DAJ CYNK

Wyniki Lenovo po 2Q2019 - przychody grupy rosną od ośmiu kwartałów z rzędu

19.08.2019

Dodane przez: msnet

Kategoria: Taryfy, promocje, usługi

Interakcje: 2484

Ważne 1

0

Wzrost przychodów kwartalnych ósmy raz z rzędu i dwukrotny wzrost dochodów w ujęciu rocznym - taki był drugi kwartał 2019 roku, czyli pierwszy kwartał roku finansowego 2019/2020 dla firmy Lenovo.

Grupa Lenovo poinformowała dzisiaj, że jej przychody za II kwartał 2019 roku sięgnęły 12,5 mld dolarów -  kwota ta rośnie już ósmy kwartał z rzędu. Dochód przed opodatkowaniem w ujęciu rocznym zwiększył się ponad dwukrotnie, ze 113 mln dolarów do 240 mln dolarów. Ponad dwukrotnie wzrósł też (rok do roku) dochód netto - z 77 mln dolarów do 162 mln dolarów.

Zobacz: Lenovo Z6 Pro trafia do Europy z atrakcyjną ceną
Zobacz: Lenovo wyposaża laptopy w procesory Intela 9. generacji i grafikę GTX 1650 oraz GTX 1660 TI

- Bieżący rok finansowy rozpoczął się doskonale. Po raz kolejny solidne wyniki kwartalne dowodzą, że strategia inteligentnej transformacji Lenovo zapewnia firmie trwały i rentowny rozwój we współczesnym dynamicznym i zmiennym świecie. Systematyczna realizacja tej strategii oraz efektywność operacyjna umożliwiają nam urzeczywistnianie wizji i oferowanie wszystkim użytkownikom inteligentniejszych technologii.

- powiedział Yang Yuanqing, prezes i CEO Lenovo

Globalny zasięg

Wyniki z ostatniego kwartału świadczą o nieustającym pomyślnym rozwoju firmy Lenovo. Prześcignęła ona rynek i jest liderem globalnego sektora technologicznego, pomimo panującej w nim niepewności w kontekście geopolitycznym i handlowym. Lenovo zajmuje korzystniejszą pozycję niż większość konkurencji, ze względu na zrównoważony globalnie miks przychodów, obecność na 180 rynkach oraz bardziej elastyczną bazę produkcyjną stanowiącą w większości własność firmy. Dotychczasowy wpływ wspomnianych niepewności na działalność nie był istotny. Patrząc w przyszłość, globalna skala i zakres działalności zapewniają Lenovo dobre warunki do radzenia sobie ze skomplikowaną i dynamiczną sytuacją rynkową oraz osiągania korzystnych wyników w długiej perspektywie czasowej.

Zobacz: Test Lenovo Yoga C930 - piękny laptop w kobiecych rękach
Zobacz: Lenovo Yoga 530 - test ultrabooka bezkonkurencyjnego w swojej cenie

Wyniki grup

Na dobre wyniki Lenovo wpłynęły przede wszystkim sukcesy Intelligent Devices Group (IDG). Jeden z jej dwóch działów, PC and Smart Devices Group (PCSD), kontynuował dwucyfrowy (12%) wzrost przychodów, a jednocześnie uzyskał największy w swojej historii dochód w pierwszym kwartale roku finansowego (czyli drugim kwartale roku kalendarzowego). Co więcej, grupa poprawiła jeszcze bardziej swoją rentowność. Dochód przed opodatkowaniem wyniósł 524 mln dolarów, co oznacza wzrost o 98 mln dolarów. W Ameryce Północnej i Południowej oraz regionie Azji i Pacyfiku osiągnięto wzrost przychodów w ujęciu rocznym o odpowiednio 20% i 40%, a we wszystkich regionach, czyli także w Chinach i EMEA, uzyskano przychody przekraczające 2 mld dolarów. Grupa wyprzedziła branżę o ponad 13 punktów i uzyskała rekordowy udział w rynku na poziomie 24,9%. Oznacza to, że co czwarty komputer PC produkowany na świecie to urządzenie Lenovo.

Jak podaje chiński producent, tak solidne wyniki udało się uzyskać dzięki innowacyjności, ofercie produktów zorientowanej na klientów, a także dalszemu naciskowi na efektywność operacyjną. Strategia ta zapewnia firmie znaczącą przewagę nad ogółem rynku w kategoriach produktów o wysokim potencjale wzrostowym i premium, takich jak stacje robocze, urządzenia smukłe i lekkie, komputery gamingowe i Chromebooki. Grupa PC and Smart Devices planuje utrzymywać wzrost na poziomie wyższym od rynku oraz wysoką rentowność, koncentrując się na segmentach premium oraz innowacyjności w dziedzinie inteligentnych urządzeń IoT oraz nowych urządzeń dla domu i biura.

Drugi dział IDG, Mobile Business Group (MBG), odnotował kolejny korzystny kwartał i zwiększył dochód przed opodatkowaniem o 100 mln dolarów już czwarty kwartał z rzędu. Na rynku północnoamerykańskim firma wyprzedziła rynek pod względem wzrostu sprzedaży o ponad 37 punktów, a marża zysku przed opodatkowaniem wzrosła o 14 punktów rok do roku. W tradycyjnym bastionie Lenovo, regionie Ameryki Łacińskiej, wolumen sprzedaży rośnie wraz z poziomem rynkowym lub go prześciga już 11 kwartałów z rzędu. Dział urządzeń mobilnych będzie nadal utrzymywać rentowność oraz szukać okazji do zyskownego rozwoju na nowych rynkach, co zapewnić mają innowacyjne produkty.

Zobacz: Motorola one action z ultraszerokokątną kamerą akcji - oficjalnie
Zobacz: Motorola prezentuje Moto E6 i rzuca wyzwanie tanim telefonom Xiaomi

Data Center Group (DCG) od ośmiu kwartałów z rzędu zwiększa rentowność w ujęciu rocznym. Przychody z pamięci masowej wzrosły o ponad 80%, a z architektury definiowanej programowo (SDI) rosły nadal na poziomie dwucyfrowym. Przychody ogółem zmniejszyły się wskutek zmniejszenia zakupów przez małą grupę dużych klientów z branży usług chmurowych po szybkim rozwoju infrastruktury w ostatnim roku. Spadły też średnie przychody jednostkowe ze względu na niższe ceny elementów. W dziedzinie wysokowydajnych systemów obliczeniowych firma umocniła się na 1. miejscu listy superkomputerów Top 500, wprowadzając na nią 173 systemy z 20 rynków, które wspierają przełomowe badania naukowe i aplikacje na całym świecie.

Grupa zamierza nadal się rozwijać jako dostawca pełnej oferty dla centrów danych, zwiększając sprzedaż rozwiązań SDI, pamięci masowej, sieciowych, HPC, AI i IoT oraz usług, a także umacniać swoje zdolności w zakresie wewnętrznego projektowania i zdolności produkcyjnych w odniesieniu do rozwiązań hiperskalowych. Dział ten będzie też doskonalić sposoby docierania do klientów oraz efektywność operacyjną, aby prześcigać rynek pod względem rozwoju i zwiększać rentowność.

Źródło tekstu: Lenovo

Komentarze
Zaloguj się