DAJ CYNK

Usługa HD Voice dostępna juz w 93 sieciach na świecie

09.01.2014

Dodane przez: SirmarK

Kategoria: Taryfy, promocje, usługi

Interakcje: 7037

Ważne 9

0

Stowarzyszenie GSA (Global mobile Suppliers Association) poinformowało, że liczba operatorów komórkowych oferujących usługi głosowe HD wzrosła o 48% w 2013 roku.

Stowarzyszenie GSA (Global mobile Suppliers Association) poinformowało, że liczba operatorów komórkowych oferujących usługi głosowe HD wzrosła o 48% w 2013 roku.

Technologia HD Voice oparta jest o kodek AMR-WB. Dzięki niej jakość i słyszalność dźwięku jest kilkukrotnie lepsza w porównaniu do standardowej, dzięki czemu użytkownicy uzyskują znaczącą poprawę komfortu rozmowy, szczególnie w głośnym otoczeniu. HD Voice ułatwia także korzystanie z telefonu osobom, które dotychczas ze względu na wady słuchu nie mogły korzystać z telefonu lub korzystały z niego w ograniczonym zakresie.



Komercyjnie usługi HD uruchomione są u 93 operatorów w 66 krajach. W 2013 roku usługa została wdrożona w 30 mobilnych sieciach i 21 krajach. Jest szczególnie rozpowszechniona w Europie, gdzie świadczy ją ponad 85% z 28 krajów członkowskich Unii Europejskiej. 20 krajów ma co najmniej dwie sieci oferujące usługę. Z polskich operatorów usługę świadczy T-Mobile i Play.

Podział sieci oferujących HD Voice jest następujący:

  • Tylko w sieci 3G/HSPA - 81 operatorów,
  • W obu sieciach GSM i HSPA - 5 operatorów,
  • Tylko w GSM - 2 operatorów,
  • LTE (VoLTE) - 5 operatorów.

Z HD Voice jest obecnie kompatybilnych co najmniej 250 modeli telefonów i urządzeń.

Według GSA umożliwienie połączeń lepszej jakości między sieciami jest priorytetem dla branży w 2014 roku.

Źródło tekstu: GSA, wł

Tagi: HD Voice
Komentarze
Zaloguj się
59. ~Ewelina
0

2014-03-10 08:19:22

Mam pytanie, w smartfonie (Lumia 925) mam do wyboru w ramach Play 3 opcje: GSM, 3G i LTE oraz osobno opcję transmisja danych. Czy do automatycznego uruchomienia HD Voice, poza oczywistą obsługą tej obsługi przez tel. drugiej osoby, wystarczy włączenie sieci 3G, czy również musi być włączona transmisja danych? I druga rzecz, czy na LTE to również zadziała, czy jednak musi być tylko i wyłącznie 3G? Przypomnę, chodzi o Play.

Odpowiedz

58. ~
1

2014-01-26 18:51:58

Kiedy HD voice w Orange PL na gsm i umts?

Odpowiedz

57. ~dav
0

2014-01-11 21:50:39

a Plus i Orangutan mają to głęboko...

Odpowiedz

56. ~do oem
0

2014-01-11 10:45:50

Niestety ale trochę się mylisz. Też mam Fritza z obsługą kodeka G.722 i testowo z Happy Call zadzwoniłem do polskiego Orange na stary telefon bez wsparcia hd voice. W logach też dostałem że Happy Call połączył z kodekiem G.722. Co to oznacza? A mianowicie to że do serwera Happy Call rozmowa poszła kodekiem G.722 a jak dalej poszła to już nie wiadomo. Podejrzewam że punkty styku niestety wycinają hd voice. Nie mogę przetestować ale warto zadzwonić z Playa 3G z telefonu HD voice do T-Mobile na telefon HD voice (lub odwrotnie) i sprawdzić czy kodek hd przejdzie. Pozdrawiam

Odpowiedz

55. bazooka
0

2014-01-11 09:46:11

Czy ktoś może mi podać nazwy aplikacji na androida, które podadzą mi rodzaj kodeka podczas rozmowy ? słynny Netmonitor chyba w wersji LITE nie ma aktywnego wyboru Field, w którym te dane się znajdują, nie mam ochoty wydawać kasy na to by tylko raz czy dwa sprawdzić ten kodek - ktoś pomoże ?

Odpowiedz

54. ~Zainteresowany
0

2014-01-10 21:30:51

Skoro popularność HD Voice jest już tak duża to może pora na wprowadzanie rozmów "doskonałych" Full Hd Voice.

Odpowiedz

53. ~Piotrek
2

2014-01-10 20:33:25

Orange ma w tylu krajach ale w PL nie ma - po co :P i tak u nas mają Q jakośc na najwyższym poziomie

Odpowiedz

52. ~
0

2014-01-10 17:40:30

T-Mobile PL ma w GSM i 3G? Nieźle.

Odpowiedz

51. ~
1

2014-01-10 17:38:43

Kiedy w Orange PL HD Voice?!?!

Odpowiedz

50. oem
0

2014-01-10 16:53:22

46. Fritz!Box 7390

Odpowiedz

49. ~stz
1

2014-01-10 16:21:52

Codziennie przeprowadzam dużo rozmów z klientami korzystając z dwóch sieci Orange i Play. Jest różnica w jakości dźwięku na korzyść Play.

Odpowiedz

48. C7
0

2014-01-10 16:16:43

@43,47. Obecnie cała czwórka operatorów ma sprzęt na tym samym poziomie technologicznym, więc możliwości są podobne. Jeśli jednak trzeba inwestować to każdy operator podejmuje decyzję czy wydać kasę na np. rozwój LTE czy na licencję na kodeki AMR-WB... która opcja jest bardziej słuszna to pokażą wyniki finansowe. Plus mógł wydać kasę na implementację AMR-WB albo rozwój LTE, wybrali LTE, t-mobile i P4 wybrali HD Voice bo w LTE nie mogli... Każdy chce jakąś nowością na rynku zabłysnąć :) A z innej beczki, to sporo osób na tym forum zbyt emocjonalnie podchodzi do dyskutowanych tu tematów...więcej luzu panowie :)

Odpowiedz

46. ~nowy1
0

2014-01-10 15:10:30

41. Od jakiej bramki jest to panel z bilingiem?

Odpowiedz

45. ~
0

2014-01-10 14:55:54

@43 typowe dla ignoranta, który w wyniku braku argumentów szufladkuje go z przynależnością do operatora. Co mam to napisać z opery mini? Nie bądź śmieszny.

Odpowiedz

44. ~
0

2014-01-10 14:54:06

@43 ale pęd jest w kierunku LTE, więc siłą rzeczy wymuszasz zmianę na telefon - kiedyś w końcu na smartfon LTE, a nie HD Voice. Poza tym VoLTE to rozmowa i jednoczesne przesłanie zdjęć, filmów, plików do rozmówcy - wszystko podczas rozmowy, nawet nie ma porównania z HD Voice bo to przepaść. Jeśli ktoś inwestuje i wydaje teraz kasę na HD Voice to cofa się o krok. Tę kasę można spożytkować dużo lepiej na inne rozwiązania, bo dla operatora to prawie nieopłacalne teraz

Odpowiedz