Od 10. października każdy abonent na podstawie Prawa Telekomunikacyjnego będzie mógł przejść z jednej sieci do drugiej z zachowaniem dotychczasowego numeru telefonu. Procedura, która to umożliwi, jest trochę inna niż dotychczasowe rozwiązanie umowy i podpisanie nowej.
Cały proces przenoszenia numerów można podzielić na 3 kroki:
• krok 1 - abonent udaje się do nowego operatora z wnioskiem o potwierdzenie możliwości technicznych przeniesienia numeru,
• krok 2 - abonent udaje się do starego operatora z wnioskiem o rozwiązanie umowy z przeniesieniem numeru,
• krok 3 - abonent udaje się do nowego operatora z wnioskiem o zawarcie umowy świadczenia usług telekomunikacyjnych z przeniesieniem numeru.
Krok 1
Abonent zwraca się do nowego operatora z wnioskiem o potwierdzenie możliwości technicznych przeniesienia numeru. Na miejscu będzie musiał potwierdzić prawa do tego numeru - pokazując fakturę, podpisaną z poprzednim operatorem umowę bądź aneks. Okazanie tych dokumentów nie jest konieczne, jednak z pewnością przyspieszy cały proces i pozwoli na zakończenie tego kroku bez problemów.
Po udanej weryfikacji abonent uzyska dokument stwierdzający możliwość przeniesienia numeru do nowej sieci. Będą widniały na nim 2 daty - przeniesienia i ważności dokumentu.
Krok 2
Abonent zwraca się do starego operatora z wnioskiem o rozwiązanie umowy z przeniesieniem numeru i wskazuje nowego operatora. Aby możliwe było podpisanie takiej umowy, klient musi okazać dokument uzyskany w kroku 1.
Jeżeli klient ma ze starym operatorem zawartą umowę terminową, poniesie koszt jej rozwiązania zgodnie z cennikiem. Dodatkowo będzie musiał zapłacić za usługę uwolnienia numeru (ok. 100-120 zł). Dopiero po uregulowaniu wszystkich należności dostanie zgodę na przeniesienie numeru - terminem końcowym opłacenia faktury będzie najprawdopodobniej tydzień przed wyznaczonym dniem przeniesienia numeru.
W momencie złożenia rezygnacji u starego operatora z przeniesienia numeru, anulowane zostaną opłaty za zerwanie umowy i uwolnienie numeru.
Krok 3
Podpisanie umowy świadczenia usług telekomunikacyjnych z przeniesieniem numeru u nowego operatora. Ten krok możliwy będzie od 10. października w Centertelu, od 10. grudnia w PTC oraz w podobnym terminie w Polkomtelu.
Krok ten będzie najprawdopodobniej przypominał podpisanie nowej umowy - czyli przedstawić będzie trzeba wszystkie stosowne dokumenty oraz podpisać oświadczenie o uregulowaniu wszystkich należności względem starego operatora (bądź pokazać opłaconą fakturę).
Źródło tekstu: wł