DAJ CYNK

Dwa różne badania, dwa różne wyniki na temat DVB-H

31.03.2010

Dodane przez: WitekT

Kategoria: Wydarzenia

Interakcje: 5

Ważne 0

0

Info-TV-FM i Polkomtel dysponują badaniami dotyczącymi popytu na usługi telewizji mobilnej. Ten pierwszy mówi o 75% zainteresowanych, drugi o zaledwie niecałych 7% - pisze Puls Biznesu.

Info-TV-FM i Polkomtel dysponują badaniami dotyczącymi popytu na usługi telewizji mobilnej. Ten pierwszy mówi o 75% zainteresowanych, drugi o zaledwie niecałych 7% - pisze Puls Biznesu.

Badania dla Info-TV-FM wykonywała GfK Polonia. Przeprowadzono je wśród 100 testowych użytkowników usługi. 15 zł miesięcznie było skłonnych płacić 60%, 10 zł - 75%.

Badania dla Polkomtela wykonywało SMG/KRC. Przeprowadzono je wśród 800 osób korzystających z usług czterech największych operatorów. 25 zł co miesiąc przez 5 lat było skłonnych płacić 6,1%, 100 zł przez 2 lata - 6,5%.

Spytaliśmy naszych klientów o zainteresowanie usługą, której ceny zostały skalkulowane w oparciu o oczekiwania finansowe Info-TV-FM zawarte w sporządzonym przez tą spółkę dokumencie. Warto zauważyć, że w ofercie skalkulowanej na potrzeby badań nie zostały uwzględnione koszty związane z dotowaniem telefonów przystosowanych do odbioru telewizji mobilnej. Abonent musiałby zatem poza zakupem pakietu przeznaczyć dodatkowo nie mniej niż 1000 zł na zakup telefonu - mówi Aleksandra Gieros-Brzezińska z biura komunikacji korporacyjnej Polkomtela.

Jak mówi Albert Kuźmicz, prezes NFI Magna Polonia, udziałowca Info-TV-FM, usługa dla operatora będzie opłacalna już przy cenie 10-15 zł. Nawet wyniki badania Polkomtela nastrajają optymistycznie, bo mowa jest o około 1,4 mln zainteresowanych osób przy abonamencie za 25 zł. Dodaje, że przy założeniu 2-letniej umowy przychody operatorów wyniosłyby ponad 690 mln zł, koszt poniżej 235 mln zł, czyli marża na sprzedaży wyniosłaby ponad 455 mln zł. Jak dodaje, telefony do odbioru DVB-H kosztują już poniżej 500 zł.

Polkomtel chciał udowodnić, że usługa się nie sprzeda. Zadał respondentom pytanie, czy kupiliby za 100 zł miesięcznie usługę, której nigdy nie widzieli, a dodatkowo telefon za 500 zł - komentuje Mirosław Janisewicz, największy akcjonariusz NFI Magna Polonia.

Źródło tekstu: Puls Biznesu

Komentarze
Zaloguj się