DAJ CYNK

Deloitte: walka o klienta przenosi się do Internetu

17.10.2016

Dodane przez: orson_dzi

Kategoria: Wydarzenia

Interakcje: 4906

Ważne 2

2

Na rynku dóbr konsumpcyjnych zachodzą poważne zmiany wynikające z wykorzystywania coraz szerszej gamy urządzeń cyfrowych. Tempo zmian przyspiesza w miarę pojawiania się kolejnych technologii.

Na rynku dóbr konsumpcyjnych zachodzą poważne zmiany wynikające z wykorzystywania coraz szerszej gamy urządzeń cyfrowych. W ostatnich latach rozwój mediów społecznościowych oraz płatności mobilnych zmienił sposób, w jaki konsumenci dokonują wyboru produktów i usług, a następnie metod płatności za nie. Z kolei postęp w robotyce, a co za tym idzie rozwój bardziej zautomatyzowanych magazynów, umożliwił sprzedawcom szybszą i tańszą dostawę towarów do klienta.

Dzięki technologiom kognitywnym, do których należą, m.in. komputerowe rozpoznawanie obrazu, techniki przetwarzania języka naturalnego albo techniki uczące się, firmy mogą gromadzić i analizować ogromne ilości danych o zachowaniach klientów, a następnie opracowywać strategie cenowe czy marketingowe. Z wyliczeń Deloitte wynika, że do końca tego roku aż 80% ze stu największych firm produkujących oprogramowanie wykorzysta w swych produktach technologie kognitywne. W porównaniu do 2015 roku jest to wzrost o jedną czwartą. Do 2020 roku techniki te zaimplementuje 95% producentów oprogramowania. Już dziś korzystają z nich m.in. Google i Amazon.

Liczba osób płacących za produkty i usługi w e-commerce przy użyciu dotykowych urządzeń mobilnych (smartfonów i tabletów) prawdopodobnie sięgnie w 2016 roku 50 mln stałych użytkowników (wzrost o 150% rok do roku).

Według raportu Deloitte prędkość Internetu liczona w gigabitach na sekundę (Gbit/s) do końca roku wzrośnie do dziesięciu milionów, czyli dziesięciokrotnie, przy czym ok. 70% z nich będą stanowić połączenia realizowane z domów. Wzrost ten będzie skutkiem coraz powszechniejszej dostępności i spadających cen. Do 2020 roku około 600 mln abonentów będzie miało łącza o przepustowości przynajmniej 1 Gb/s.

Jeszcze w tym roku Instagram będzie mógł się pochwalić 500 mln użytkowników, podczas gdy pięć lat temu było to jedynie 10 mln ludzi. W Internecie zostanie udostępnionych w tym samym czasie 2,5 bln zdjęć, a ponad 90% z nich zostanie wykonanych i przesłanych za pomocą telefonu.

76% mieszkańców Wielkiej Brytanii ma dostęp lub jest w posiadaniu smartfonu, a 60% tabletu. W Polsce jest to odpowiednio około 80% i 50%. Jak komentuje Mariusz Chmurzyński, dyrektor w dziale konsultingu Deloitte:
W ubiegłym roku średnio 85% najmłodszych przedstawicieli pokolenia Y w 13 rozwiniętych krajach na całym świecie posiadało dostęp do laptopa. Dane te sugerują, że osoby w przedziale wieku od 18 do 24 lat postrzegają smartfony i komputery jako urządzenia wzajemnie się uzupełniające, a niezastępujące, co po części może wynikać ze spadku cen laptopów.

Źródło tekstu: Deloitte

Tagi: deloitte
Komentarze
Zaloguj się
7. wlo
0

2016-10-18 07:43:40

6 - o ustach mówisz?

Odpowiedz

6. ~Punk
0

2016-10-18 04:14:24

Mnie mogą pocałować w 4 litery bo nie mam zamiaru iść owczym pędem i kupować to co mi chce producent wcisnąć, przykładem tym są tablety czyli zabawki które się reklamuje jako zamiennik laptopa i smartfona co jest kompletną bzdurą gdyż tablet nie zastąpi laptopa, a co najwyżej smartfona pod warunkiem że ktoś lubi nosić w kieszeni patelnie.

Odpowiedz

0

2016-10-17 15:05:30

Walka o obywatela też. Własnie czytam o nowościach typu " Rusza cyfrowa rewolucja. Wniosek do urzędu złożysz przez konto bankowe lub operatora" mówiła podczas konferencji prasowej minister cyfryzacji Anna Streżyńska. Tutaj artykuł . Robi się ciekawie

Odpowiedz

0

2016-10-17 14:44:21

Opera mydlana

Odpowiedz

3. ~
0

2016-10-17 14:10:28

Gratulacje. Dobry artykuł.

Odpowiedz

2. ~abc
0

2016-10-17 13:24:27

Doktor Dolittle i jego zwierzęta.

Odpowiedz

1. manyaky
0

2016-10-17 12:58:33

Wow, ale się Deloitte musiał napocić, żeby dojść do tych konkluzji.

Odpowiedz