DAJ CYNK

Grupa TP myśli o outsorcingu sieci

02.02.2011

Dodane przez: WitekT

Kategoria: Wydarzenia

Interakcje: 4028

Ważne 0

0

Grupa TP myśli o oddaniu w outsourcing swojej infrastruktury sieciowej. Projekt o kryptonimie Enzo jest na razie w fazie rozważań, przetarg na świadczenie usług nie został jeszcze rozstrzygnięty - pisze Puls Biznesu.

Grupa TP myśli o oddaniu w outsourcing swojej infrastruktury sieciowej. Projekt o kryptonimie Enzo jest na razie w fazie rozważań, przetarg na świadczenie usług nie został jeszcze rozstrzygnięty - pisze Puls Biznesu.

TP, która boryka się z przerostami zatrudnienia, od lat przesuwa obsługę sieci stacjonarnej do firm zewnętrznych wraz z pracownikami. Mają oni na kilka lat parasol ochronny, ale potem część z nich traci pracę.

Rozważamy potencjalne projekty przesunięcia poza Grupę TP części zadań dotyczących m.in. sieci stacjonarnej, co faktycznie mogłoby dotyczyć około 2,5 tys. pracowników. To wczesny etap i nie będziemy komentować kwestii dotyczących wyboru potencjalnych partnerów ani procesu decyzyjnego - mówi Wojciech Jabczyński, rzecznik Grupy TP.

Szlak przetarła cztery lata temu Netia, która jako jedyny większy operator oddała obsługę sieci Ericssonowi. Szerzej pisaliśmy o tym w tej wiadomości.

Oddanie części sieci w zarządzanie firmie takiej jak nasza może pozwolić operatorowi skupić się na ofercie marketingowej, co jest osią jego biznesu - mówi Katarzyna Pąk, rzecznik polskiego oddziału Ericssona.

Źródło tekstu: Puls Biznesu

Komentarze
Zaloguj się
18. ~tello
0

2011-02-03 23:25:36

No pewnie, że się firmie outsourcingowej opłaca: DUŻA LICZBA AWARII I REKLAMACJI!!! Z tego mają cash. A nie z bezawaryjnej pracy sieci. Własny pracownik nie ma ochoty 2x jeżdzić na tę samą awarię. Ale outsoring nie pogardzi i 100-tnym wyjazdem :-) na to samo. Biznes is biznes. Myślę, że pracownicy na dole też się szybko nauczą nowej ekonomii: "niech każdy myśli tylko o sobie".

Odpowiedz

17. ~
0

2011-02-03 10:46:22

@16, umowmy sie ze ''jednoosobowa firma'' to spore naduzycie semantyczne. Osoba ktora przestaje byc na etacie a przechodzi na samozatrudnienie, traci wiele a ryzykuje jeszcze wiecej. Firma ktora zatrudnia w ten sposob pracownikow, tylko zyskuje. Przynajmniej w sensie finansowym. Przechodzisz na samozatrudnienie nie majac zadnych sensownych gwarancji pracy. Jestes zalezny od tego czy firma da ci jakies zlecenie. A moze nie da, bo twoj kolega na samozatrudnieniu zrobi to za 10% mniej, lub koordynator bardziej go lubi. Swietny przyklad Siemensa ktory wyslal ludzi na samozatrudnienie a teraz bija sie o kazde zlecenie. Tym bardziej ze s.z. wiaze sie z reguly z koniecznoscia zakupienia komputera, narzedzi, samochodu!, ubezpieczenia, zapewnienia sobie szkolen, uprawnien, badan lekarskich - to wszystko bez gwarancji zlecen od pracodawcy. Rozumiem samozatrudnienie na szczeblach managerskich. Podpisujesz kontrakt na duze pieniadze, wystawiasz fakture. Ale nie dla inzynierow czy specjalistow.

Odpowiedz

16. ~tepsiarz
0

2011-02-03 10:10:06

@11 - Masz racje widzę, że znasz sytuacje z autopsji. Outsourcing ma to do siebie, że redukuje koszty ale jakość świadczonych usług zależy tylko od tego czy firmie realizującej te usługi to się opłaca. A w Polsce ważne są tylko koszty, a stan sieci czy jakość usług to rzecz mało ważna.

