DAJ CYNK

Fuzja: FreecoNet i Tlenofon

24.02.2010

Dodane przez: SirmarK

Kategoria: Wydarzenia

Interakcje: 4359

Ważne 0

0

24. lutego ogłoszono fuzję głównych konkurentów na rodzimym rynku telefonii internetowej - FreecoNet i Tlenofon. W wyniku fuzji powstanie jedna platforma, w oparciu o którą świadczone będą usługi pod prawdopodobnie nową, wspólną marką.

24. lutego ogłoszono fuzję głównych konkurentów na rodzimym rynku telefonii internetowej - FreecoNet i Tlenofon. W wyniku fuzji powstanie jedna platforma, w oparciu o którą świadczone będą usługi pod prawdopodobnie nową, wspólną marką.

Obecnie spółki pracują nad integracją obu przedsiębiorstw, która zakończy się w czerwcu.

Połączenie dwóch największych graczy na rynku telefonii internetowej rozpoczyna nowy etap w procesie jego konsolidacji. FreecoNet Tlenofon S.A. planuje w najbliższych 2-3 latach dokonywać akwizycji mniejszych operatorów i finansować je długiem lub środkami z New Connect. Grupa o2 skoncentruje się na działalności mediowej - mówi Jacek Świderski członek zarządu Grupy o2, właściciela platformy Tlenofon.

Tlenofon ma silną pozycję na rynku klientów indywidualnych, a FreecoNet biznesowych. Łącząc siły, liczymy na pogłębianie efektów skali. W marcu 2009 przejęliśmy platformę VoIP fon24.pl wraz z 26 operatorami. Potencjał przedsiębiorstw po połączeniu ułatwi przeprowadzanie dalszych akwizycji - tłumaczy Jan Wyrwiński, prezes zarządu FreecoNet SA.

Rozwojowi sprzyja coraz większe zaufanie dla telefonii internetowej i jej usług dodanych. Świadczą o tym dane wew. FreecoNet, przedstawiające tempo wzrostu liczby klientów biznesowych w 2009 roku - średnio o 8% na miesiąc. Biznes będzie coraz chętniej przechodził na VoIP, idąc za przykładem firm, które już się zdecydowały na ten krok.

Potencjał rozwoju jest olbrzymi, co potwierdzają dane dotyczące rynku globalnego. Wg zeszłorocznych raportów Infonetics, w 2008 roku liczba użytkowników indywidualnych VoIP na świecie osiągnęła pułap 106 mln. Do roku 2013 przewidywany jest wzrost użytkowników tej technologii do 225 mln. Z kolei inna firma badawcza - Dell’Oro Group - zapowiedziała wzrost liczby klientów biznesowych VoIP - w 2011 roku aż 60% małych i średnich przedsiębiorstw będzie dzwonić lub w inny sposób korzystać z nowej technologii (w 2006 roku było ich zaledwie 20%). Technologia VoIP ma też relatywnie duży wpływ na cały rynek telekomunikacyjny. Telegeography zwraca uwagę na fakt, że korzysta z niej równolegle 24% posiadaczy tradycyjnej linii telefonicznej.

Źródło tekstu: FreecoNet

Komentarze
Zaloguj się
43. Lech
0

2010-12-11 13:00:07

w 2009 używałem tlenofonu i nie miałem żadnych problemów z jakością. To chyba po połączeniu z freeco coś się zepsuło.Nie rozumiem po co ujednolicać oferty. Nie lepiej droższa minuta(9gr) i zero abonamentu albo tańsza(5gr) i 2 pln za miesiąc dla każdego coś miłego.(+ jakieś darmowe minuty) Klient wybiera co chce i jest ok. Poza tym i tak komórki wypierają stacjonarne więc podwyżka wywołuje wędrówkę ludów :) Ciężki chleb ten Voip.

Odpowiedz

42. ~aqq
0

2010-04-22 18:23:25

*Państwu

Odpowiedz

41. ~aq
0

2010-04-22 18:22:58

Dostaliśmy właśnie maila (2 konta, faktury po 20zł, ale zależało nam, żeby był abonament, nie pre-paid): "Analizując ruch na Państwa koncie stwierdziliśmy, że do Państwa potrzeb bardziej będzie pasować nasza oferta prepaid, dlatego wypowiadamy Państwo umowę i zapraszamy do doładowania konta". Infolinia poinformowała, że wypowiadają umowy wszystkim, którzy mają niskie faktury lub zalegają ze spłatą. Jak dla mnie strzelili sobie w kolano. Albo raczej tlenofonowi.

