DAJ CYNK

Jabczyński: Play na FB zbiera fanów z Indii i Bangladeszu

15.01.2013

Dodane przez: WitekT

Kategoria: Wydarzenia

Interakcje: 6782

Ważne 0

0

Najnowszy raport Socialbakres, który jest podsumowaniem wszystkiego, co dzieje się w social mediach, wprowadził nową hierarchię stron firmowych, opartą nie na bezwzględnej liczbie fanów, ale na liczbie fanów mieszkających w tym samym kraju, w którym operuje marka. Wojciech Jabczyński, rzecznik Orange, podsumował to krótko - "i tu zaczęło być ciekawie".

Najnowszy raport Socialbakres, który jest podsumowaniem wszystkiego, co dzieje się w social mediach, wprowadził nową hierarchię stron firmowych, opartą nie na bezwzględnej liczbie fanów, ale na liczbie fanów mieszkających w tym samym kraju, w którym operuje marka. Wojciech Jabczyński, rzecznik Orange, podsumował to krótko - "i tu zaczęło być ciekawie".

Z raportu wynika, że strona Play na Facebooku, dotychczas wyprzedzająca Orange o 120 tys. osób, w takim zestawieniu wyprzedza Orange zaledwie o 6 tys., czyli 1,163 mln lokalnych fanów Play i 1,157 mln Orange.

Pójdźmy dalej. Oznacza to, że aż 143 tys. fanów Play nie mieszka w Polsce. To 11% wszystkich, a w naszym przypadku odsetek ten to 3,6%. Mój kolega Marcin może powiedziałby, że duży udział fanów spoza Polski świadczy już o globalnym zasięgu jego marki lub o jej popularności wśród polskich emigrantów. Socialbakers podają jednak także dane o pochodzeniu fanów (live update) i tutaj czeka nas druga niespodzianka. Otóż trzecim największym krajem fanów Play, po Polsce i Wielkiej Brytanii są Indie z aż 12 tys. osób. Dalej znajdziemy też Bangladesz - 2 tys. i Filipiny 1 tys. W pierwszej 20. są też Indonezja, Malezja i Pakistan. Żeby nie było, że się czepiam, a u nas tak samo, to dla porównania na liście Orange Indie zajmowały pozycję 18. z 330 fanami, a suma mieszkańców wszystkich państw pozaeuropejskich wyszczególnionych w naszym rankingu wynosiła 7 621, czyli trochę więcej niż połowę tego, co Play miał w samych Indiach - pisze Jabczyński.

Rzecznik Orange dodaje, że tak sobie myśli, że ogromna determinacja panuje w social mediowych służbach specjalnych naszego fioletowego konkurenta, że sięga po posiłki aż do Azji.

A może po prostu idzie wzorem firm obsługujących call centers i outsource’uje do Indii, ale nie pracowników, tylko klientów? - zastanawia się Jabczyńczki.

Tak Wojtku, mamy 12 672 fanów z Indii. Jak widzisz kupowanie idzie nam tak sobie. FYI na tym wallu jest 8 fanów z Chin, 5 z Tajlandii i 3 z Filipin. Wysłałem im koszulki... Naprawdę nie masz o czym pisać stary? - odpisał Marcin Gruszka, rzecznik Play, na swoim oficjalnym, rzecznikowskim profilu na Facebooku.

Źródło tekstu: blog.orange.pl, wł

Komentarze
Zaloguj się
77. ~Jaro070
0

2013-06-24 11:29:59

Fanpejdże Serce i Rozum, Orange, Play oraz Plus mają sztucznie dobijanych fanów z serwisu FanGrow. Mogę przesłąć dowody.

Odpowiedz

76. ~
0

2013-01-31 22:16:12

Niezłe :) ale i tak najlepszy fanpage operatora na fb to Heyah.

Odpowiedz

75. ~Janes
0

2013-01-29 20:34:11

Play jak to Play wirtualna dostępność telefonów w najnowszych promocjach i wirtualni fani na portalach społecznościowych hehe

Odpowiedz

74. ~
0

2013-01-16 17:08:25

Ciekawe ile Witek i telepolis ma fanów w Bangladeszu, na Białorusi że o Korei Północnej nie wspomnę...

Odpowiedz

73. ~Jacek
0

2013-01-16 15:27:03

Według cennika na allegro 1000 fanów "z polski" kosztuje 39 zł. Zakładam, że fani z krajów trzeciego świata są nieporównywalnie tańsi e efekt ten sam :)

Odpowiedz

72. ~
0

2013-01-16 09:41:07

71. Stawki? Człowieku, stawka jest jaka jest, dzwonisz to płacisz, nie to nie. Niech lepiej ten burdel w firmie ogarną, bo ciągle trzeba coś reklamować w BOK... :-(

Odpowiedz

71. ~joł
0

2013-01-16 09:29:47

niech UKE wkończu wkontroluje SRORANGE czemy jeszcze nieobniżyli stawek za połączenia... nie roby z tej sieci do roboty!!!

