DAJ CYNK

Duthoit: najważniejsze są przychody i rozwój polskiego Orange

19.09.2013

Dodane przez: WitekT

Kategoria: Wydarzenia

Interakcje: 25

Ważne 5

17

Dla mnie i dla firmy ważniejsze jest zwiększenie przychodów. Jeżeli nie we wszystkich obszarach działania firmy, to w tych, gdzie się da. Jednocześnie w obliczu nadchodzących inwestycji, potrzebne jest wypracowanie solidnego zysku. Dlatego musimy także bardzo mocno przyglądać się poziomowi kosztów. Ale filozofia i priorytety są takie, żeby skupić się przede wszystkim na przychodach i rozwoju Orange Polska. W ostatnich latach wszędzie gdzie pracowałem skupiałem się na rozwoju firm - mówi w rozmowie z TELEPOLIS.PL Bruno Duthoit, nowy prezes polskiego telekomu.

Dla mnie i dla firmy ważniejsze jest zwiększenie przychodów. Jeżeli nie we wszystkich obszarach działania firmy, to w tych, gdzie się da. Jednocześnie w obliczu nadchodzących inwestycji, potrzebne jest wypracowanie solidnego zysku. Dlatego musimy także bardzo mocno przyglądać się poziomowi kosztów. Ale filozofia i priorytety są takie, żeby skupić się przede wszystkim na przychodach i rozwoju Orange Polska. W ostatnich latach wszędzie gdzie pracowałem skupiałem się na rozwoju firm - mówi w rozmowie z TELEPOLIS.PL Bruno Duthoit, nowy prezes polskiego telekomu.

Bruno Duthoit został dziś przez radę nadzorczą powołany na stanowisko prezesa zarządu Telekomunikacji Polskiej. Serwis TELEPOLIS.PL jako pierwszy miał okazję z nim porozmawiać.

Zobacz: Bruno Duthoit oficjalnie prezesem Telekomunikacji Polskiej.

Dziś Orange Polska ma silną pozycję na rynku, choć jest mocno atakowane przez konkurentów. Mamy najlepiej rozwiniętą infrastrukturę stacjonarną i mobilną oraz silny zespół. Firma dokonała bardzo dużej pracy nad rozwojem i dywersyfikacją usług, obsługą klientów, wewnętrznym zarządzaniem i poprawiła swój wizerunek. Liczba klientów znacząco wzrosła i wynosi łącznie 22 mln. Mamy solidne podstawy dalszego rozwoju, ale pamiętajmy, że poprzeczka jest zawieszona wysoko - mówi w rozmowie z TELEPOLIS.PL nowy prezes.

Jak dodał, polski rynek w czasie, kiedy nie było go w Polsce, bardzo się zmienił. Jest wyjątkowo konkurencyjny i dojrzały pod względem użycia usług telekomunikacyjnych, plasując pod tym względem nasz kraj w czołówce Europy z jednymi z najniższych cen na kontynencie.

Może w kwestii transferu danych jesteśmy trochę poniżej średniej - mówi TELEPOLIS.PL Duthoit.

Mówiąc o zmianach, które zaszły na polskim rynku w ciągu ostatnich latach powiedział, że kiedy wyjeżdżał z Polski w sierpniu 2006 roku, Facebook nie miał użytkowników, dopiero 2 miesiące później ten rynek wybuchł. Dzisiaj 15 mln Polaków korzysta z tego portalu społecznościowego. Jest to dla niego zmiana znacząca i symboliczna.

Nowy prezes chce z kablówkami walczyć ofertą konwergentną, czyli stacjonarno-komórkową.

Rzeczywiście w 15 największych aglomeracjach telewizje kablowe są bardzo silne. Mam na myśli rynek telewizji i Internetu. Dlatego dla Orange Polska zwiększenie udziału na tym rynku, szczególnie w przypadku Internetu, jest jednym z kluczowych zadań. Otoczenie regulacyjne nie jest dla nas sprzyjające i faworyzuje kablówki. Będziemy walczyć ofertą konwergentą, którą klienci doceniają. Widać to po coraz lepszych wynikach sprzedaży także w miastach, w których kablówki są silne - powiedział TELEPOLIS.PL Duthoit.

Orange swoje priorytety na najbliższe lata ogłosiło w strategii zaprezentowanej w I kwartale. Obejmuje ona lata 2013-15. Duży nacisk położono w niej na konwergencję usług.

Zobacz: Leśniewska: Dlaczego konwergencja jest dobrą strategią.
Zobacz: Konwergencja jest ważna, ale jeszcze ważniejsza jest jej egzekucja.

Tu nic się nie zmienia i jestem zdeterminowany by ją realizować. Po pierwsze, na rynku tak konkurencyjnym jak polski, musimy być skuteczni. Musimy też zapewnić sobie możliwość inwestycji i wywiązać się przed akcjonariuszami z naszych zobowiązań. Po drugie, będziemy rozwijać usługi konwergentne. Naszym atutem jest to, że świadczymy je na bazie własnej infrastruktury. Po trzecie, naszym celem jest zadowolony z naszych usług i obsługi klient. Dziś osiągnęliśmy dobry poziom, ale ciągle możemy wiele poprawić - powiedział prezes.

Przypomnijmy, że na początku roku Telekomunikacja Polska połączy się ze swoją spółką zależną - Centertelem - a nowy podmiot będzie nazywał się Orange Polska SA.

Zobacz: TP przejmie Centertela i zmieni nazwę na Orange Polska!

Źródło tekstu: wł

Komentarze
Zaloguj się