DAJ CYNK

Huawei chce ulepszyć europejskie koleje

22.11.2012

Dodane przez: LuiN

Kategoria: Wydarzenia

Interakcje: 2380

Ważne 0

0

Huawei i Europejska Agencja Kolejowa, wraz z dwiema innymi firmami, podpisały umowę ramową o świadczeniu usług, otwierającą drogę do współpracy w dziedzinie badań m.in. nad przyszłością systemów komunikacyjnych dla kolejnictwa. Partnerstwo to przyczyni się do zwiększenia poziomu bezpieczeństwa i konkurencyjności transportu kolejowego w Europie.

Huawei i Europejska Agencja Kolejowa, wraz z dwiema innymi firmami, podpisały umowę ramową o świadczeniu usług, otwierającą drogę do współpracy w dziedzinie badań m.in. nad przyszłością systemów komunikacyjnych dla kolejnictwa. Partnerstwo to przyczyni się do zwiększenia poziomu bezpieczeństwa i konkurencyjności transportu kolejowego w Europie.

Umowa ramowa reguluje zasady świadczenia przez Huawei i pozostałe firmy usług doradczych dotyczących rozwiązań telekomunikacyjnych w zakresie technologii GSM-R, która podlega kontroli Europejskiej Agencji Kolejowej.

Huawei ma bogate doświadczenia na polu specyfikacji GSM-R i dostosowywania technologii do przyszłych wymogów telekomunikacyjnych w kolejnictwie. Czyni to z Huawei wartościowego partnera dla ERA, który może pomóc w realizacji proponowanych badań. Jako jedna z trzech firm, Huawei pomoże zdefiniować przyszłe strategie rozwiązań telekomunikacyjnych dla kolei w Europie, a także zbada, który ze sposobów migracji ze starego standardu na nowy jest najbardziej odpowiedni.

Prace będą prowadzone przez wyspecjalizowany zespół Huawei ds. rozwiązań kolejowych z siedzibą w Europie, przy bezpośrednim wsparciu mieszczących się w Chinach działów badawczo-rozwojowych firmy odpowiadających za poszczególne rozwiązania.

Źródło tekstu: Huawei

Komentarze
Zaloguj się
9. ~GMOniszczyDNA
0

2012-11-25 17:25:05

chinole maja tyle bezwartosciowego papieru dolarowego(toaletowego)ze probuja sie go pozbyc i kupuja wszystko co sie da cale miasta kupili juz 4 amerykanskie stany,amerykanski Idaho zaczeli juz zaludniac swoimi skosnymi hybrydami ma ich byc docelowo 70 milionow (dwie polski)

Odpowiedz

8. ~...
0

2012-11-23 10:49:51

Aha, czyli linie strategiczne dla rzadu chińskiego staja się coraz bardziej ważne. I jak tu nie widzieć zbliżającego się nowego światowego konfliktu.

Odpowiedz

7. Blank
-1

2012-11-22 20:43:54

skośnoocy [Chiny] i okrągli [USA] szpiedzy niech lepiej znikną w końcu z Europy...

Odpowiedz

6. ~SA10B
1

2012-11-22 19:39:56

@3 System łączności służący do przekazywania danych i głosu mogący być sprzężonym z innymi jak nasze warunki systemami...system ERTMS składa się z dwóch części czyli: ETCS o którym Wspomniałeś i właśnie GSM-R. GSM-R posiada wydzielony dla siebie zakres częstotliwości. Zresztą temat jest w internecie dość obszernie opisany.

Odpowiedz

5. ~koszalin
1

2012-11-22 18:55:30

znajac zycie ulepsza europe ale o polsce zapomna....

Odpowiedz

1

2012-11-22 18:01:44

@ 2 - chłopcze byłeś kiedyś w Rumunii? W wielu sprawach zaskoczyłbyś się... wierz mi. ;) Jeżeli chodzi o koleje w Rumunii to za 100 RON (to ok 90 PLN) przejedziesz z zachodniej granicy tego kraju do Bukaresztu, który jest po wschodniej części. Cena dotyczy IC. W środku znajdziesz czyste miejsca, każdy ma z marszu wykupioną miejscówkę (więcej biletów niż miejsc dostępnych nie wykupisz) no i co chyba najważniejsze - na każde 4 miejsca masz 2 działające gniazdka. Pociąg trasy za szybko nie pokonuje ze względu na górzyste tereny. Pociągi IR są tylko o 20 RON tańsze, jadą mniej więcej tyle samo czasu a różnią się jakością. Te już przypominają nasze IR (nasze znacznie bardziej hałasują). A i jeden pociąg nie ma 4 wagonów a około 15 lub więcej więc każdy znajdzie miejsce. Z konduktorem też po angielsku pogadasz. Są tylko 2 wady jazdy pociągami po Rumunii - strasznie głośno rozmawiają i lubią gdy jest przesadnie ciepło.

Odpowiedz

3. ~xyz
1

2012-11-22 17:48:37

@1: Ale co to właściwie jest ten GSM-R i jak bardzo to jest konieczne? Bo rozumiem, że to jest standard komunikacji oparty na GSM do wdrażania na kolei i używany do ETCS (który z kolei jest bardzo konieczny). Ale stawianie własnej infrastruktury jest na pewno lepsze niż umowa z jakimś operatorem? (który może też zapewnić separację ruchu, a na umowie spokojnie skorzysta bo będzie mógł pochwalić się 100% zasięgiem na trasie kolei)

Odpowiedz

1. ~SA10B
3

2012-11-22 13:33:06

Na PKP ponad 90% kolejarzy nawet nie wie co to GSM-R.Jak komuś o tym mówię patrzą na mnie jak na wariata.Standardem za to są trzeszczące telefony i archaiczna łączność radiowa analogowa gdzie duży obszar jest na jednej częstotliwości i co za tym idzie rozmowy drastycznie nakładają się na siebie.

Odpowiedz