Odpowiedz

70. ~...
0

2013-01-16 09:18:41

Gdyby to były tylko Indie to można machnąć reką, ale już pozostałe państwa z dalekiego wschodu razem z nimi - to zaczyna z lekka cuchnąć.

Odpowiedz

0

2013-01-16 09:08:13

@64 wyrocznia Jabczyński powiedział i tak ma zostać. Po prostu inaczej do tego podchodzę i wartość tego co mówi rzecznik jest dla mnie zerowa.

Odpowiedz

68. ~
0

2013-01-16 09:01:14

67@ Konkurencja również zasnęła, nie za wiele dzieje się poza Plusem który wybitnie wyróżnia się na polu nowych ofert: Obama, zmiany w Plus na kartę, testy LTE. Nic świeżego nie widać ani w Orange ani tym bardziej w T-Mobile. Kosmetyczne zmiany w trzech taryfach Orange sprzed 3 miesięcy to naprawdę bardzo , bardzo mało na chwalenie kogoś.

Odpowiedz

67. ~
0

2013-01-16 08:55:44

@65, jak dla mnie riposta byłaby dobra, gdyby Gruszka sam wcześniej nie pompował balona z popularnościa marki w mediach. Jak się cały czas czymś chwali, to trzeba mieć świadomość, że kiedyś ktoś coś znajdzie i wyciągnie w najmniej odpowiednim momencie. To, że Play ostatnio nie ma się czym chwalić, to też prawda.

Odpowiedz

66. ~
0

2013-01-16 08:51:19

65@ Naprawdę nie masz o czym pisać stary? To jest bardzo adekwatna riposta do głupot którymi zajmuje się rzecznik Orange :-)

Odpowiedz

65. ~
0

2013-01-16 08:42:25

@64, opanuj się. Ile ty masz lat? Tak, na pewno Play na FB polubili właśnie ci, co mają interesy w Polsce :) Czytasz co piszesz? Ale wracając do tematu, to Jabczyński trafił w dobry punkt skoro Gruszka tak chamsko zareagował. Musiało zaboleć ;)

Odpowiedz

0

2013-01-16 08:32:36

@60 widzę że Ty masz lepsze wytłumaczenie. Wymiana handlowa Polski z Indiami to okolice 2 miliardów USD rocznie. Dlaczego mieli by się nie interesować Playem ? Cytat za Ministerstwem Gospodarki. Aktualnie obserwuje się znaczny wzrost zainteresowania ze strony renomowanych indyjskich firm, głównie z sektora prywatnego, inwestycjami poza granicami Indii, w tym także w Polsce. Największe inwestycje indyjskie miały miejsce w sektorze usług informatycznych i BPO. Jedna z największych firm informatycznych „Infosys” przejęła centra obsługi BPO od firmy „Philips”, w tym centrum w Łodzi. „Zensar” otworzył ośrodek w Gdańsku. „HCL” w Krakowie. Firma Essel Propack wybudowała fabrykę opakowań kosmetycznych w Kostrzyńsko-Słubickiej Specjalnej Strefie Ekonomicznej. Ostatnio, kolejny indyjski tuz informatyczny, firma WIPRO ogłosiła decyzję o uruchomieniu swojej działalności we Wrocławiu. W SSE we Wrześni inwestor z New Delhi, firma UFLEX rozpoczęła budowę fabryki opakowań plastikowych, docelowa wartość inwestycji to 200 mln zł i zatrudnienie ok. 200 osób. Firmy polskie wykazują większe zainteresowanie inwestowaniem w Indiach. Istnieją już dwa z prawdziwego zdarzenia produkcyjne joint-venture: Toruńskie Zakłady Materiałów Opatrunkowych (TZMO) produkujące na indyjski rynek materiały opatrunkowo- higieniczne, utworzyły z indyjskim partnerem spółkę BELLA INDIA, firma „Can-Pack” produkująca opakowania uruchomiła fabrykę w Pune (stan Maharashtra). W Bangalore firma VTS otworzyła biuro oraz centrum sprzedaży i serwisu urządzeń i systemów klimatyzacyjnych. Zainteresowanie inwestycjami w Indiach deklarowały czołowy producent soków i makaronów firma „MASPEX”, producent układów hydrauliki siłowej firma „Ponar-Wadowice”, producent wentylatorów i klimatyzatorów firma „Dospel”. Zakłady Azotowe w Tarnowie rozważały możliwość utwor

Odpowiedz

63. Forest150
0

2013-01-16 07:52:18

Niektórzy tutaj robią z tego wielką aferę... A to ma w działaniu firmy jakieś znaczenie ile fanów ma? Raczej nie, i dla mnie ten cały news jest śmieszny i niedorzeczny. Facebook poprzewracał niektórym tu w głowie. Mam konto na fb i "polubiłem" wszystkich operatorów z racji informacji jakie wrzucają a nie do liczenia ilu mają fanów albo z kad oni są i czy są kupieni bo co mnie to obchodzi?

Odpowiedz