Odpowiedz

15. ~BroKenik
0

2011-02-03 01:50:20

TP umiera. I sieć TP umiera coraz bardziej. Jeśli ta tendencja będzie taka jak mówią - to zamiast nowych łączy to będziemy mieli marketingowy bełkot.

Odpowiedz

14. ~
0

2011-02-02 22:07:55

Ehhh jak Netia zleciła to Ericssonowi to po tym załatwić coś z nimi to jeden koszmar. Dla klientów nic dobrego z tego nie wyszło.

Odpowiedz

13. ~mirekb
0

2011-02-02 19:17:06

to wielu osobom sie urwie..nie po to wielkie firmy inwestuja w it by zatrudniac rzesze ludzi..zgadzam sie ze idzie o wywalenie na bruk tych niepotrzebnych..ciekawe jakiwplynie to na mozliwosci techniczne-które moga byc powodem powrotem do neostrady tp ;-)kompy wszystkiego nie załatwią

Odpowiedz

12. ~fttp
0

2011-02-02 18:13:04

super wszystko będą mieli na zewnątrz ciekawe jak wtedy UKE ich podzieli ?

Odpowiedz

11. tesla
1

2011-02-02 16:47:49

@5, można od razu wyłudzać na ludziach pracę. Nie płacić za nadgodziny, przykuć za ryj do biurka, co ma jeden cham z drugim iść do domu.(?!)

Odpowiedz

10. ~
0

2011-02-02 15:05:32

Z TPSA korzystają ci co muszą lub chcą. W mniejszych miejscowościach linia kablowa jest na wagę złota. Dzięki niej ma się normalny net. 50 zł boli, ale niestety to konieczność. Ot taki podatek od luksusu zwanego telefon stacjonarny.

Odpowiedz

9. ~pius
0

2011-02-02 13:57:38

Outsourcing to korzyść dla pracodawcy, bo zmniejsza zatrudnienie a co za tym idzie koszty. Poza tym pracownikom na uotsourcingu płaci się w umowie zlecenie, bądź specjaliści zakładają często jednoosobowe firmy i przejmują na siebie część zobowiązań. Oczywiście związki zawodowe trzeba wziąć przy tym po uwagę, by nie było niepotrzebnych kłopotów.

Odpowiedz

8. ~
0

2011-02-02 13:33:28

Koszty na pewno spadną, zresztą spora część tych ludzi znajdzie zatrudnienie w tej nowej firmie (przecież ich koneiczność nie wyparuje). Tyle, żeby te oszczędności nie odbyły się na spadku jakości... Sam mam Netię, zarówno w domu jak i w firmie i nie wiem czy to z powodu outsourcingu, czy ogólnego bałaganu, awarie i dziwne wydarzenia są częste. Gdyby nie było taniej, wróciłbym do TP.

Odpowiedz

7. noved
0

2011-02-02 13:04:28

@1 akurat w kwestii ofert się sporo poprawiło (choćby ostatnie obniżki Neostrady). A co do outsourcingu, no cóż, wiele firm teraz tak robi. Taki trend.

Odpowiedz

6. ~ala
0

2011-02-02 12:44:06

Enzo? A gdzie jest Gonzo? No gdzie? A co do OS, taki już urok komputeryzacji... nadzór ludzki może być z warfafki, albo paźywa...

Odpowiedz

5. ~tepsiarz
-1

2011-02-02 12:14:42

po prostu to się opłaca. Jeśli przeniosę koszty płacowe do worka zwanego "koszty firmy" to będę miął mniejszy zysk i zapłacę mniejszy podatek, a wiec zarabiam na tym na podatku. Nawet jeśli będę ponosił koszty takie same jak te związane z utrzymaniem pracowników.

Odpowiedz

4. ~op
1

2011-02-02 11:55:47

TPSA wywali 2,5tys Centertel 500, PTC 500, wszystko pod haslami polepszenia oferty. Bzdura, chodzi tylko i wylacznie o dogodzenie France Telecom i Deutche Telekom. Prawda jest taka że przychody polskich operatorow telkom są coraz niższe, co wynika choćby z coraz niższych cen uslug, a oczekiwania FT i DT utrzymane są wciąż na stalym wysokim poziomie. Ciekawe to czasy kiedy operatorzy dochodzą do wniosku, ze nie potrzebują własnej techniki.

Odpowiedz