DAJ CYNK

Gry dla Androida zbyt pracochłonne?

12.03.2012

Dodane przez: anonymous

Kategoria: Wydarzenia

Interakcje: 3956

Ważne 0

0

Jeden z bardziej znanych producentów gier dla systemu Android postanowił zrezygnować ze wsparcia dla tej platformy? Powód? Gry dla tego systemu pochłaniają zbyt dużo zasobów firmy.

Jeden z bardziej znanych producentów gier dla systemu Android postanowił zrezygnować ze wsparcia dla tej platformy? Powód? Gry dla tego systemu pochłaniają zbyt dużo zasobów firmy.

Mika Mobile, która jest twórcą m.in. gry Battleheart, poinformowała, że wkrótce zakończy tworzenie gier dla platformy Android. Przyczyną tego są m.in. ograniczenia platformy oraz jej skomplikowanie.

Firma podała w komunikacie, że w ciągu ostatniego roku wiele razy musiała się zmagać z tymi czy innymi ograniczeniami platformy. Jej gry dostosowywane były pod konkretne urządzenia, usuwane w nich były konkretne błędy dla nich, modyfikowane formaty tekstur i cieni pod konkretne układy graficzne, wydawane nowe łatki dla nowych urządzeń, które zapobiegały błędnym działaniom aplikacji itp.

Wszystkie czynności związane z grami i aplikacjami dla systemu Android zabierały 20% czasu wszystkich programistów zatrudnionych w firmie. W zamian za to wpływy z tytułu ich udostępniania w Android Markecie (obecnie Google Play) wyniosły zaledwie 5% całości i systematycznie spadały.

W związku z tym Mika Mobile podjęła decyzję o zaprzestaniu wsparcia platformy Android i skupieniu się na tej, która ma jej przynieść znacznie większe przychody, czyli iOS.

Źródło tekstu: Mika Mobile

Komentarze
Zaloguj się
18. musslik
0

2012-03-14 16:32:09

Też mi wymówka...

Odpowiedz

17. ~
0

2012-03-14 13:22:32

Może ktoś wreszcie przyzna uczciwie że Android to kiepski i niedopracowany system który ma wielkie braki. SYMBIAN GÓRĄ - he-he!!!

Odpowiedz

16. thonka
0

2012-03-12 18:32:58

@9 zmiana parametru install location - i tak czesto zostawia slady aplikacji w pamieci telefonu, malo tego - niektore aplikacje nie dzialaja wtedy poprawnie, gdy sa na karcie pamieci (m.in. widgety).

Odpowiedz

15. ~
0

2012-03-12 17:57:19

co wiekszosc z was tu wypisuje?! sa tysiace gier ktore dzialaja na kazdym hardwarze a jak juz quake2 oraz q3 poszlo, nie mowiac o emulatorze playstation i wszelakich emulatorach gameboy bardziej kompleksowej platformy dla graczy swiat nie widzial oczywiscie mobilnej.

Odpowiedz

14. ~play-internet
1

2012-03-12 17:42:39

@12: cena zaporowa 2 euro? wolne zarty :-) ile to jest? 10 zl? tyle co cztery bilety autobusowe? dwa redbulle? drink w klubie? cena zaporowa to 30 zl za bilet do kina na kac wawa :-P

Odpowiedz

13. ~zbyszek
0

2012-03-12 17:03:15

Przykre to, ale taniość Androida wychodzi, niestety przy takim zróżnicowaniu sprzętowym ciężko zrobić solidne, czasochłonne aplikacje, widać że Apple lepiej przemyślał temat. Wolność jest fajna, ale ma swój koszt czasami, co tutaj widzimy.

Odpowiedz

12. ~d
0

2012-03-12 16:47:11

Firma ta na androida wydała 2 gry, do tego jedna nie jest kompatybilna z moim telefonem mimo iż jest dosyć popularny(Galaxy S) oraz z Desire. do tego zaporowa cena w wysokości 2euro. Nie będzie mi ich brakować w Google Play.

Odpowiedz

11. ~
0

2012-03-12 15:51:57

PO prostu Google nie robiła optymalizacji systemu przez aktualizację aby zmniejszyć koszty utrzymania systemu czyściła Market z niestabilnych aplikacji jak drogi przy pomocy łopaty piachu i smoły łatała dziury

Odpowiedz

10. ~vaxeiro
0

2012-03-12 15:30:02

Post wyżej jest DO Pawła Nyczaj, przepraszam za pomyłkę

Odpowiedz

9. ~Paweł Nyczaj
0

2012-03-12 15:28:54

Bzdury :) jednym poleceniem można zwiększyć kilkukrotnie ilość dostępnej pamięci bez żadnych kompletnie zbędnych zabaw z Link2sd. Zwyczajnie, funkcja przenoszenia praktycznie całych aplikacji na kartę jest w systemie obecna tylko przyblokowana (standardowo przenosi się tyko część i tylko niektórych). Jeden wpis i praktycznie wszystko przenosi się w całości. Link2sd jest całkowicie zbędny.

Odpowiedz

8. ~
-1

2012-03-12 15:07:48

Fakt. Mimo ze android jest naprawdę świetny to rzeczywiście z różnorodnością gpu jest problem jaki windows miał kilkanaście lat temu . Już od dawna twierdzę ze musi koniecznie powstać standard typu directx, niby jest opengl, i to producenci gpu muszą trzymać się wytycznych a nie system. Przecież nikt nie produkuje gier na tysiące konfiguracji PC tylko na Directx. Tak samo powinno być z Androidem. Od dawna tak powinno być. Aplikacja napisana raz w standardzie powinna działać na każdym gpu pracującym w tym standardzie.

Odpowiedz

7. ~Paweł Nyczaj
0

2012-03-12 15:06:17

Android jest skomplikowany i mocno pofragmentowany. Poza tym dopuszczono do produkcji smartfonów z małą pamięcią jak choćby Samsung Galaxy ACE czy ZTE Blade, co zmusza do zabaw z aplikacją Link2SD wymagającą utworzenia na karcie SD dwóch partycji (w najnowszej wersji Link2SD druga partycja może być FAT 32). Najnowsze tańsze smartfony z Androidem mają już więcej pamięci, jednak mimo wszystko Windows Phone 7.5 stawia bardziej konkretne wymagania ograniczające fragmentację (wystepuje fragmentacja w zależności od rozdzielczości ekranu i wydajności procesora).

Odpowiedz

6. ~CDS
2

2012-03-12 14:48:58

Zgadzam się z Mike, no może poza tym zwiastunem upadku Androida. Google co chwila wypuszcza nowe wersje Andka, tak jak by nie można było zrobić jednej i PORZĄDNEJ, do której dogrywałoby się dodatki z marketu.

Odpowiedz

1

2012-03-12 14:40:36

Jedyne rozwiązanie takich problemów to certyfikacja sprzętu - tak aby był on zgodny ze standardami. Sam znam ten ból - kupiłem chiński Tablet z niepopularnym GPU i grafika w niektorych grach sie "wykrzaczała".

Odpowiedz

4. ~Mike
-1

2012-03-12 13:58:46

To pierwszy zwiastun upadku tej platformy. Przyczyna - fragmentacja i zbyt różnorodne hardware, którego nie można wymieniać i konfigurować jak w PC.

Odpowiedz