DAJ CYNK

[Aktualizacja] Oświadczenie Orange w sprawie E-Telko

19.04.2018

Dodane przez: orson_dzi

Kategoria: Wydarzenia

Interakcje: 7710

Ważne 6

0

Orange odpowiedziało na oświadczenie i zarzuty prezesa E-Telko. Znamy też sytuację szpitala w Przeworsku.



Orange odpowiedziało na oświadczenie i zarzuty prezesa E-Telko. Znamy też sytuację szpitala w Przeworsku.

Zacznijmy od dobrej wiadomości - szpital w Przeworsku ma już łączność ze światem. Personel może już normalnie korzystać z telefonów.

Zobacz: [Aktualizacja] Szpital w Przeworsku ofiarą konfliktu Orange z e-Telko

A teraz czas na wspomniane oświadczenie. Orange na zarzuty prezesa E-Telko odpowiada w taki sposób:

Decyzja o wypowiedzeniu E-Telko umowy kolokacji była spowodowana bezpośrednio brakiem terminowej zapłaty za tę usługę. Jednak nie można jej rozpatrywać w oderwaniu od wieloletnich doświadczeń Orange z trudnej współpracy z tą firmą i innymi spółkami powiązanymi w przeszłości z Grupą Tele-Polska Holding.

To nie pierwszy przypadek nierealizowania przez E-Telko wzajemnych zobowiązań. Firma jest dłużnikiem Orange od wielu lat, a w skali spółek z dawnej Grupy zadłużenie jest wielomilionowe. Spółki te długi czas nadużywały modelu rozliczeń wg płaskiej stawki interkonektowej (PSI), czemu kres położyła dopiero decyzja regulatora.

Wypowiedzenie kolokacji było ostatecznością a jednocześnie konsekwencją wielu działań wcześniej podejmowanych przez Orange w celu wyegzekwowania swoich należności. Mimo wypowiedzenia umowy kolokacji, w dalszym ciągu obowiązują umowy dotyczące innych usług regulowanych (WLR, BSA, RiO, LLU).

Zarzuty wykorzystywania przez Orange pozycji monopolistycznej są bezpodstawne. Zasady świadczenia usług regulowanych (w tym kolokacji) są takie same dla wszystkich - niedyskryminujące. Tolerowanie niewypełniania obowiązków wynikających z umowy przez jeden z podmiotów jest stawianiem go w uprzywilejowanej sytuacji względem innych. Rozumiemy złożoność sytuacji powstałej po wyłączeniu punktu styku między sieciami E-Telko i Orange. Jesteśmy świadomi problemów, jakie mogą z tego powodu dotknąć abonentów. Wynikają one jednak z postawy E-Telko, który - mimo wielokrotnych wezwań - przez półtora miesiąca nie zaproponował alternatywnego sposobu połączenia sieci co pozwoliłoby zachować ciągłość usług.

Ubolewamy, że E-Telko działa głównie medialnie i sądownie, a nie podejmuje realnych działań zmierzających do zapewnienia świadczenia usług dla swoich klientów. Jest to obowiązkiem E-Telko wynikającym z Prawa Telekomunikacyjnego i umów. Próby przerzucania tej odpowiedzialności na inne podmioty nic w tej kwestii nie zmienią.

Deklarujemy gotowość natychmiastowej pomocy w rozwiązaniu sytuacji kryzysowej - podejmiemy wszelkie działania w celu zabezpieczenia ciągłości świadczenia usług. Konieczna jest jednak do tego inicjatywa i współpraca operatorów obsługujących konkretnych klientów. Orange nie ma wiedzy na temat klientów E-Telko i innych operatorów korzystających z jego usług.

Jesteśmy w stałym kontakcie z operatorem - dostawcą usług do szpitala w Przeworsku. Przedstawiliśmy mu możliwość pilnego przywrócenia łączności. Niezwłocznie zajmiemy się każdym wnioskiem, dotyczącym zabezpieczenia ciągłości lub przywrócenia usług, skierowanym do Orange przez firmy bezpośrednio obsługujące klientów.


Zobacz: [Aktualizacja] Oświadczenie E-Telko w sprawie zerwania umowy przez Orange

[Aktualizacja: 20.04.2018 godz. 12:30]

Robert Rejowski, Prezes Zarządu Flexcom Sp. z o. o. potwierdził, że została przywrócona łączność w szpitalu w Przeworsku. Jednak, jak podkreślił, jest to jedynie chwilowe rozwiązanie problemu.

Potwierdzam, że Szpital w Przeworsku odzyskał komunikację. Rozwiązuje to zaistniały problem jedyne chwilowo, gdyż Orange Polska uruchomił komunikację Szpitala drogą awaryjną (poza procedurami). Nadal nie otrzymaliśmy gwarancji, że Orange Polska nie będzie wyłączał kolejnych stref numeracyjnych, w których Flexcom Sp. z o.o. ma równie wrażliwych abonentów jak Szpital w Przeworsku.

Propozycja Orange Polska dotycząca kompleksowego rozwiązania sytuacji w okresie długoterminowym jest jednak dla Spółki bardzo niekorzystna i nie obejmuje wszystkich niezbędnych do normalnego świadczenia usług kwestii, w szczególności nie dotyczy wszystkich rodzajów usług telekomunikacyjnych.


