DAJ CYNK

[Aktualizacja] Ponad tygodniowa awaria Internetu w Vectrze

19.08.2014

Dodane przez: WitekT

Kategoria: Wydarzenia

Interakcje: 12345

Ważne 13

3

Klienci Vectry z Warszawy i okolic od ponad tygodnia mają poważne problemy z dostępem do wybranych stron i serwisów internetowych. Firma na profilu na Facebooku codziennie obiecuje, że problem wkrótce usunie.

Klienci Vectry z Warszawy i okolic od ponad tygodnia mają poważne problemy z dostępem do wybranych stron i serwisów internetowych. Firma na profilu na Facebooku codziennie obiecuje, że problem wkrótce usunie.

Problem dotyczy serwerów DNS i/lub tablicy routingu. Niedostępne dla większości klientów Vectry są strony Apple czy Microsoftu. Telekom w pewnym momencie jako winnych zamieszania uznał routery TP-linka używane przez klientów, jednak z wypowiedzi klientów można wywnioskować, że nie tu leżał problem.

W tej chwili Vectra ma poważny kryzys na swoim profilu na Facebooku. Krytyczne komentarze pojawiają się w dużych ilościach pod każdym wpisem. Pytanie o przyczyny awarii, termin jej usunięcia oraz rekompensatę dla użytkowników zadaliśmy służbom prasowym operatora.

[Aktualizacja 20.08]

Otrzymaliśmy odpowiedź od biura prasowego:
Usunęliśmy już przyczynę kłopotów z dostępem do Internetu. Była nią awaria jednego z naszych serwerów DNS. Bardzo przepraszamy wszystkich, których ta awaria dotknęła. Zapewniamy, że dokładamy wszelkich starań, aby tego rodzaju sytuacje nie miały miejsca.
O rekompensatę każdy klient może się ubiegać zgodnie z przysługującym mu prawem zagwarantowanym Regulaminem usług Vectry.

Źródło tekstu: wł

Tagi: vectra
Komentarze
Zaloguj się
48. ~micki
0

2014-11-23 16:34:20

dlatego jakiś czas temu uciekłem do mobilnego neta .....tylko tej telewizji brakuje no i dylemat co wybrac bo w wawie tak naprawdę jest tylko kilku graczy i oczywiście zależy gdzie mieszkasz. w moim rankingu cenowym prowadzi gigakablówka bo za 50zł nikt inny nie ma takich usług ale ..... no właśnie czy taka cena nie powinna wzbudzać podejrzeń?

Odpowiedz

47. ~Romek
0

2014-08-27 16:30:32

Mi się kończy umowa, i mam zamiar przejść na net mobilny. Choć w tym kontekście nie myślę o pozostaniu w firmie. Zdecydowanie bardziej podchodzi lte z plusa. Zdecydowanie najlepszy zasięg, do tego szybkość. Tak przynajmniej wynika z różnych testów.

Odpowiedz

46. ~xy
0

2014-08-21 18:59:38

@38: Obie formy? A to dobre... Ludzie nie potrafią już kompletnie pisać, więc w słownikach "legalizowane" są kolejne błędy. Ale możliwe, że jest tylko jedna forma jak pisze wlo. Ja się trochę na tym znam, ale nie sprawdzałem tego przypadku, wg mnie tylko forma łączna jest poprawna - chyba, że wpisano już do słowników także tę błędną - takie przypadki już były.

Odpowiedz

45. ~dav
0

2014-08-21 11:07:16

problemy z niektórym ruchem np. do Google był w Vectrze chyba od 3 miesięcy... A DNSy to całkiem inna sprawa i inny problem

Odpowiedz

44. wlo
1

2014-08-21 08:19:38

SirmarK - ponad tydzień, ale ponadtygodniowy(a). Nie jestem specjalistą, ale tak mi się wydaje... Jeśli masz odnośnik do tej porady, chętnie przeczytam.Hmmm... Czegoś więcej można się nauczyć czytając o awariach nielubianego operatora jednak ;-)

Odpowiedz

42. ~Marian
0

2014-08-21 02:26:23

Zastanawialem sie nad przenosinami z UPC do Vectry ale temat juz chyba nieaktualny. W UPC jestem od 3 lat i zero problemow

Odpowiedz

41. ~gmo zabija
0

2014-08-20 23:52:06

u mie tez byla kila chodz dzisiaj juz chula ok

Odpowiedz

40. ~pracownik orange PL
0

2014-08-20 23:10:20

najpierw Vectra, teraz czekamy na kolejnych opów. problemem nie był tu w DNSach, tylko przepełnione zostały tablice zawierające trasy BGP. oto cały problem opisany tutaj .

Odpowiedz

39. ~macc
1

2014-08-20 22:38:19

a ja napisalem o rekompensatę do vectry

Odpowiedz

38. SirmarK
1

2014-08-20 22:22:54

#25, #34. przejrzałem poradnię PWN i obie formy są poprawne. Choć w starszych słownikach dominowała forma łączna.

Odpowiedz

37. wlo
0

2014-08-20 22:20:21

No to TP-LINK ma podstawy do zaskarżenia Vectry ;-)

Odpowiedz

36. paciorek
2

2014-08-20 22:10:12

Witam - ja też dostałem od nich maila o takiej samej treści:"Szanowni Państwo!W dniu 19 sierpnia poinformowaliśmy Państwa o problemie z połączeniem do Internetu za pośrednictwem niektórych modeli routerów TP-Link. Pierwsza diagnoza wskazywała, że przyczyną trudności w dostępie do Internetu Vectry były urządzenia tej firmy. W związku z powyższym szybko opracowaliśmy komunikat do Państwa, opisując rozwiązanie. Jednocześnie wnikliwie analizowaliśmy problem i ustaliliśmy, że został on wywołany przez awarię jednego z naszych serwerów DNS. Routery TP-Link nie były bezpośrednio odpowiedzialne za wystąpienie trudności.Bardzo przepraszamy za pomyłkę oraz za utrudnienia w korzystaniu z naszej usługi.Zapewniamy, że dokładamy wszelkich starań, aby tego rodzaju sytuacje nie miały miejsca."U mnie jak na razie połączenie trzyma się dobrze...

Odpowiedz

35. DanW
0

2014-08-20 20:40:28

U mnie zmiana DNS na 8.8.8.8 i 8.8.4.4 pomogło :)

Odpowiedz

34. ~xy
-1

2014-08-20 13:21:26

@27: I o to właśnie chodzi... A w tytule nadal jest błąd ortograficzny.

Odpowiedz

33. ~baj baj vectrusia.... jeszcze p
1

2014-08-20 10:21:20

Jak się ciesze, ze puszczam ich z torbami 1 września z powodu zmiany regulaminu. Żal mi tylko ludzi, którzy po namowach zostali w tej super profesjonalnej firmie.

Odpowiedz