DAJ CYNK

[Aktualizacja] Wyciek danych w T-Mobile

01.02.2016

Dodane przez: LuiN

Kategoria: Wydarzenia

Interakcje: 17076

Ważne 22

2

T-Mobile boryka się z awarią aplikacji MiBOA. Klienci logują się na obce konta, widzą bilingi, mogą aktywować usługi czy nawet doładować konto innego numeru.

T-Mobile boryka się z awarią aplikacji MiBOA. Klienci logują się na obce konta, widzą bilingi, mogą aktywować usługi czy nawet doładować konto innego numeru.

W wyniku awarii platformy, po prawidłowym procesie logowania klienci trafiają na cudze konta abonenckie. Podobne problemy miały w ostatnim czasie też serwisy OLX i Allegro, ale w ich przypadku serwisy zostały szybko wyłączone. Do T-Mobile nadal można się zalogować.

Profil sieci na Facebooku oblężony został przez klientów oczekujących jakiegoś komentarza w sprawie wycieku danych osobowych. Póki co jedynym komentarzem był ten sprzed 3 godzin o zgłoszeniu problemu do "odpowiednich osób", napisany po 6 godzinach od skargi klienta.

Aktualizacja

T-Mobile udzieliło nam wyjaśnień w sprawie awarii aplikacji MiBOA.

W odniesieniu do przesłanych pytań potwierdzamy, że wystąpiły przypadki nieprawidłowych logowań do systemów self-care. Ostatnie błędne logowanie mogło mieć miejsce nie później niż dziś, o godzinie 10 rano. Nasi specjaliści niezwłoczne podjęli działania naprawcze, w celu przywrócenia pełnej funkcjonalności aplikacji. Wszystkie dane Klientów są bezpieczne.

Utrudnienia mogły dotyczyć części Klientów, którzy mieli aktywną opcję automatycznego uwierzytelniania i korzystali z serwisów wczoraj w godzinach popołudniowych i wieczornych.

Dla uniknięcia wszelkich wątpliwości i w trosce o dane Klientów podjęliśmy decyzję o tymczasowym wyłączeniu dostępu do aplikacji self-care oraz w dalszym kroku wprowadzeniu dodatkowo konieczności logowania wyłącznie z pomocą jednorazowych SMS-ów. Możliwość korzystania z funkcji autologowania zostanie ponownie udostępniona po wdrożeniu dodatkowego mechanizmu zabezpieczającego w naszych systemach.

Przepraszamy wszystkich Klientów, których dotknęły opisane powyżej utrudnienia. Wszelkich informacji w tej sprawie udzielać będą konsultanci Biura Obsługi Abonenta (tel. 602900000 lub e-mail: boa@t-mobile.pl). Każde zapytanie zostanie indywidualnie zweryfikowane.

Źródło tekstu: Niebiezpiecznik; T-Mobile

Komentarze
Zaloguj się