Zobacz: [Aktualizacja] Szpital w Przeworsku ofiarą konfliktu Orange z e-Telko

Źródło tekstu: wł

Tagi: e-telko orange
Komentarze
Zaloguj się
22. Ron
0

2018-04-23 17:01:59

@jarekt, @pabloki, orson_dzi, macie nowy regulamin Świadczenia Usług dla Abonentów T-Mobile. Zlikwidowali ograniczenia minut i SMS dla indywidualnych. Pozostały dla przedsiębiorców i chyba Pre-Paid.

Odpowiedz

21. ~pabloki
0

2018-04-20 16:11:49

19 lepiej łykaj ryby . czego nie rozumiesz? tego że firma bezpośrednio świadcząca usługi klientom detalicznym i firmom dostała od range barzdzo niekorzystną propozycje od orange( tak komunikuje prezes tej firmy bezpośrednio świadczącej usługi klientom końcowym)? i to wg ciebie nie jest działniem ograniczajacym konkurencje? bo orange wcale nie jest dominujacym operatorem na rynku stacjo?

Odpowiedz

20. ~Olek
0

2018-04-20 16:07:27

Woow, teraz będziecie dzień w dzień wstawiać te bzdety, firma nie zapłaciła w danym okresie ,rozwiązali z nią umowy koniec kropka.

Odpowiedz

19. mlody_pelikan
0

2018-04-20 15:37:36

@18 A co ma uokik do Orange jak orange nie świadczy im żadnych usług?

Odpowiedz

18. ~pabloki
1

2018-04-20 14:13:37

"Propozycja Orange Polska dotyczącego kompleksowego rozwiązania sytuacji w okresie długoterminowym jest jednak dla Spółki bardzo niekorzystna" a jak by miała być korzystna ? tu powinno wkroczyć uokik.

Odpowiedz

17. ~
-1

2018-04-20 13:48:27

@16 jaki uczynny życzliwy

Odpowiedz

16. jarekt
0

2018-04-20 13:20:29

"Propozycja Orange Polska dotyczącego kompleksowego..." - chyba "dotycząca".Błąd w "tłumaczeniu" czy wina Prezesa Zarządu Flexcom?

Odpowiedz

15. ~
2

2018-04-20 12:57:05

12. Wez zrozum, ze ta FV byla tylko pretekstem. E-Telko pod postacia spolek corek narobilo dlugow z ktorych sie chce wymigac. W Orange ktos powiedzial dosc.

Odpowiedz

14. ~Future
0

2018-04-20 12:46:01

Orange "ratuje" szpital i próbuje ugłaskać Flexcom..."Propozycja (...) nie obejmuje wszystkich niezbędnych do normalnego świadczenia usług kwestii, w szczególności nie dotyczy wszystkich rodzajów usług telekomunikacyjnych"źródło: Pocałunek śmierci?Wdaje mi się, że w tej sprawie naprawdę można się dogadać, wystarczy chcieć.

Odpowiedz

13. ~Czerwony 7, a przyszłość czarna
1

2018-04-20 11:29:31

12). Przecież w Polsce nawet jak się osobiście pofatygujesz po pieniądze (nawet niewielkie, 1oo zł) z fakturą (by klient miał z głowy i łatwiej) to kombinują; a że nie ma czasu, a że zajęty, przyjdź pan później ...itp itd...

Odpowiedz

12. ~
1

2018-04-20 09:55:46

I to jest problem prowadzenia firmy w Polsce. Mało kto zapłaci fakturę wcześniej niż maksymalny wyznaczony czas do zapłaty, a wielu uważa że po co płacić. Potem coraz ciężej egzekwować zapłatę. Takich tylko za jaja i na latarnie.Na miejscu Orange nawet bym nie negocjował, tylko odłączył wszystkich dłużników i czekał na "pinionszki", a do tego czasu nawet bym nie odbierał od nich telefonów ;)

Odpowiedz

11. ~
1

2018-04-20 09:35:10

Może w końcu Polacy zrozumia że termin na fakturze zobowiązuje a nie jest czymś wymownym co można olac.

Odpowiedz

10. ~Stachu
0

2018-04-20 08:06:55

@6 masz rację, a całą prawdę do tej sprawy skrywa drugie dno

Odpowiedz

9. mlody_pelikan
1

2018-04-20 08:03:58

@6 co ma umowa kolokacji do zamówienia na WLR czy do samego NP które polega do przeniesieniu numeru po prostu do innego operatora i operator macierzysty nie ma już nic wspólnego z tym klientem? Wytłumaczysz?I to nie jest wyciąganie brudów tylko pomarańcza w końcu sie wzieło za egzekwowanie należności za świadczone usługi jakbyś ty pożyczył sąsiadowi 10 tyś złotych i po dwóch latach olewania ciebie przez niego nasłałbyś na niego komornika to też by było wyciąganie brudów? Prosze wytłumacz mi to

Odpowiedz

2

2018-04-19 23:13:18

@7 Ma tyle wspólnego co Twój komentarz z wiadomością i prawdą. I też go nie rozumiem.

Odpowiedz