napisałeś rozsądnie.

Odpowiedz

82. TomekO
0

2017-01-08 16:52:33

Dodatkowo" Jeżeli przedsiębiorca nie otrzymał wyraźnej zgody konsumenta, lecz założył jej istnienie przez zastosowanie domyślnych opcji, które konsument musi odrzucić w celu uniknięcia dodatkowej płatności, konsument ma prawo do zwrotu uiszczonej płatności dodatkowej."Tylko kto się upomni o zwrot jak niewielu jest wtajemniczonych ;) ? Klienci nie przeczytali że im coś włączają dodatkowego i nie przeczytają że mogą żądać zwrotu. Parę milionów zwrotów dobiłoby tą firmę nie tyle finansowo co wizerunkowo.

Odpowiedz

81. TomekO
0

2017-01-08 16:46:07

Przepisy są dosyć jasne. T-mobile złamało prawo i dostało karę. Tylko ile oskubali klientów do czasu zmian w prawie to ich." – Zgoda konsumenta na dodatkowe płatności, powinna sprowadzać się do stwierdzenia „tak” lub „nie” opatrzonego informacjami o zasadach korzystania z usług, o tym, ile kosztują i kiedy stają się płatne. Zgoda taka, aby mogła zostać uznaną za wyraźną, powinna być również odrębna dla każdej usługi – mówi Marek Niechciał, prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. - Przepisy chronią konsumentów przed płatnościami, na które wcześniej nie wyrazili zgody. W odniesieniu do rynku telekomunikacyjnego dotyczy to w szczególności usług, które nie są objęte cykliczną opłatą (np. abonamentową lub pakietową) i łączą się z koniecznością uiszczania dodatkowych płatności. T-Mobile Polska nie zapewniała konsumentom tej ochrony, ponieważ przyjęła, że wyrażeniem zgody było podpisanie ogólnego oświadczenia dotyczącego warunków zawieranej umowy i świadczonych na jej podstawie usług – dodaje Marek Niechciał. "

Odpowiedz

80. ~frasag
0

2017-01-08 11:18:38

@toms*: POPIERAM, POPIERAM, POPIERAM!!!

Odpowiedz

79. toms
1

2017-01-08 11:05:30

Telefon jest dla każdego, nie tylko dla ekspertów. Oczywiście samemu radzę sobie znakomicie i omijam operatorskie pułapki. Co jednak mają zrobić niewtajemniczeni? Płacić haracz, bo cwaniak - operator tak wykombinował? Ilu ludziom uświadamiałem, że mają włączone Granie na Czekanie, nie jestem w stanie policzyć. A oni zdziwieni : to jest coś takiego? Na takie praktyki nigdy mojej zgody nie było, nie ma i nie będzie.

Odpowiedz

0

2017-01-08 10:25:35

75). A kiedy przeprowadzka nastąpi?

Odpowiedz

77. ~
1

2017-01-08 09:49:15

TM przegonal z wlaczaniem tych uslug ale Plus tez jakies horoskopy w abo uruchamial. Nie wiem jak Orange ale Play chyba tutaj ma najczystsze łapy. Chociaz teraz niemal kazda przedluzana umowa wymaga zgód marketingowych a jak nie to oplata rosnie o 5zl.Migracje miedzy operatorami są potrzebne jednal wiekszosc nie ogarnia ofert i kierują sie wyborem znajomych a nie zawsze to co jest korzystne dla jednych jest tez korzystne dla drugich. Poza tym są reklamy ktore tez skutecznie oglupiają.

Odpowiedz

76. TomekO
0

2017-01-08 09:38:24

Prawidłowo. Nie pasuje mi oferta to ją zmieniam na lepszą. Akurat ja w drugą stronę. Takie roszady mogą być opłacalne bo operatorzy miewają lepsze oferty dla przenoszących. Tylko trzeba umieć liczyć i czytać ze zrozumieniem

Odpowiedz

75. ~
0

2017-01-08 09:24:43

Ja podobnie, Play wprowadzil lejek w roamingu wiec poszly wnioski MNP do TM na oferte rodzinna, ktora wymiata.Do Play juz nigdy nie wroce. Dla 5zl/ mc nie warto a przy ofercie rodzinnej zostajac w Play przeplacalbym duzo wiecej i jeszcze uzerac sie z ich jakoscia.

Odpowiedz

74. TomekO
0

2017-01-08 09:18:21

Jakie użeranie się ? Zarządzam wieloma numerami. Obecnie wszystkie u jednego operatora od 10 lat. Był abonament w T-mobile. Usługi dodatkowe wyłączyłem następnego dnia po aktywacji numeru bo zdołałem przeczytać ze zrozumieniem umowę którą zawarłem. Podwyższyli abonament o 5 zł czego konsekwencją była zmiana operatora. Proste jak budowa cepa. Z nikim o nic nie walczyłem i znalazłem lepszego operatora. Korzystam z usług jakich chce płacąc za to grosze. Reasumując to z usług telekomunikacyjnych jestem bardzo zadowolony.

Odpowiedz

73. ~
0

2017-01-07 23:09:30

@69: Zachowanie operatorów (aktywowanie masy niezamawianych usług) jest gorsze niż cała komuna.Gdyby u nas był naprawdę wolny i dojrzały rynek, nie dochodziłoby do takich nadużyć.Ale jeżeli rynek nie działa jak trzeba, to trzeba mu pomóc. W całej Europie istnieją urzędy podobne do naszych UKE i UOKiK.A w USA można dla odmiany łatwo i w miarę tanio pozwać zbiorowo firmę, która narusza interesy klientów.

Odpowiedz

72. toms
1

2017-01-07 21:42:10

Karą dla klientów jest użeranie się z Operatorami i walka z włączonymi niechcianymi usługami. Karą jest też bardzo często sytuacja w której klient nie ma dokąd uciec, bo wszyscy operatorzy są siebie warci. Karą jest też chore prawo, które pozwala na takie praktyki, a lobbing nie pozwala tego prawa zmienić. A szczytem głupoty jest uznawanie istniejącego stanu rzeczy za normę. Tyle.

Odpowiedz

71. TomekO
0

2017-01-07 18:19:39

hmm a w której wypowiedzi ja bronie operatora T-mobile ? Cwaniak widząc przeogromne stada frajerów rozmyślnie korzysta z tego. Liczy z premedytacją że klient nie czyta tego co podpisuje albo zrobi promocję z haczykami bo wie że większość nie czyta zasad promocji. Żenujący obraz klientów. Rozumiem że kara dla T to 15 milionów a kara dla klientów to przepłacone usługi ?

Odpowiedz

70. toms
0

2017-01-07 15:34:51

Jestem zakochany w normalności i uczciwości. Obronę łajdackich zachowań usługodawców uważałem, uważam i będę uważał za skrajny kretynizm. Przykro mi, że niektórzy tego nie rozumieją...

Odpowiedz