DAJ CYNK

Dell dopiero teraz poinformował klientów o możliwej kradzieży danych sprzed miesiąca

Michał Świech

Wydarzenia

Kiedy najlepiej powiadomić klienta o możliwej kradzieży jego danych? Większość odpowiedziałaby, że niezwłocznie. Dell ma jednak nieco inne podejście do tej sprawy. Firma raczyła się podzielić wiedzą dopiero po miesiącu.

Miesiąc temu Dell stał się ofiarą dużego ataku hakerskiego. Dell postanowił działać na własną rękę i rozpoczął proces hashowania i resetowania haseł swoich klientów, jednak nie poinformował ich o zagrożeniu. Firma wynajęła również firmę specjalizującą się w kryminalistyce cyfrowej, by pomogła ona wytropić hakerów. Dopiero po miesiącu producent poinformował swoich klientów o wydarzeniu.

Wszyscy klienci - szczególnie ci posługujący się hasłami uniwersalnymi - powinni zmienić swoje hasła. Zaangażowane zostały również organy ścigania.

Najbardziej szkodliwe i najszybsze wirusy komputerowe w historii
Hakerzy chcieli usunąć Despacito z YouTube'a

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: bitdefender, wł