DAJ CYNK

Felieton: Netia się wypala

24.08.2012

Dodane przez: WitekT

Kategoria: Wydarzenia

Interakcje: 7779

Ważne 0

0

Kolejny kwartał z rzędu Netia ma poważne problemy z pozyskaniem nowych klientów w ujęciu netto. Wyniki finansowe są nienajgorsze, ale pochodzą one głównie z osiągania efektu synergii z przejętymi wcześniej Dialogiem i Crowleyem. Coś ewidentnie się w największym, alternatywnym operatorze wypaliło - albo strategia, albo umiejętność sprzedaży.

Kolejny kwartał z rzędu Netia ma poważne problemy z pozyskaniem nowych klientów w ujęciu netto. Wyniki finansowe są nienajgorsze, ale pochodzą one głównie z osiągania efektu synergii z przejętymi wcześniej Dialogiem i Crowleyem. Coś ewidentnie się w największym, alternatywnym operatorze wypaliło - albo strategia, albo umiejętność sprzedaży.

Dalszą część artykułu można przeczytać w dziale Artykuły / Felietony, bądź klikając tutaj.

Źródło tekstu: wł

Komentarze
Zaloguj się

2013-01-23 22:30:41

Jestem niedoszłym klientem Netii- naliczono mi opłaty i stworzono z nich fikcyjny dług przekazany do windykacji. Ponadto Netia SA zignorowała postanowienie Prokuratury w mojej sprawie. Bardzo szczegółowy opis tego przestępstwa, wraz ze skanami dokumentów, znajduje się pod adresem http://pokazywarka.pl/netia-sciagala-fikcyjny-dlug-i-zignorowala -postanowienie-prokuratury/

Odpowiedz

59. ~Marcin
0

2012-10-23 15:44:17

Sprawa jest banalnie prosta, żadna nawet najlepsza oferta nie zadzaiła jeśli nie docenia się ludzi. Każdą firmę tworzą ludzie. Jeśli wyrzuca się z firmy wszystkich, nawet sprzedawców to jaki ma być wynik sprzedażowy? Byli ludzie w Polsce co trzaskali wyniki sprzedażowe takie jak wszystkie razem wzięte do kupy BOKi i też zostali wywaleni. Teraz szukają do pracy jeleni na umowę zlecenie, bez żadnej podstawy gwarantowanej, do klienta muisz dojechać za własne paliwo, na telefon musisz wydać z własnej kieszeni. Podpisujesz umowe zlecenie i ile sprzedasz to tyle masz kasy. Stąd ten wynik...

Odpowiedz

58. ~
0

2012-08-28 17:10:28

netia = zuo

Odpowiedz

57. ~
0

2012-08-27 13:38:56

I dobrze jak sie nie potrafi docenic ani klienta ani pracownika to nie powinno sie łap do interesów wyciagac i tylko zerowac na innych

Odpowiedz

56. ~jj
0

2012-08-27 09:00:25

Albo może jest to efekt synergi polegajacy na tym że klienci wpuszczani w kanał przez 2-3 ostatnie lata nie chcą tych marketingowych cudów od Netii. Też kiedyś z przymusu zostałem "ich" klientem (wykupili mojego dostawcę). Od tej pory wiem "Nigdy więcej Netii!".

Odpowiedz

55. ~me
0

2012-08-27 08:49:13

NIENAJGORSZE?????? Przymiotniki w stopniu najwyższym z NIE pisze się rozdzielnie, panie redaktorze!!!!!

Odpowiedz

54. Alienus
0

2012-08-27 08:38:07

Ja również dostałem ofertę przedłużeniową "przygotowaną specjalnie dla mnie i uwzględniającą dotychczasową wieloletnią współpracę". O 10 złotych drożej niż mają nowi klienci z ulicy. Oczywiście umowa na 2 lata i kara za zerwanie jak za morderstwo prawie. Oj przeliczycie się Panowie/Panie z netii.

Odpowiedz

53. ~
0

2012-08-26 23:04:22

@52 z tymi łączami światłowodowymi jest problem bo unia karze je kłaść a zarazem ma prawo antymonopolowe które mocno blokuje rozwój "dużych" operatorów. Netia notorycznie skarży się iż nie może uzyskać dotacji na likwidacji problemu "ostatniej mili" np w rozwijaniu sieci Wimax wiem że to kiepskie tłumaczenie ale są na tyle zdeterminowani iż są wstanie udostępnić na danym terenie swoje pozwolenia radiowe.

Odpowiedz

52. ~gosc
0

2012-08-26 21:02:22

#50 - mnie jako klienta modele biznesowe malo interesuja. liczy sie jakosc uslugi, ktora otrzymuje. a skoro ktos chce niskim kosztem osiagnac swoje cele biznesowe, to beze mnie. no ale prawda jest taka, ze model biznesowy Netii oparty o sieci dzierżawione (np. od Orange) raczej juz sie skończył. moze Netii blizej do modelu realizowanego np. przez UPC? i mysle, ze brak dialogu z Orange w temacie partycypacji w rozbudowie sieci o lacza światłowodowe to tylko zwykle mydlenie oczu.

Odpowiedz

51. ~
0

2012-08-26 18:14:11

@48 Taki model dostępu wprowadzają mniejsi "lokalni" dostawcy

Odpowiedz

50. ~Jazonx
0

2012-08-26 17:18:09

Szanowni przedmówcy się nieco zgalopowali. A jakąż to mamy alternatywę? TPSA obecnie Orange ? Nie rozśmieszajcie mnie. Jest to firma która nie radzi sobie z własną infrastrukturą. Netia na bazie LLU czyli kablach tepsy świadczy o klasę lepsze usługi Dslam''y Netii montowane w salach kolokacyjnych są o epokę nowocześniejsze od TP. Nie radzą sobie nawet z ADSL2+ który jest standardem na LLU Netii. Obsługa klienta w Netii jest tragiczna to fakt ale to wina, jak wcześniej napisałem, modelu biznesowego a''la teledwa. Ktoś napisał "wracam do TPSA" hehehe . . . życzę szczęścia jeśli ktokolwiek myśli że będzie miał lepiej, bo na pewno nie szybciej. Szkoda że w naszym pięknym kraju mamy managerów z mózgami ograniczonymi tabelami excel i dla których ważne jest tu i teraz. Ale jest nowy prezes UKE z którym może być .... tylko gorzej.

Odpowiedz

49. ~
0

2012-08-26 17:09:35

bzdury piszecie ja mam neta z netii i wszystko śmiga 13Mb mam a linia ma 1,9 km od centrali. ping 18 ms strony otwierają się szybko. aż się chce polecić komuś tę usługę.

Odpowiedz

47. ~wnerwiony user netii
0

2012-08-26 16:03:11

Mnie netia tak wykiwała że umowa na internet 20mb miała być ważna od 8 sierpnia i wtedy szybszy internet miał zostać aktywowany, ale stwierdzili że włączą od "następnego okresu rozliczeniowego". Gdyby nie to że na moim osiedlu internet jest tylko od Orange i Netii, to już dawno uciekłbym do innego usługodawcy :)

Odpowiedz

46. ~
0

2012-08-26 15:54:29

Bez inwestycji nie będzie więcej klientów ja mam prosty pomysl niech podciągną światełko do każdej wioski i postawią nadajnik WiFimax lub LTE :)

Odpowiedz

45. ~
0

2012-08-26 13:53:00

I niech Netia założy punkt obsługi klienta w każdym powiecie - jeśli zamierza być poważnym operatorem.

Odpowiedz