Odpowiedz

40. ~Taryfiasz19gr
0

2010-02-25 14:13:39

Powinni darmowe numery od Tenofonu zachowac po fuzji.

Odpowiedz

39. ~:))
0

2010-02-24 23:02:53

czy ktoś tu kogoś przejmuje, czy jest to na zasadzie partnerskiej?

Odpowiedz

38. ~ogonet
0

2010-02-24 21:12:06

Mnie wcale ta wiadomość nie ucieszyła korzystałem z obu dostawców i zostałem przy FreecoNet ze względu na lepszą jakość rozmów i obsługę. Mam nadzieje że jakość się nie pogorszy.

Odpowiedz

37. ~
0

2010-02-24 18:46:40

Jeszcze jedno :) Ciekawe co się stanie z umowami w postpaid tlenofonie. We freeco generalnie jest tylko prepaid (można chyba przejść na umowę, ale przy wysokich rachunkach).

Odpowiedz

36. ~
0

2010-02-24 18:44:22

Gormar - we Freeco jest 112. Ja korzystam z obu platform. Uważam, że platforma freeco jest lepsza. Ogólnie to się nawet cieszę, że tlenofon przeniesie się wreszcie na nowszą platformę voip.

Odpowiedz

35. ~Pablo
0

2010-02-24 18:07:17

z tel. Voip korzystam od 5 lat zaczalem chyba od actio potem było klony betamax-u , freeconet , tlenofon teraz jest Happycall bardzo ciekawa oferta cenowa i jakosc glosu jest ok. A co do fuzji z freeconet to myślę ze tlenofon na tym tylko skorzysta bo jakosc glosu była coraz gorsza nie mowiac juz o ich BOK-u :)

Odpowiedz

34. Gormar
0

2010-02-24 18:06:20

@31. Nie miałem okazji z ich usług skorzystać. Dodatkowo nie mam znajomych, którzy by u nich byli. Dlatego przykro mi, ale musisz spróbować samemu i podzielić się z nami opinią ;).

Odpowiedz

33. ~KubaRyba
0

2010-02-24 18:05:04

Widzę, że tocząca się dyskusja dotyczy głównie klienta indywidualnego, a nie biznesowego - a takich opinii jestem ciekaw i mam nadzieje, ze ktoś w tym zakresie bedzie w stanie porównać obie oferty i wyciągnąć wnioski. Konsolidacja rynku to też darmowe rozmowy dla większego grona osób, ale również kapitał na rozwój - miejmy nadzieje, że ten będzie trwał.

Odpowiedz

32. ~
0

2010-02-24 17:53:30

@30. Niestety nie miałem (nie?)przyjemności z ich usług korzystać.

Odpowiedz

31. Pijo
0

2010-02-24 17:46:52

@Gormar, Simplusowiec - A wiecie coś o Tartelu? Dobre to to? Ceny mają konkurencyjne i utrzymanie numeru 1zl na rok, a jak z jakością?

Odpowiedz

30. Gormar
1

2010-02-24 17:35:41

@28. Trudno powiedzieć, czy przynajmniej jedna osoba zabrała numer otrzymany od Play do sieci W3. Jeżeli wracała na łono W3 to zapewne wolała zerwać wszelkie więzy z Playem z wiadomego powodu: bo do Play absurdalnie drożej ;(. W 2009 roku odeszło wraz z numerem ok. 2tyś. użytkowników. Tylko nie ma danych, ile z tych numerów było wcześniej przeniesionych z W3. Z pewnością więcej niż jeden, gdyż sam zabrałem swój główny numer od nich do mBanku, gdyż nikt nie chciał do mnie dzwonić ;). Oczywiście żartuje. Najbardziej brakowało mi niewielkiego pakietu internetowego w PF i teraz zastanawiam się nad powrotem.

Odpowiedz

29. Gormar
0

2010-02-24 17:28:26

Orientuje się ktoś czy w sieci FreecoNet dostępny jest numer alarmowy 112? Ta funkcja w Tlenofonie jest akurat dla mnie silnym atutem ich oferty. Mam nadziej, że to się nie zmieni.

Odpowiedz