DAJ CYNK

1,2 mln przenoszonych numerów rocznie. Nowa platforma to ułatwi

sirmark

Wydarzenia

Operatorzy komórkowi korzystają już z jednej platformy przy przenoszeniu numerów konsumentów. W październiku platforma obsłuży też wnioski o przeniesienie numeru stacjonarnego.

Operatorzy komórkowi korzystają już z jednej platformy przy przenoszeniu numerów konsumentów. W październiku platforma obsłuży też wnioski o przeniesienie numeru stacjonarnego.

Od 26 czerwca wymiana informacji pomiędzy operatorami przy obsłudze wniosków o przeniesienie numeru komórkowego odbywa się za pośrednictwem Platformy Lokalizacyjno-Informacyjnej z Centralną Bazą Danych.

Naszym celem było, by konsumenci usług telekomunikacyjnych w ogóle nie zauważyli tego, że zmienia się system, na którym pracują operatorzy i ich uprawnienia do przeniesienia numeru już dzień po dniu określonym umową z operatorem było zachowane. Tak też się stało. Dziś można już mówić o sukcesie przeniesienia środowiska obsługi wniosków o Mobile Number Portability na system PLI CBD - mówi agencji Newseria Biznes Dawid Piekarz, rzecznik prasowy UKE.

PLI CBD to zarządzany przez UKE system informatyczny, który pozwala na przenoszenie między operatorami numeru abonenta. Jak podkreśla Piekarz, w pierwszym tygodniu działania nowego systemu obsłużono ok. 7,5 tys. wniosków o przeniesienie numeru. Doświadczenia z tego okresu pokazują, że system jest stabilny, ale cały czas prowadzony jest monitoring procesów.

Do tej pory istniało kilka systemów przenoszenia numerów między operatorami. W tej chwili jest on ujednolicony, wszystko odbywa się według tych samych procedur. Dzięki nowemu systemowi możemy dokładnie policzyć, ilu konsumentów przenosi się od jednego do drugiego operatora. Ten proces staje się bardzo przejrzysty - wyjaśnia Dawid Piekarz.

Co roku na zmianę dostawcy usług z zachowaniem numeru decyduje się ok. 1,2 mln abonentów. PLI CBD umożliwi dokładne statystyki. Wyliczy, ilu konsumentów, jak często i w jakim okresie zmienia numer, z podziałem na poszczególnych operatorów.

Proces, który zakończyliśmy w ostatnim czasie, dotyczył telefonii mobilnej. To nie jest nasze ostatnie słowo w sprawie platformy PLI CBD. W październiku zrealizujemy drugi etap - na nowej platformie będą również obsługiwane wnioski o przenoszenie numerów stacjonarnych - zapowiada rzecznik UKE.

Zgodnie z przepisami przeniesienie numeru powinno nastąpić w ciągu jednego dnia od daty wskazanej w umowie z nowym dostawcą usług.


Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: Newseria